نفت

افزایش بهره‌وری در صنعت نفت با انجام اقدامات فرهنگی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه نتیجه اقدامات فرهنگی است که بهره وری را در صنعت ایجاد می کند، گفت: متخصصان ایرانی در بیرون مرزها در بخش انرژی اقداماتی می کنند تا آنهایی که در تحریم هستند از دانش فنی ایران استفاده کنند.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا ؛ جلیل سالاری در بیست وششمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه ویژه کارکنان و خانواده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با اشاره به اینکه امروز در جوار علی ابن موسی الرضا در محیط قرآنی در کنار همکاران و تلاشگران حوزه انرژی و خانواده های عزیزشان هستیم، افزود: زمانی که دهه ۷۰ اولین دارالقرآن در شرکت خطوط لوله و مخابرات شکل گرفت، تنها یک اتاق کوچک بود اما از این اتاق امروز دستاوردی در مجموعه وزارت نفت در حوزه قرآنی به دست آمده که در بین سایر وزارتخانه ها شاخص شدیم.

وی با تاکید بر اینکه اینها به لطف خدا و نیت های پاک عزیزان است، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی، نظام قرآنی است و ما هم فرزندان این قران و نظام هستیم و باید به قرآن اقتدا کرده و به آن عمل کنیم و آن را تبلیغ کنیم.

سالاری تصریح کرد: به پدران و مادران و قشر جوان نظام جمهوری اسلامی تبریک می گویم زیرا شما امروز آینده سازان صنعت نفت و حوزه انرژی کشور هستید.

وی با اشاره به اینکه در مراحل ابتدایی بیست و ششمین مرحله مسابقات قرآنی ۸ هزار نفر شرکت کرده بودند، گفت: اکنون این تعداد باقی مانده اند و در مرحله نهایی رقابت می کنند. برای توسعه این فعالیت ها باید حوزه فرهنگی را تقویت کنیم.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه بخش فرهنگی اولویت اول است، افزود: نتیجه اقدامات فرهنگی است که بهره وری را در صنعت ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ قرآنی را باید به خانه ها محله ها گسترش دهیم، ادامه داد: شما هر کدام راوی قرآن هستید باید این مسایل و موضوعات را در محیط زندگی خود بازگو کنید.

سالاری تاکید کرد: بسیاری از افراد شاغل در صنعت پالایش کشور در خانه های سازمانی هستند و می توانند محیط های قرآنی را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم این فرهنگ را رونق دهیم، گفت: به ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم و این تلاوت ها زمینه ای برای طی طریق نقشه الهی است.انس با قرآن مناظر سلوک الی الله است که با این اجتماعات و محیط های قرآنی فراهم می شود که شما بانی آن هستید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اینکه قطعا انسان مومن چاره ای جز این ندارد که انس با قرآن داشته باشد، افزود: وظیفه ما این است و قرآن پیمان خداوند با بندگانش است و شایسته است به این پیمان نظر کرده و با تلاوت آن بهره ببریم و عمل کنیم و خواندن قرآن صرفا مقدمه ای برای عمل به قرآن در رفتار و عملکرد است تا برای دیگران شاخصه باشیم.

وی ادامه داد: غایت این تلاوت ها باید صراط المستقیم باشد.

سالاری با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی در دنیا مظلوم است، تصریح کرد: اما به برکت محیط های قرآنی و رهبری این نظام جایگاه در دنیا دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران ۴۰ سال در تحریم بوده، گفت: با این حال کشورهایی که ۲ سال تحریم را تجربه کرده اند اکنون در صنعت نفت از ایران الگو می گیرند.متخصصان ایرانی در بیرون مرزها در بخش انرژی اقداماتی می کنند تا آنهایی که ۲ سال در تحریم هستند از دانش فنی ایران استفاده کنند.

معاون وزیر نفت افزود: نفرات ما آنجا به عنوان نیروهای تخصصی کار می کنند که به برکت نظام و محیط های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه این فضا و محیط با تلاشی که همه دست اندرکاران و عزیزان به انجام رسیده، ادامه داد: باید به این سرمایه معنوی توجه شود تا در انبوه کارهای روزانه چراغی برای کارگزاران نظام باشد.

سالاری تاکید کرد: در دهه ۷۰ که مجموعه قرآنی را در نمازخانه ها بین نمازها عملیاتی کردیم. این سنت ها در مجموعه فرهنگی و کار جهادی در سطح مناطق با یک هم اندیشی در مجموعه شورای فرهنگی و همکاری که مدیران ارشد باید حمایت کنند، ادامه خواهد داشت تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در محیط خانواده ها توسعه دهیم.

وی گفت: به برکت قرآن رفتار ما قرآنی باشد و باید اقتدا کنیم به آن عمل کنیم.هم فساد ستیز و هم عملگرا باشیم و نظام را به صاحب اصلی آن تحویل دهیم و از هیچ عملی کوتاهی نکنیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا