نفت

تولید روزانه نفت روسیه ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافت

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد این کشور ماه میلادی گذشته، تولید نفت خود را حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایسنا؛ کرملین وعده داده بود به تلافی تحریم‌های غربی و مکانیزم سقف قیمت کشورهای گروه هفت برای فروش نفت این کشور، تولید نفت خود را در فاصله مارس تا دسامبر به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد. طبق آمار وزارت انرژی روسیه، این کاهش ۴۰ درصد بالاتر بوده است.

هشت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) از جمله عربستان سعودی، توافق کردند از ماه مه، به این کاهش تولید داوطلبانه ملحق شوند و مجموع کاهش تولید را در تلاش برای تثبیت بازار جهانی، به بیش از ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز می‌رسانند.

این تصمیم غیرمنتظره باعث افزایش قیمت نفت شد و زمینه را برای بازگشت قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه مهیا کرد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، اعلام کرد روسیه فقط تولید نفت خود را بر اساس سطح تولید فوریه، کاهش خواهد داد. محاسبات بلومبرگ بر اساس آمار صنعتی، تولید این کشور در مارس را ۱۰.۱ یک میلیون بشکه در روز تخمین زده است.

آمار وزارت انرژی روسیه می‌گوید تولید کنندگان روزانه به طور میانگین ۱.۲۸۵ میلیون تن نفت تولید کردند که معادل بیش از ۹.۴ میلیون بشکه است که نشان می دهد کاهش تولید به ۷۰۰ هزار بشکه در روز بالغ شده است.

به گفته یک منبع آگاه، تولید نفت و میعانات روسیه در مارس، به ۱.۴۱۳میلیون تن معادل ۱۰.۳۶ میلیون بشکه در روز رسید که با ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز در فوریه قابل قیاس است. این آمار نشان می‌دهد مجموع کاهش تولید، به ۷۴۰ هزار بشکه در روز بالغ شده است.

روسیه سال گذشته آمار نفتی خود را به دلیل ماهیت حساس آنها، محرمانه کرد که ارزیابی اعمال کاهش تولید فراتر از آنچه مقامات انرژی این کشور اعلام کردند را دشوارتر کرده است. در نتیجه ناظران روسیه نرخ صادرات نفت دریابرد و پالایش داخلی این کشور را به عنوان معیارهایی برای برآورد تولید نفت دنبال می‌کنند. با این حال، هر دو معیار، ماه گذشته کاهشی را نشان ندادند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رصد آمار نفتکش ها نشان می‌دهد میانگین چهار هفته ای بارگیری نفت روسیه تا ۳۱ مارس، به بالاترین حد از ژوئن رسید در حالی که پالایشگاه‌های روسیه تولیدشان را ثابت نگه داشتند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا