گاز

به زودی محقق می شود؛ گازرسانی به 58 روستا در البرز

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز اظهار کرد: به زودی 58 روستا در البرز از نعمت گاز بهره مند می شوند.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ سیدرضا غفاریان مدیر عامل این شرکت، در جمع اعضای شوراهای روستاهای جاده کرج به چالوس که به منظور جهاد تبیین برگزار شد، درباره اقدامات این شرکت برای گازرسانی به مردم اظهار کرد: فرایند گازرسانی پیچیده و دشوار بوده و مردم باید از نحوه خدماتی که دریافت می کنند مطلع باشند و بدانند که استفاده از نعمت گاز به سادگی روشن کردن یک اجاق گاز و یا بخاری نیست.

وی با تشریح اقدامات شرکت گاز استان البرز گفت: برای استفاده از نعمت گاز کارکنان شرکت گاز با انجام عملیات عمرانی به اشکال مختلف در حال ارائه خدمت هستند.

غفاریان درباره ایستگاه های تقلیل فشار TBS و ضرورت راه اندازی این ایستگاه ها در یک توضیح فنی به نمایندگان مردم در شورای روستاها بیان کرد: گاز طبیعی پس از استخراج و پالایش شدن ، مسیر خطوط انتقال را با فشار ( در حدود 1050  PSI) را طی می کنند تا به نقاط مختلف برای مصرف برسند، این فشار در هیچ صورتی برای استفاده در تاسیسات ، صنایع و تجهیزات در ایستگاه های درون شهری و شهری مناسب نیست، بنابراین تکنولوژی ساخت ایستگاه اندازه گیری گاز TBS و CGS   نقش بسیار مهمی در صنایع مربوط به خطوط انتقال گاز را ایفا کرده اند و شرکت های گاز در سراسر کشور باید این ایستگاه ها را راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: در استان البرز 234 ایستگاه تقلیل فشار احداث شده که در کرج 83 در نظرآباد 26 در چهارباغ 16 در ساوجبلاغ 45 در اشتهارد24 در فردیس 34 و در طالقان 6 ایستگاه تقلیل فشار راه اندازی شده که زمین برخی از این ایستگاه ها توسط مردم به شرکت گاز هبه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه رویکرد جهانی استفاده از انرژی های پاک در ابعاد مختلف است، خاطرنشان کرد: استفاده از گاز برای سوخت خودرو یکی از این تغییرات بوده که در این راستا 53 ایستگاه در استان البرز احداث شده که 23 ایستگاه در کرج، سه ایستگاه در نظرآباد، چهار ایستگاه در چهارباغ، هشت ایستگاه در ساوجبلاغ، دو ایستگاه در اشتهارد و 13 ایستگاه در فردیس راه اندازی شده است.

غفاریان اذعان کرد: در حال حاضر 58 روستا در استان البرز در حال گازرسانی است که 37 روستا در کرج، یک روستا در نظرآباد و 20 روستا در طالقان به زودی از نعمت گاز بهره مند می شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا