کسب و کار

برگزاری نشست مسئولين شبكه نانوفناوری كشورهای اسلامی

با هماهنگي حوزه بين‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژي، نشست مجازي همفكري و همكاري‌های مشترک علمی بین‌المللی با ارائه توانمندي‌ها و دستاوردهاي فناورانه و با حضور مسئولين شبكه نانوفناوري كشورهاي اسلامي (INN) (دبیرخانه شبکه مستقر در پژوهشگاه مواد و انرژی)، شوراي تحقيقات علمي و فناوري تركيه (TUBITAK) و مركز ملي نانوتكنولوژي مالزي (NNC) برگزار شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران؛ در این نشست دكتر حمید اميدوار رئیس پژوهشگاه و رئيس شبكه نانوفناوري كشورهاي اسلامي (INN)، ضمن تبريك ماه مبارك رمضان و قدردانی بابت برگزاري این نشست مشترك با حضور نمايندگان سه كشور توانمند در حوزه نانوفناوري، از مديران اين مراکز جهت برگزاري ادامه جلسات به‌صورت حضوري در پژوهشگاه مواد و انرژي و گفتگو  درخصوص تعريف پروژه‌هاي مشترك با نتايج فناورانه دعوت نمود.

دكتر غلامعلی فرزي مشاور حوزه بین الملل پژوهشگاه نیز ضمن معرفي پژوهشگاه مواد و انرژي به‌عنوان مقر شبكه نانوفناوري كشورهاي اسلامي و امكانات و دستاوردهاي علمي آن، به تشريح رويكرد اين نشست و فرصت‌هاي همكاري سه جانبه به تفكيك در حوزه‌هاي آموزشي، پژوهشي و انتقال فناوري پرداخت.

در ادامه دكتر ismarul nizam به نمايندگي از مركز ملي نانوتكنولوژي مالزي و دكترMert Akel به نمايندگي از شوراي تحقيقات علمي و فناوري تركيه به معرفي مراكز و زمينه‌هاي تحقيقاتي و دستاوردهاي فناورانه منجر به محصل و پتنت خود پرداختند.

در پایان این نشست دكتر فرزي به جمع‌بندي اطلاعات مطرح شده پرداخت و حوزه‌هاي تحقيقاتي مشترك بين سه مركز و نتايج  این همكاري سه جانبه را شرح داد.

گفتنی است، مقرر شد در جلسات آتي تفاهم‌نامه همكاري مشترك بين اين سه مركز منعقد گردد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا