کسب و کارنفت

از سوی هیأت دولت؛ اجرای طرح بنزینی‌ «کهاب» برای ۲ سال تمدید شد

هیات وزیران با تمدید مهلت قانون هوای پاک مبنی بر موظف کردن همه جایگاه های بنزین برای نصب تجهیزات و بهره برداری از طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) تا پایان سال ۱۴۰۳ موافقت کرد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، با توجه به اتمام مهلت تعیین شده در بند (۱) ماده (۱۶) آیین نامه جرایی ماده (۲) قانون هوای پاک مبنی بر موظف کردن همه جایگاه های بنزین برای نصب تجهیزات و بهره برداری از طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) تا پایان سال ۱۴۰۱ و اعلام وزارت نفت مبنی بر عدم امکان اجرای طرح مذکور تا پایان مهلت تعیین شده به دلیل مشکلات اجرایی خارج از اختیارات شرکت مجری، هیات وزیران با تمدید مهلت تعیین شده موافقت کرد.

بر این اساس، مهلت تجهیز به منظور اجرای طرح کهاب برای جایگاه های بنزین (به جز جایگاه های تازه تأسیس)، انبارها (بجز انبارهای تازه تأسیس) و نفتکش های حمل بنزین به جایگاه ها، تا پایان سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

همچنین به موجب مصوبه دولت، جابجایی سوخت بنزین در سراسر کشور از ابتدای سال ۱۴۰۴، صرفاً توسط نفتکش های مجهز به تجهیزات طرح کهاب انجام خواهد شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا