برق

بیش از یکهزار کیلومتر کابل خودنگهدار در استان اردبیل اجرا شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از تبدیل یک‌هزار و ۵۰ کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار در مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ حسین قدیمی در نشست با فرماندار خلخال با اعلام این خبر اظهار کرد: اجرای یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در مناطق مختلف استان اردبیل در سال جاری در دستور کار این شرکت بوده که کار عملیات اجرایی تبدیل هزار و ۵۰ کیلومتر از شبکه‌های مسی توزیع برق استان به کابل خود نگهدار به پایان رسیده است.

وی بیان کرد:‌ در اصلاندوز و پارس‌آباد بیش از ۲۹۰ کیلومتر، در بیله‌سوار و جعفرآباد ۱۲۰ کیلومتر، انگوت و گرمی ۱۲۰ کیلومتر، خلخال و کوثر ۲۲۵ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اضافه کرد:از مجموع ۱۷۵ کیلومتر طول شبکه پیش بینی شده برای تبدیل به کابل خود نگهدار خلخال در سال جاری ۸۰ کیلومتر اجرا شده و تلاش می‌کنیم این پروژه را با استفاده از پیمانکار توانمند سال آینده تکمیل کنیم.

قدیمی با اشاره به هدفگذاری تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار در استان تا پایان سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: برای افزایش سرعت عملیات این پروژه هم اکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر کابل خود نگهدار خریداری و در انبار شرکت توزیع برق موجود است .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: به رغم کمبود منابع و اعتبارات، سال گذشته تصمیم گرفتیم تا با توجه به افزایش قیمت تجهیزات به ارزش یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اجناس خریداری شد. در سال جاری نیز این شرکت برای خرید نجهیزات و لوازم برقی اقدام کرده و در مجموع برای خرید تجهیزات برقی ۳ هزارو ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

وی گفت:علاوه براین در سال گذشته و امسال ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت ماشین آلات و ناوگان خودرویی ،۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه کابل خود نگه دار و همچنین ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های اصلاح وبازسازی شبکه توزیع برق و تامین چراغ روشنایی معابر شهری و روستایی هزینه شده است.

قدیمی با اشاره به خرید ۵۰۰ دستگاه ترانس و عقد قرارداد برای اجرای طرح کابل خودنگهدار، گفت: پیش بینی می شود رد سال آینده حجم کار بسیار بیشتری در زمینه تبدیل سیمهای مسی به کابل خودنگهدار انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ درصد شهرها و روستاهای استان از نعمت روشنایی برخوردار هستند، افزود: برای بهره مندی روستاهای دارای دو الی ۵ خانوار از برق، نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی در دستور کار بوده و دو روستای شهرستان خلخال نیز از این پنل ها استفاده خواهند کرد.

وی همچنین از اجرای طرح بهارستان در روستاهای استان خبر داد و اضافه کرد: در قالب این طرح به تعمیر و اصلاح شبکه فرسوده، جابجایی تیرهای برق، نصب ترانس و توسعه کابل خودنگهدار اقدام کرده و به صورت جامع و کامل طرح‌های توسعه‌ای مد نظر قرار می‌گیرد.

قدیمی با بیان اینکه در طول دوسال گذشته بیش از ۱۰ هزار لامپ برای تامین روشنایی معابر شهری وروستایی مناطق مختلف استان اردبیل خریداری ونصب شده است، گفت: پروژه‌های تاسیات روشنایی بلوار شهید سلیمانی، خیابان سی متری قدس شهر خلخال تا سوم خرداد ماه سال آینده تکمیل می‌شود .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا