برق

با فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف برق، همگان از این نعمت الهی بهره‌مند شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با حضور در محل نشست ائمه جمعه استان با تشریح عملکرد شرکت آنان را در جریان روند این اقدامات قرار داد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ این نشست روز سه‌شنبه مورخ ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲ و با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل برگزار شد.
حسین قدیمی در ابتدا به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری در خصوص جلوگیری از اسراف در مصرف اشاره کرده و آماری از درصد مشترکان برق در استان را ارائه داد.
قدیمی اظهار داشت: بیشترین درصد مصرف‌برق مربوط به مصارف خانگی بوده و این رقم نزدیک به ۳۶ درصد می باشد.
وی افزود: همچنین مصرف صنعتی استان نیز ۲۷ درصد است که افزایش این رقم در هر استان نشانه رشد صنعتی، رونق تولید و اشتغالزایی در آن استان است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی‌برق استان اردبیل به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق در پیک بار تابستان اشاره کرده و گفت: با توجه به شرایط خشک سالی چند سال اخیر و کاهش تولید برق در نیروگاه های آبی کشور و افزایش تعداد مشترکان، برق تولیدی کمتر از برق مصرفی در کشور است که این امر نیازمند صرفه جویی برای جلوگیری از ناترازی است.
حسین قدیمی در ادامه به قیمت پایین مصرف برق در ایران نسبت به سایر کشورها اشاره کرده و اظهار داشت: متاسفانه این امر منجر به مصرف بی‌رویه و غیراصولی شده و جهت حفظ این نعمت الهی نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بیشتر مردم هستیم.
قدیمی ادامه داد: امسال طرح تشویقی مصرف مشترکان برق با هدف پاداش به مشترکان کم مصرف و طرح پلکانی تعرفه برق به منظور افزایش هزینه مصرف برق برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف در دستور کار وزارت نیرو می باشد.
وی یادآور شد: طرح تشویقی پاداش مشترکان سال گذشته به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی ۵ برابر پاداش بود که این طرح امسال به ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده که معادل ۲ هزار تومان می باشد.
قدیمی از ائمه جمعه خواست تا در فرهنگ سازی مدیریت مصرف‌برق در خطبه های نماز جمعه علی الخصوص در دوران پیک بار تابستان یاری گر شرکت توزیع نیروی‌برق استان اردبیل باشند.
در پایان این نشست نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل ضمن تقدیر از عملکرد شرکت توزیع نیروی‌برق استان اردبیل در خصوص برق رسانی به روستاها و طرح های تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح استان، بر اهمیت فرهنگ سازی مصرف انرژی و جلوگیری از اسراف در مساجد تاکید کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا