گاز

تزریق گاز شیرین مجتمع پارس جنوبی به خطوط سراسری ۶.۵ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تولید و تزریق گاز شیرین از این مجتمع گازی به خطوط سراسری ۶.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ احمد باهوش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تعمیرات اساسی پالایشگاه ها و فازهای پارس جنوبی در سال گذشته توسط شرکت‌های ایرانی، تولید گاز امروز در این مجتمع روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعب بیش از تعهد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجتمع پارس جنوبی نخستین تولید خود را با حداقل ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در ابتدای دهه ۸۰ با تولید در فازهای ۲ و ۳ آغاز کرده است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۳ پالایشگاه این مجموعه در ۲۲ فاز حدود ۷۵ درصدگاز کشور را تولید می‌کنند.

باهوش اظهار کرد: با توجه به نقش اصلی گاز در سبد انرژی و روند رو به رشد مصرف گاز در کشور می‌طلبد که ارتباط با صنعت و دانشگاه و علمی کردن فرآیند تولید افزایش یابد تا استفاده بهینه‌ای از این نعمت خدادادی داشته باشیم.

تزریق گاز شیرین مجتمع پارس جنوبی به خطوط سراسری ۶.۵ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه امسال واحد مرکاپتان با کیفیت جهانی به تولید رسیده است، ادامه داد: گوگرد یکی از محصولات این مجتمع است که افزون‌بر مصرف داخلی، صادر می‌شود.

باهوش با اشاره به اینکه باتوجه به شعار سال، این مجتمع در هر سه زمینه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی روند مطلوبی داشته است، ادامه داد: این مجتمع گازی امسال موفق شد رتبه نخست برای ساخت بار اول در کشور را کسب کند.

وی گفت: افزون‌ بر اینکه بیش از ۱۷ هزار نیروی انسانی در زمینه‌های مختلف در این مجتمع مشغول کار هستند، اشتغال‌ بالایی نیز در صنایع دیگر به‌صورت مستقم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: هرچند وابستگی ما در سال‌های اخیر با توجه به ساخت داخل و دانش بنیان به خارج از کشور بسیار کاهش یافته است اما هنوز وابستگی‌هایی وجود دارد.

افزایش کیفیت تمرینات ایمنی و آماده سازی ضامن تولید پایدار مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: افزایش سطح کیفیت رزمایش و آماده‌سازی تیم‌های عملیاتی در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی توان تولید پایدار گاز را در این مجموعه بالا می‌برد.

احمد زمانی افزود: تحقق تولید ایمن و پایدار در پارس جنوبی با اجرای دستورعمل‌های دقیق و فعالیت مستمر کارکنان ایمنی حاصل شده و این دستاورد مهم نیازمند تلاش و اقدامات نوآورانه گسترده در بخش ایمنی است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: باید در سایه همدلی، خرد جمعی، کار جهادی و دانش بومی نیروهای جوان و کارآمد، مسائل ایمنی به صورت مطلوب پیاده‌سازی و به نقطه‌ی ایده‌ال برسد.

زمانی با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل جای کار و خلق دستاوردهای مهم بسیار زیاد است، گفت: در بحث پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیازمند یک انقلاب بزرگ است و برای دستیابی به این امر مهم باید تمام توان را باید به کار گرفت.

وی بیان کرد: رزمایش و تمرینات ایمنی در سطح پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی باید چکیده‌ای از تمام بحث‌های آموزشی، اثربخشی آموزشی، کارآیی تجهیزات، همگرایی واحدهای ستادی و پالایشگاهی و پیاده سازی دقیق دستورالعمل‌ها باشد.

زمانی با تقدیر از مدیرعامل، متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی برای تامین پایدار گاز در ماه‌ها و روزهای اخیر گفت: آمادگی مجموعه بزرگ گاز پارس جنوبی برای مقابله با حوادث احتمالی باید ۱۰۰ درصدی و اطمینان‌خاطر در پالایشگاه‌ها همیشه جاری و حاکم باشد.

وی افزود: تولید پایدار و مستمری که اکنون در مجتمع گاز پارس جنوبی رقم خورده با همت و جانفشانی متخصصان و کارکنان این مجموعه حاصل شده و امید می‌رود بتوانیم در سایه همدلی و کار گروهی، موج سرما را در هفته و روزهای پیش رو با موفقیت پشت سر بگذاریم و گامی بزرگ در مسیر خدمت به جامعه و رونق اقتصادی کشور برداشته شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا