برقبهینه ساز مصرف

برگزاری ششمین نشست کارگروه کمیته آموزش و فرهنگسازی مدیریت مصرف برق در اردبیل

ششمین نشست کارگروه کمیته آموزش و فرهنگسازی مدیریت مصرف برق در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ در این نشست مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل ، معاون فروش و خدمات مشترکین ، مدیردفتر مدیریت مصرف و اعضای کارگروه کمیته آموزش و فرهنگسازی متشکل از شرکت توانیر و سایر شرکتهای توزیع در نشست حضور داشتند .

جمالزاده رئیس گروه بهره وری و مدیریت مصرف انرژی در دفتر مدیریت انرژی و برنامه ریزی امور مشتریان شرکت توانیر، با بیان اینکه اخیرا تلاش های بسیار خوبی جهت افزایش تولید و بهبود وضعیت شبکه های انتقال، فوق توزیع و توزیع صورت پذیرفته است، لیکن به ثمر رسیدن این تلاش ها نیازمند مدیریت بهینه مصرف در بخش های مختلف مصرف می باشد.

 وی گفت : اقدامات بهینه سازی مصرف انرژی امری ضروری و بدیهی می باشد، زیرا اگر این قبیل اقدامات انجام نشود شکاف بین عرضه و تقاضای انرژی افزایش خواهد یافت که این امر پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی را بدنبال خواهد داشت.

در ادامه جمالزاده اظهار نمود متاسفانه شدت مصرف انرژی در سی سال گذشته روندی افزایشی داشته است، روند فزاینده شدت مصرف انرژی در کشور در حالی رخ می دهد که جهان با شیب معکوس در حال کاهش شدت مصرف انرژی است.

وی بیان کرد : در میان ۴۳ کشور جهان از مناطق مختلف که آمار شدت مصرف انرژی آن ها را پایگاه اطلاعاتی ENERDATA منتشر کرده است، ایران در سال ۲۰۲۱ رتبه نخست شدت مصرف انرژی را از آنِ خود کرده است.

فرح جمالزاده اظهار داشت : بر اساس آمارهای بین المللی ، سرانه مصرف نهایی انرژی ایران در بخش خانگی ۲.۱ برابر متوسط جهانی است لذا می طلبد با رویکردهای اصلاح تعرفه، ایجاد فضای کسب و کار مدیریت سمت تقاضا، رویت پذیری و کنترل پذیری، آموزش و فرهنگ سازی، ارتقای بهره وری انرژی در تجهیزات و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها اقدامات خوبی در کاهش مصرف کلیه تعرفه های صنعت برق داشته باشیم.

در این نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز ضمن خوش آمد گویی و قدردانی از حضور مدعوین اظهار کرد: امیدواریم این نشست و برنامه ها گامی مهم در راستای کاهش پیک مصرف برق مخصوصا در تابستان باشد.

حسین قدیمی عنوان کرد: با تداوم دوره‌های آموزشی در میان گروه‌های مختلف مردم به ‌خصوص جامعه زنان ، ارائه آموزش‌های لازم از طریق ابزارها و روش‌های اطلاع‌رسانی، و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌توان مدیریت مصرف را در جامعه نهادینه کرد.

سپس مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اقدامات انجام یافته درزمینه فرهنگسازی مدیریت مصرف برق را ارائه نمود و در ادامه حاضران به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا