گاز

به زودی محقق می شود؛ پایان علمک گذاری در روستای جوستان در طالقان

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: پیمانکار نصب علمک در دو ماه حدود 2 هزار علمک در روستاهای طالقان نصب کرده و با این سرعت تا دو ماه آینده همه علمک ها نصب می شود.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ سید رضا غفاریان مدیر عامل این شرکت که در جمع مردم روستای جوستان طالقان برای تشریح خدمات گازرسانی حضور پیدا کرده بود، بیان کرد: در البرز حدود 9/99 درصد شهرنشینان البرز از خدمات گاز استفاده می کنند و تا سال 1402 با گازرسانی به تنها شهر استان البرز یعنی آسارا البرز جزء معدود استان های سبز کشور می شود.

وی ادامه داد: در استان البرز 300 روستا هدف گازرسانی است که تا روی کار آمدن دولت دکتر رئیسی حدود 170 روستا گازرسانی شده و حدود 130 روستای باقی مانده در طالقان و بخش آسارا قرار دارد که به دلیل صعب العبور بودن هنوز گازرسانی نشده که پوشش دهی این روستاها در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز اضافه کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید حدود 80 روستا در طالقان در دستور گازرسانی قرار گرفته اند که از ابتدای گازرسانی تا شهریور سال گذشته حدود 25 روستا در طالقان تحت پوشش انرژی گاز قرار گرفته و از شهریور سال 1400 تا شهریور 1401 در یک سال 35 روستا گازدار  شده که جمع روستاهای که این خدمت را دریافت کرده اند به 60 روستا می رسد.

غفاریان خاطرنشان کرد: برای حدود 20 روستای باقی مانده پیمانکاران آن مشخص شده و حداکثر تا تابستان سال آینده گازدار می شوند که با اتمام عملیات طالقان هم جزء شهرهای سبز استان البرز می شود.

وی افزود: در پروژه گازرسانی حدود یک سال طول می کشد تا شبکه گذاری انجام شود و مجددا یک سال طول می کشد تا علمک گذاری انجام شود در روزی که مراسم افتتاحیه در هفته دولت در تابستان 1401 با مسئولان استان انجام شد قول داده شد بر اساس شعار «سالی به یادماندنی در گازرسانی جهادی به روستاها» که نصب العین کارکنان شرکت گاز استان البرز است، عملیات گازرسانی را با سرعت پیش ببریم و بر عهد و پیمان خدا پایبندیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: برای رسیدن به این هدف حدود 16 پیمانکار را به کار گرفتیم تا همه کارها را به صورت موازی پیش ببریم و به محض پایان شبکه گذاری، علمک گذاری را انجام دادیم، از پیمانکار خواهش کردیم تا علمک گذاری را تسریع کند که بر این اساس در دو ماه حدود 2 هزار علمک گذاری انجام شد و تا دو ماه آینده همه علمک ها نصب می شود.

غفاریان گفت: در روستای جوستان حدود 360 علمک نصب شده که با این شرح یک مشترک برای اشتراک پذیری اقدام کرده است که از همه مردم تقاضا داریم برای اشتراک پذیری اقدام کنند.

وی در مورد خدمات رایگان شرکت گاز استان البرز گفت: این شرکت سه خدمت، شامل حق اشتراک برای خانواده های زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد، حق اشتراک برای رزمندگان و ایثارگران، گاز بها تا سقف پیش بینی شده و لوله کشی داخل ساختمان برای خانواده های زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی را به ضورت رایگان در نظر است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: هدف دشمن سیاه نمایی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران است در حالیکه با توجه سال هایی که از شکل گیری انقلاب می گذرد به بیشتر روستاها در اقصی نقاط کشور خدمات ارائه شده است که این اقدامات و خدمات را باید با قبل از انقلاب مقایسه کرد.

غفاریان خاطرنشان کرد: وظیفه شرکت گاز رساندن این انرژی یعنی تا نصب علمک به در منازل مردم است و تاییدات که باید هر ساختمان برای گازکشی باید داشته باشد جزء وظایف نظام مهندسی است و ارتباطی به شرکت گاز ندارد و اگر ضعفی در این زمینه وجود دارد به سایر دستگاه ها مرتبط است.

وی با تأکید بر رعایت دستورالعمل های ایمنی توسط شهروندان اظهار کرد: افرادی که به تازگی از انرژی گاز استفاده می کنند باید دقت داشته باشند تا مهارت های لازم را از طریق کارشناسان شرکت گاز استان البرز کسب کنند تا در استفاده از این انرژی دچار مشکل و حادثه نشوند.

گزارش تصویری این برنامه را می توانید اینجا مشاهده کنید.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1730

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا