برق

بیش از ۵۰ هزار روستا تاکنون برق‌رسانی شده است

تعداد روستاهای برق‌دار شده کشور که در سال ۱۳۵۷ حدود چهار هزار و ۳۶۷ روستا بود، اکنون به ۵۸ هزار و ۲۹ روستا رسیده که نشان از تلاش بی‌وقفه برای برق‌رسانی پایدار به روستاها دارد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا؛ توسعه برق‌رسانی به همه نقاط کشور یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که موجب شده شاخص بهره‌مندی از برق چه در بخش روستایی و چه در بخش شهری از رشد بالایی برخوردار باشد.

برق‌رسانی به همه نقاط با ساخت نیروگاه‌ها و گسترش شبکه‌های انتقال ممکن شده است و بر همین اساس درحالی‌که ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در سال ۱۳۵۷ رقمی معادل هفت‌هزار و ۲۴ مگاوات بود با رشد و توسعه روزافزون اکنون به ۸۹ هزار و ۷۱۰ مگاوات افزایش پیدا کرده است.

طول شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق کشور هم که در سال ۵۷ عددی برابر با ۱۳ هزار و ۵۶۱ کیلومتر مدار بود، اکنون به ۱۳۱ هزار و ۳۴۸ کیلومتر مدار برسد. همچنین ظرفیت پُست‌های انتقال و فوق توزیع که در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۸ هزار و ۴۷۷ مگاولت آمپر بود، اکنون به ۲۹۸ هزار و ۵۶۵ مگاولت آمپر افزایش یابد.

بر همین اساس تعداد روستاهای برق‌دار شده که در انتهای سال ۱۳۵۷ حدود چهار هزار و ۳۶۷ روستا بود، اکنون به رقم ۵۸ هزار و ۲۹ روستا افزایش یافته است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا