برق

بهره‌برداری از ۴۴۹ طرح توزیع برق سیستان‌ و بلوچستان در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۴۴۹ طرح مهم عمرانی و خدماتی توسط این شرکت از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان انجام شده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ مهندس خلیل عوض زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح‌ها در بخش‌های توسعه، اصلاح، احداث، برق‌رسانی، رفع افت ولتاژ، گذر از پیک، ساماندهی برق‌های غیرمجاز، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و رفع حریم انجام شده است.

وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای انجام این طرح‌ها در سیستان و بلوچستان بیش‌از ۲۷۸ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین، ۱۴۵ طرح شاخص این شرکت با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ضمن توسعه، اصلاح و احداث شبکه‌های توزیع سیستان و بلوچستان، شاهد برآورده شدن درخواست‌های مشترکان و در نتیجه، افزایش رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.

عوض زاده یکی از افتخارات این دولت را عبور موفق از پیک مصرف برق تابستان سالجاری دانست و افزود: با وجود افزایش مصرف برق، کاهش نزولات آسمانی و ناترازی تولید و مصرف، افزایش جمعیت و لزوم واگذاری انشعاب جدید، برق هیچ یک از مشترکان بویژه در سیستان و بلوچستان به جهت مدیریت بار قطع نشد.

وی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توجه به مناطق روستایی دانست و اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در این بخش، اجرای طرح بهارستان (اصلاح، توسعه و احداث شبکه برق مناطق روستایی) در ۷۲۸ روستای این استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: جابه جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن برای مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه و تامین برق متقاضیان از جمله اهداف طرح بهارستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۳۳ روستای این استان از برق مطمئن و پایدار برخوردار بودند، گفت: هم‌اینک پنج هزار و ۷۱۶ روستای این منطقه از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا