گاز

اعلام آمادگی پاکستان برای دریافت گاز ایران در نقطه جدید مرزی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: برای صادرات گاز به پاکستان خط احداث شده و هر زمان پاکستان اعلام امادگی کند، اماده صادرات هستیم. پاکستان برای دریافت گاز در نقطه جدید مرزی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا؛ «رضا نوشادی» در حاشیه دومین روز از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری با اشاره به اینکه در سال جاری ۶ ایستگاه تقویت فشار گاز به بهره برداری می رسد، افزود: ۷ طرح ذخیره سازی فعال خواهد شد و ۵ طرح امسال فعال می شود.

وی ادامه داد: در ۶ ماه اینده واگذاری طرح ذخیره سازی در میدان نصرآباد کاشان برای اولین بار در گنبدهای نمکی انجام خواهد شد.

نوشادی ادامه داد: همچنین برای اولین بار از آبخوان ها در کشور در یورتشای ورامین ذخیره سازی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتقال گاز به جزیره قشم، بزرگترین و طولانی ترین حفاری افقی دنیا را انجام می دهیم، گفت: ۳ ماه دیگر این کار به اتمام می رسد و حفاری از هر دو سمت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز تاکید کرد: در سال گذشته وعده کردیم در سال جدید همه ایستگاه های تقویت فشار گاز را با سیستم کنترل ایرانی فعال کنیم و اکنون ۲ شرکت سیستم کنترل تمام ایرانی دارند.

نوشادی افزود: یکی از مسئولیت ها، طرح هوشمند سازی برای ۲۷ میلیون مشترک اقدام خواهیم کرد. البته هوشمندسازی باید تنظیم‌گری نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی نیازمند ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، ادامه داد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از میناب تا کوه مبارک تا مرداد راه اندازی می شود. اهداف قطعه اول هم داخلی و هم صادراتی است. قطعه دوم از سیریک تا کوه مبارک که هم برای صادرات گاز به عمان و هم برای رساندن گاز به جاسک در مرحله مهندسی و طراحی است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز خاطرنشان کرد: برای صادرات گاز به پاکستان خط احداث شده و هر زمان پاکستان اعلام آمادگی کند، اماده صادرات هستیم. پاکستان نقطه جدید صادراتی را اعلام کرده تا گاز دریافت کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا