برق

تعرفه‌های برق تا الگوی مصرف تغییری نکرده است

وزیر نیرو تاکید کرد: تعرفه‌های برق برای مصارف طبق الگوی مصرف و کمتر از آن، همان ارقام مربوط به سال گذشته بوده و تغییری نکرده است.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از انرژی امروز؛ علی‌اکبر محرابیان در گفت وگو با خراسان، در پاسخ به برخی بحث‌ها درباره افزایش قیمت تعرفه برق گفت: قیمت‌ها همان قیمت‌های سال 1400 است و در سال 1401 نیز برای مصارف زیر الگوی مصرف، افزایش قیمت برق نداشته‌ایم.

در تابستان امسال برای مصارف بالاتر از دوبرابر الگوی مصرف، افزایش تعرفه‌هایی به صورت پلکانی وضع شد ولی به گفته وزیر نیرو برای مصارف طبق الگوی مصرف و کمتر از آن هیچگونه افزایش قیمتی اعمال نشده است.

وزیر نیرو درباره تفکیک کنتورهای آب در آپارتمان‌ها با هدف مصرف بهینه و صرفه‌جویی در شرایط فعلی که کشور از کم آبی رنج می‌برد، گفت: طرح تفکیک طرح بسیار خوبی است، هم از نظر اقتصادی، هم بهداشتی و هم از نظر مدیریت منابع آب خوب است، تنها نکته این است که به سرمایه‌گذاری سنگین نیاز دارد.

محرابیان تاکید کرد: اگر شرایط کشور طوری شود که بتوانیم برای تفکیک کنتورها سرمایه گذاری کنیم بهترین طرح است.

وزیر نیرو در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق از اتصال اولیه برق ایران و روسیه خبر داد. محرابیان ضمن اشاره به آمار واردات و صادرات برق افزود: موضوع تبادل برق جزو برنامه‌های اصلی مذاکره با کشورهای همسایه است، زمان‌هایی که ما نیاز داریم برق را از کشورهای مختلف وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشورهای نیازمند صادرات برق داریم.

محرابیان در تشریح جزئیات اتصال شبکه برق ایران به شبکه برق روسیه گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده است و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم، پایداری شبکه برق کشور را ارتقا دهیم.

محرابیان با توضیح این که صنعت برق در کشور صنعت پرافتخاری است، گفت: ۹۵ درصد قطعات، تجهیزات و تاسیسات این صنعت داخلی است.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1384

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا