گاز

خانه تکانی صنعت گاز برای آمادگی در فصول سرد

در فصل سرد سال، امکان قطعی گاز در استان‌های کشور وجود دارد، از این رو، نقش پالایشگاه‌ها در این زمینه حیاتی است. به همین جهت تعميرات اساسي در صنعت نفت و گاز كشور به ويژه در پالايشگاه¬ها از اهميت خاصي برخوردار است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ندای گاز؛ یک پالایشگاه گازی نیز مانند هر کارخانه و شبکه صنعتی دیگری پس از مدتی کارکرد نیاز به تعمیراتی دارد تا این سیستم را از عیوب احتمالی مبرا و سلامت و ایمنی سیستم را تضمین کند. این تعمیرات برای سالم نگه داشتن تجهیزات پالایشگاهی صورت می‌گیرد که اگر به موقع و به درستی انجام شود در طول عمر تجهیزات پالایشگاه بسیار تأثیرگذار خواهد بود و در نهایت توليد پايدار را در فصل سرد تضمين می ­کند.

تعمیرات اساسی کاری کاملاً پیچیده است، زیرا در عصر حاضر و با توجه به پیچیدگی‌ دستگاه‌های صنعتی، این تجهیزات نیازمند تعمیرات تخصصی هستند. پس باید از نیروهای متخصص مکانیک، الکترونیک، صنایع و ایمنی برای تعمیرات استفاده کرد. تعمیرات اساسی پالایشگاه­های گازی کشور هر ساله قبل از شروع فصل سرما و در جهت آماده‌سازی تولید پایدار و حداکثری، ایمن و مستمر گاز مصرفی کشور، طبق برنامه زمان‌بندی و هماهنگي شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملي نفت ايران انجام می­شود. پرونده این شماره از نشریه” ندای گاز” به اقدامات پالایشگاه­های گازی کشور جهت ورود به فصل سرد سال اختصاص پیدا کرده است.

در ابتدا به سراغ مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز در کشور و خاورمیانه رفته و به فعالیت­های این مجتمع پرداخته­ایم.

آمادگی مجتمع گاز پارس جنوبي در فصل زمستان

مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي از پايان موفقيت‌آميز عمليات تعميرات اساسي سال 1401 در پالايشگاه‌هاي 13گانه پارس جنوبي و آمادگي كامل براي توليد پايدار و حداكثري گاز در فصل زمستان خبر داد.

احمد باهوش، با اعلام این خبر، گفت: عمليات تعميرات اساسي سال 1401 در پالايشگاه­هاي سايت يك و دو مجتمع از تاريخ بيستم فروردين ماه آغاز و در 24 مهرماه با موفقيت پايان يافت.

باهوش در تشریح دستاوردهاي مهم اين دوره از عمليات تعميرات اساسي، گفت: از دستاوردهاي مهم اين عمليات در سال جاري، بازرسي‌هاي دوره‌اي تجهيزات براي حفظ توليد پايدار در فصل سرما، استفاده از فن‌آوري و تكنولوژي روز و بومي‌سازي شده، به‌كارگيري شركت‌هاي دانش بنيان و سازندگان داخلي در توليد قطعات و تجهيزات مهم مورد نياز پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي است.

وي در ادامه، تأکید کرد: حمايت همه‌جانبه از توليدكنندگان سازنده تجهيزات و اقلام يدكي، ايجاد اشتغال و به‌كارگيري جوانان متخصص در بازه زماني 6 ماهه تعميرات اساسي، كاهش مشعل‌سوزي با بروزرساني تجهيزات مرتبط و افزايش توليد و جلوگيري از گسترش آلاينده‌ها در محيط، از مهم‌ترين دستاوردهاي اين دوره از عمليات تعميرات اساسي است.

با یک هزار و 162 دستور کار تعمیراتی؛ تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی اعلام کرد که تعمیرات اساسی امسال با انجام هزار و162 دستور کار تعمیراتی و با انجام اقدامات شاخص و نوآورانه در بازه زمانی 13روز با موفقیت پایان یافت.

حسین باغبان، با اعلام پایان موفقیت آمیز تعمیرات اساسی این پالایشگاه بدون حادثه ناتوان کننده گفت: تعمیرات اساسی این پالایشگاه با برنامه‌ریزی دقیق در بازه زمانی 13روزه آغاز و با یک هزار و 162 دستورکار تعمیراتی و رعایت نکات ایمنی با موفقیت به اتمام رسیده و اکنون در حال تولید حداکثری گاز و ارسال آن به خط سراسری می­باشیم.

باغبان با بیان اهداف و دستاوردهای تعمیرات­اساسی سال جاری تصریح کرد: تعمیرات اساسی یک فرآیند پیشگیرانه برای افزایش قابلیت اطمینان و همچنین افزایش سطح در دسترس‌پذیربودن دستگاه‌هاست که این مهم به منظور نیل به هدف اصلی این پالایشگاه و همسو با تولید حداکثری گاز محقق شد.

وی افزود: اجرای به موقع و اصولی تعمیرات­اساسی در بلند مدت باعث کاهش هزینه‌های تعمیراتی، کاهش تعمیرات اضطراری تجهیزات و واحدها، افزایش عمر مفید قطعات و تجهیزات، کاهش ریسک‌های ایمنی و زیست محیطی و افزایش بهره‌وری فرآیندها خواهد شد.

باغبان در ادامه با اشاره به واحدهایی که عملیات تعمیرات­ اساسی در آن­ها با موفقیت به سرانجام رسید، تصریح کرد: واحد پشتیبانی آب و بخار، واحد بازیافت گوگرد، واحد تثبیت میعانات گازی، واحد خروجی گاز شیرین و ردیف­های گازی پالایش گاز از جمله واحدهای حساس و مهمی بودند که تعمیرات اساسی مطابق با دستورکار تعیین شده در آن­ها صورت گرفته است.

مدیر پالایشگاه دوم با اعلام اینکه 1162 دستورکار تعمیراتی به طور کامل صورت گرفته است، افزود: تعمیر مبدل­های حرارتی و رفع نشتی­ها از دیگر اقداماتی بود که در این بازه زمانی انجام شد.

وی گفت: برنامه‌ریزی دقیق و از پیش تعیین شده در کاهش زمان و هزینه تعمیرات در بازه زمانی عملیات تعمیرات اساسی بسیار مهم و حیاتی است و تمامی فرآیندهای تعمیراتی در چارچوب و طبق ضوابط و اصول ایمنی پیش رفت.

باغبان ادامه داد: تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم طبق برنامه مدون از پیش تعیین شده بر مبنای درخواست کارهای ثبت شده به منظور کاهش هزینه های مالی و زمانی انجام شد و عدم بروز حادثه نیز نشان دهنده انجام دقیق دستورالعمل و نکات ایمنی بوده که بسیار حائز اهمیت است.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی، آموزش نیروی انسانی توانمند را عامل مهمی در کاهش زمان ، هزینه و همچنین عدم بروز حادثه برشمرد و افزود: با برنامه‌ریزی لازم از سوی اداره HSE پالایشگاه، دوره­های آموزشی مرتبط برای افرادی که در بازه تعمیرات اساسی وارد پالایشگاه می­شوند به میزان یک هزار و 125 نفر ساعت انجام گرفته که این دوره­ها را می‌توان از مهم‌ترین عوامل عدم بروز حادثه عنوان کرد.

وی ادامه داد: واحد بازرسی فنی پس از احصاء شیرهای ایمنی منقضی شده، 45 عدد درخواست کار کالیبراسیون شیرهای ایمنی را به ما ارائه داده بود که با برنامه‌ریزی دقیق همکاران 45 درخواست کار کالیبراسیون انجام و تعهدات ما نسبت به واحد بازرسی فنی به‌طور کامل انجام گرفته است.

باغبان با اشاره به نقش مهم سازندگان و شرکت‌های داخلی ساخت قطعات و تجهیزات با کیفیت در عملیات تعمیرات اساسی عنوان داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب سال 1401 را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری کرده­اند، پالایشگاه دوم نیز بهره‌گیری از قطعات ایرانی را در دستورکار خود داده تا ضمن تولید پایدار گاز در کشور، بتواند با حمایت از تولید داخل به این فرمایش رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشاند.

با تکیه بر توان داخل و دانش نوآورانه محقق شد؛ تکمیل عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم  

مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از پایان عملیات تعمیرات اساسی سال جاری با تکیه بر توان و دانش داخل، اقدامات نوآورانه و استفاده از قطعات و تجهیزان با کیفیت ایرانی خبر داد.

بهزاد سالاری، با اعلام این خبر گفت: عملیات تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه‌ریزی انجام شده از طرف واحد هماهنگی نظارت بر تولید گاز مقرر شده بود در تاریخ 24 مرداد لغایت 10 شهریور ماه انجام شود ولی با توجه به تغییر برنامه تعمیرات سکوها با هماهنگی دیسپچینگ تعمیرات این پالایشگاه زودتر از موعد مقرر شروع و به همان نسبت زوتر نیز پایان یافت.

وی دستیابی به این موفقیت بزرگ را استفاده از تجربیات تعمیرات اساسی سال­های گذشته دانست و بیان کرد: اتصال خط نیتروژن گازی پتروشیمی بوشهر به پالایشگاه و رفع معضل هر ساله نیتروژن، تشکلیل جلسات کمیته­های متعدد دارایی­های فیزیکی از سال قبل (بلافاصله پس از اتمام اورهال گذشته)، برنامه‌ریزی دقیق واحد برنامه­ریزی تعمیرات پالایشگاه از مهم‌ترین موارد در این خصوص بوده است.

به گفته‌ی سالاری، مسئولیت پذیری و تلاش بی‌وقفه کارکنان و متخصصان این پالایشگاه در همه بخش‌ها یکی از موارد مهم در به ثمر نشستن این موفقیت است.

سالاری با تأکید بر آمار بالای اقدامات شاخص عملیات تعمیرات اساسی امسال و موارد بسیار مهم اصلاحی و پیشگیرانه انجام شده در واحدهای مختلف گفت: انجام تعمیرات بر روی بیش از 180 تجهیز ماژور در واحد تثبیت میعانات گازی فاز 8، مبدل­ها و درام‌های ردیف­های گازی پنجم و ششم، واحد تصفیه ال‌پی‌چی همچنین تعمیر تعداد زیادی از شیرها و آیتم­های مهم ابزار دقیق و برق در مناطق مختلف پالایشگاه از مهم‌ترین اقدامات شاخص در بازه زمانی تعمیرات اساسی سال جاری است.

مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده اتصال خط نیتروژن گازی پتروشیمی بوشهر به پالایشگاه بود که به‌صورت موفیت آمیز انجام شد.

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به آمار 320 هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه ناتوان کننده در تعمیرات اساسی سال جاری، از کلیه کارکنان به جهت رعایت مقررات اچ‌اس‌ای و دستیابی به این رکورد تشکر و نیروی انسانی متعهد را مهم‌ترین شاخصه کارکنان پالایشگاه چهارم عنوان کرد.

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم با موفقیت به پایان رسید

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه پنجم مجتمع پارس جنوبی از 23 تیر ماه طبق برنامه ریزی شروع شد و در تاریخ 17 مرداد ماه با موفقیت پایان یافت.

محمد شفیع موذنی، در این‌باره بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه پنجم با استفاده از توان و اقدامات نوآورانه و بهره‌مندی از قطعات و تجهیزات سازندگان داخل طبق برنامه زمانبندی شده با موفقیت پایان یافت.

موذنی در ادامه گفت: جهت انجام عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه در مجموع 26 روز برنامه‌ریزی شده بود که در بازه زمانی 17روز برای فاز 10 و همچنین 16روز برای فاز 9 و تعداد 7 روز توقف کامل هر دو فاز، برنامه­ریزی و اجرایی شد.

وی بیان کرد: در پروژه تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجموعاً یک هزار و 818 آیتم اصلی به‌منظور رفع محدودیت­های تولید و بازرسی دوره­ای تجهیزات جهت تضمین تولید پایدار به‌ویژه در فصل زمستان و ایمن‌سازی تجهیزات اصلی، به مدت 26 روز ادامه داشت.

مدیر پالایشگاه پنجم در ادامه تصریح کرد: عملیات تعمیرات اساسی در فاز 9 با 655 آیتم به مدت 16 روز، فاز 10 با 591 آیتم در سایه همدلی و کارگروهی و رفع موانع تولید پایدار محصولات با ارزش افزوده به مدت 17 روز و توقف کامل با 572 آیتم به مدت 7 روز جهت تعمیرات پیشگیرانه شبکه توزیع برق پالایشگاه، رفع مشکلات واحدهای یوتیلیتی، تیپ فلر و تعمیرات واحدهای گوگردسازی برنامه‌ریزی با موفقیت به سرانجام رسید و تمامی موارد با بالاترین کیفیت اجرایی شد.

موذنی با اشاره به موارد اصلی، مهم و تأثیرگذار بر فرآیند تولیدی و مرتبط با رفع گلوگاه‌های تولید عنوان داشت: تعویض جاذب­های بسترهای خشک کن گاز برای چهار ردیف گازی برای در مجموع 8 بستر، اجرای طرح­های اصلی ولوهای محصولات پروپان و بوتان، تمیزکاری مسیرهای مبدل COLD BOX، بازرسی و تعمیر پوشش داخلی برج احیا ردیف اول گازی و ریبویلرهای برج احیا در ردیف­های اول و دوم گازی واحد بازیافت آمین، تعویض لوپ آمین ردیف سوم گازی با آمین تازه، تعمیر سینی­های برج شیرین‌سازی پروپان فاز 9 و اصلاح پوشش داخلی جداکننده دی سولفید در واحد 113 از مهم‌ترین موارد در این حوزه بوده است.

وی گفت: در انجام عملیات تعمیرات اساسی جاری در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان داخلی و استفاده از توان بالای سازندگان با کیفیت داخل در زمینه تأمین کالاهای مورد نیاز به ویژه جاذب­های خشک کننده گاز طبیعی و همچنین توان 100 درصدی نیروی متخصص داخلی گام­های مهمی در راستای جهش تولید برداشته شد.

مؤذنی عنوان داشت: از نقاط مثبت این تعمیرات اساسی راه‌اندازی ردیف دوم گازی 24 ساعت قبل از مهلت تعیین شده برای تزریق به صادرات و راه‌اندازی ردیف اول گازی 13 ساعت قبل از مهلت مقرر برای تزریق به صادرات بوده است.

پایان تعمیرات اساسی در پالایشگاه هفتم  

مدیر پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی از پایان تعمیرات اساسی و بازرسی فنی واحدهای مهم پالایشگاهی در موعد مقرر خبر داد.

حسن اسعدی، گفت: تعمیرات اساسی سال جاری با انجام اقدامات شاخص و تکیه بر توان و دانش کارکنان و متخصصان پالایشگاه هفتم طبق برنامه‌ریزی انجام شده در کوتاه‌ترین بازه زمانی و بازدهی بالا با موفقیت پایان یافت.

وی با اشاره به اقدامات شاخص در بازه زمانی تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه هفتم بیان کرد: در عملیات تعمیرات اساسی سال جاری، موارد مهم بازرسی فنی بررسی و تحت ضمانت‌نامه قرار گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها کوره‌های واحد 104 و برج‌های احیاء هر چهار ردیف گازی است.

اسعدی در ادامه عنوان داشت: بر روی کوره‌ها تست‌های پیشرفته NDT و تست‌های متالوگرافی انجام شد که موجب تعمیر تیوب‌های کوره شد که توانست در زمان مناسب از وقوع حادثه در کوره‌ها جلوگیری کند.

وی افزود: در بازه زمانی تعمیرات اساسی سال جاری تعداد 54 عدد کوپن خوردگی تنها در 4 روز با همت و تلاش بی‌وقفه‌ کارکنان تعویض شد که این مهم نشان از عزم راسخ کارکنان و متخصصان در مسیر شکوفایی اقتصادی، فراورش و تولید پایدار گاز دارد.

مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی به مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های تعمیراتی نیز اشاره نمود و تصریح کرد: بازدید و تعمیرات کوره‌های 104، راه‌اندازی پکیج HPU واحد 100، انجام اقدامات اصلاحی و برنامه­ریزی شده واحد مهندسی مکانیک، تنظیم رله‌های حفاظتی تجهیزات در پالایشگاه به همت واحد برق، دانلودهای نرم افزاری برنامه‌ریزی شده واحد ابزار برق از مهم‌ترین موارد انجام شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی است.

استفاده از 12 هزار قلم تجهیزات ساخت داخل در تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از انجام عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه، در بخش‌های مکانیک، برق و ابزار دقیق با استفاده از ۱۲ هزار قلم قطعات و تجهیزات با کیفیت ساخت داخل خبر داد.

هادی چابوک، اعلام کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان بزرگترین تأمین‌کننده گاز کشور همه‌ توان خود را در راستای ارتباط سازنده و مؤثر با سازندگان قطعات و تجهیزات داخل به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه قطعات و تجهیزات تأمین شده ساخت داخل در حوزه­های مکانیک، برق و ابزار دقیق بوده گفت: برای انجام عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه، ۱۲ هزار قلم قطعات و تجهیزات با کیفیت ساخت داخل تامین و مورد استفاده قرار گرفته است.

چابوک بیان کرد: در تعمیرات اساسی سال گذشته شاخص عملکرد حجمی پالایشگاه هشتم حدود ۹۶ درصد بود که در سطح مجتمع، عملکرد بسیار قابل قبولی است.

وی تصریح کرد: امسال نیز برای افزایش این شاخص و بهبود شاخص عملکرد زمانی تعمیرات اساسی، با شناسایی و ریشه‌یابی چالش‌های سال‌های گذشته، اقدامات بسیار مؤثری برنامه‌ریزی و انجام شده است.

مدیر پالایشگاه هشتم ادامه داد: استفاده از انواع فیلترهای فرآیندی، انواع گسکت‌های عمومی، پلیمری و تخصصی فشار بالا برای مبدل‌های حرارتی، انواع پیچ و مهره‌های آلیاژی، شافت‌های فلزی آلیاژی و سوپر آلیاژی و پلیمری، پکینگ‌ها، نشت‌بندها، ساخت انواع مبدل های حرارتی، ولوهای فشار قوی در حوزه کاربردی بخار فشار بالا از جمله اقداماتی بوده که در حوزه مکانیک در بازه تعمیرات اساسی صورت پذیرفته است.

چابوک گفت: در حوزه ابزار دقیق نیز ساخت کارت‌های سیستم کنترل مربوط به دستگاه بسیار استراتژیک توربواکسپندرها در محصول حساس اتان، آنالیزرها، انواع ترموکوپل مربوط به توربین­ها، انواع جرقه‌زن مربوط به توربین‌ها و بویلرها، انواع سنسورهای وایبریشن سیسمیک، ساخت کارت­های سیستم کنترل از موارد ساخت سازندگان داخلی هستند که در جهت استفاده درعملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه تأمین شده است.

مدیر پالایشگاه هشتم افزود: انواع هیترهای صنعتی مربوط به واحد تولید ازت، ساخت تجهیزات کنترل سرعت موتورهای صنعتی، انواع بردهای کنترلی تجهیزات کنترل دور از قطعات و تجهیزات ساخت سازندگان داخل در حوزه‌ برق هستند.

پايان عمليات تعميرات اساسي در پالايشگاه نهم 

رئيس تعميرات پالايشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با همت و تلاش شبانه‌روزی همه کارکنان و متخصصان در بخش‌های مختلف پیش از موعد مقرر با موفقیت به پایان رسید.

هومان صادقی، اعلام کرد: پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبي به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه گازی خاورمیانه نقشی بسیار مهم و بسزایی در تولید و تأمین گاز کشور ایفا می­کند از این رو به جهت تولید پایدار در سال جاری و به ویژه فصل زمستان، تعمیرات اساسی در چهار بخش تعمیرات اضطراری، تعمیرات پیشگیرانه، بازرسی­های اولیه و رفع پانچ های اساسی و بازدارنده و در قالب 3 هزار و 44 مجوز کار اجرا شد.

رئیس تعمیرات پالایشگاه نهم همچنین اظهار داشت: مهمترین اقدامات صورت گرفته در تعمیرات اساسی در بخش تعمیرات مکانیک، تعمیرات ابزار دقیق، تعمیرات برق و سرویس های تعمیراتی بوده است.

عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه دهم پایان یافت

رئیس بهره‌برداری و رئیس تعمیرات ‌اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان و متخصصان و با انجام اقدامات شاخص و نوآورانه با موفقیت پایان یافت.

محمد نعمتی، در این باره گفت: علیرغم اینکه همکاران ما در مجموعه پالایشگاه دهم و به خصوص واحد بهره‌برداری در روزهای پایانی تعمیرات اساسی سوگوار مرحوم مهدی حیدری از همکاران پرتلاش، فداکار و نجیب‌مان بودند، همزمان با تلاش و جدیت برنامه تعمیرات اساسی را پیش برده و قبل از موعد مقرر به اتمام رساندند.

وی در این باره گفت: پالایشگاه دهم با برگزاری جلسات متعدد از ماه‌ها قبل، انجام برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق با تأکید بر استفاده از ظرفیت­های موجود در پالایشگاه و نیز ارائه‌ راهکارهای خلاقانه جهت صرفه‌جویی در زمان در این راستا گام مهمی برداشت.

نعمتی ادامه داد: تعميرات اساسی سال 1401 مجموعا شامل  یک هزار و 625 درخواست کار در بخش‌های مختلف و 5 روز هم پوشانی فازها بود که برای پنجمین سال متوالی به لحاظ شاخص واحد انجام کار به شاخصی بالاتر از میانگین مجتمع دست یافت.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی در فاز B بمدت 10 روز از تاریخ 11 مهرماه 1401 تا بیستم مهرماه مطابق زمان‌بندی پیش‌بینی شده صورت گرفت.

به گفته‌ی نعمتی، در فاز A از تاریخ 16 مهر الی 24 مهرماه این برنامه‌ریزی صورت گرفت که با همت همکاران یک روز قبل از موعد مقرر، فاز A در مدار تولید قرار گرفت. در مجموع پالایشگاه، به لحاظ شاخص عملکرد حجمی تعمیرات اساسی که بیانگر نسبت آیتم‌های اجرا شده به آیتم‌های برنامه‌ریزی شده است به عدد یک، یعنی تحقق صددرصدی دست یافت.

وی با اشاره به شاخص‌ترین فعالیت‌های انجام شده طی تعمیرات اساسی امسال تصریح کرد: تغذیه مدار فرمان سوییچ‌گیرهای 400 ولت ازUPS، جابجایی سوییچ‌گیرکمپرسور واحد هوا و پمپ BFW، تست و بازرسی داخلی شش مورد کوره‌‌های ردیف‌های گازی و واحدهای تصفیهLPG، تعویض شیرهای یکطرفه توربواکسپندرهای ردیف‌های گازی، تمیزکاری داخلی Gas Heater فاز B، تعمیر شیرهای کنترل جریان و اقدام اصلاحی در Let Down Station واحد بخار، جوشکاری مسیر 24 اینچ Sea Water برگشتی، تعمیرات توربواکسپندر ردیف اول گازی ، انجام عملیات Back-puffing در کلدباکس‎های چهار ردیف گازی، رفع گرفتگی و تمیزکاری داخلی ریبویلر برج تثبیت میعانات گازی فاز A، بازدید از بستراهی ردیف دوم گازیو تعویض مولکولارسیوهای یکی از بسترها، رفع نشتی از کلیه مسیرهای Steam و CL و تمیزکاری فیلترهای واحد 125 از مهمترین موارد انجام شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی است.

وی گفت: در حوزه تعمیرات برق کار بسیار مهمی در رابطه با استقلال مدار فرمان 400 ولت از شبکه‌ی پالایشگاه انجام گرفت.

رئیس بهره‌برداری و رئیس تعمیرات ‌اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: طی این تغییرات، تمام مدار فرمان‌های 400 ولت در تمام واحدها با تغذیه مدار فرمان سوییچ گیر ازUPS، مستقل از ولتاژ شبکه عمل کرده و از افت ولتاژ مدار فرمان 400 ولت به علت نوسانات شبکه پالایشگاه جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که قبلا چندین مورد از دست دادن فیدرهای SUB 10به همین علت موجب خارج شدن کمپرسورهای واحد 106 از سرویس شده بود. فعالیت مهم دیگر در بخش تعمیرات برق جابجایی فیدرکمپرسور هوای 123-KM-101Aاز سوییچ‌گیر 6S41B به 6S41A  که طی این تغییر که کاریست به لحاظ فنی پیچیده و به لحاظ حجمی سنگین حداقل 7 عدد فیدر جابجا شده و همزمان کابل‌های مدار فرمان، فیدر و پاور جابجا شدند. تغییر مشابهی برای پمپ 121-PM-102Cصورت گرفت که فیدر پمپ BFWاز6S41Aبه6S41B تغییر کرد.

رئیس بهره‌برداری و رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کوره‌های واحد نم‌زدایی در سطح مجتمع افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های پیشگیرانه صورت گرفته طی بازه‌ی تعمیرات اساسی، بازرسی 6 مورد از کوره‎های ردیف‌های گازی و واحدهای تصفیه LPG بود.

به گفته‌ى نعمتی، گزارشات متعددی نیز در مورد مشکلات اسکنرها و آنالایزرها بخصوص آنالایزر اکسیژن، احتمال کثیف بودن تیوب‌های داخلی در بخش های تابش و جابجایی کوره‌‌ها، بالابودن دمای برخی از نقاط پوسته تیوب‌ها در بخش تابش و باز بودن دریچه‌های کناری بصورت کامل وجود داشت که با توجه به آن، مجموعه اقداماتی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی ادامه داد: با توجه به نگرانی‌های موجود برای حصول اطمینان، بازرسی داخلی به چهار روش مختلف در دستور کار قرار گرفت. برای ضخامت‌‌سنجی روش ‌های UTو Phase Array (که همان روش پیشرفته تر UT هست که بطور همزمان از چند Probe استفاده شده و سرعت و دقت بیشتری دارد) در هر شش کوره بکار گرفته شد که نتایج رضایت‌بخشی به همراه داشت. از روش Eddy Current بعنوان کار مکمل در بررسی‌های متالوگرافی برای تشخیص میزان دی کربنه شدن سطوح تیوب‌ها استفاده شد.

به گفته وی، روش رپلیکا نیز که یک روش متالوگرافی ست و در شرایط نرمال در آزمایشگاه انجام می‌شود با نصب میکروسکوپ مخصوص در محل سایت برای مشاهده ریزساختارها و مشخص شدن درصد پرلیت موجود در آن‌ها انجام گرفت. نتیجه دو بررسی اخیر نشان داد که مورد نگران کننده‌ای وجود ندارد.

نعمتی در ادامه اظهار داشت: انجام اقدام اصلاحی در تعمیر شیرهای واحد Let Down Station و نیز تعبیه فیدبک Positionerجهت دریافت فیدبک در اتاق کنترل با توجه به تصمیات جلساتRCAمربوطه و اهمیت شیرهای کنترلیFV003A/B/C دستاورد بزرگ دیگری برای این پالایشگاه رقم زد. در بخش یوتیلیتی انجام جوشکاری روی مسیر برگشتی آب دریا جهت رفع نشتی، گام مهمی در پیشگیری ار توقف تولید در زمستان بود. تمیزکاری فیلترهای واحد 125 با سولفامیک اسید بدلیل تشکیل رسوب­های سخت روی المنت­ها فعالیت مهم دیگر در بخش یوتیلیتی بود. در بخش ردیف‌های گازی به منظور افزایش بازیابی اتان خروجی،8 عدد شیر یکطرفه مربوط به توربواکسپندرها که طی پروژه از نوع نامناسبی استفاده شده بود و باعث ایجاد افت فشار می‌شد، تعویض شد.

پايان عمليات تعميرات اساسي پالايشگاه يازدهم 

مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام اقدامات نوآورانه و با تکیه بر توان داخلی در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن با موفقیت پایان یافت.

محمد سعیدیان، اظهارکرد: تعمیرات اساسی این پالایشگاه در سال 1401 با بهره گیری از توان داخلی، طبق برنامه ریزی و پیش بینی اقدامات از پیش تعیین شده در بازه 16 اردیبهشت تا 18 خرداد صورت پذیرفت.

وی با اشاره به آمار 192 هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در تعمیرات اساسی سال جاری، از تمامی کارکنان به جهت رعایت مقررات HSEتشکر کرد و نیروی انسانی متعهد را مهم‌ترین شاخصه کارکنان پالایشگاه یازدهم برشمرد.

مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی اهم اقدامات انجام شده در دستیابی به این موفقیت را تجربیات تعمیرات اساسی سال­های گذشته ، تشکیل جلسات کمیته­های متعدد دارایی­های فیزیکی از ماه­ها قبل از شروع اورهال و برنامه­ریزی دقیق واحد برنامه­ریزی تعمیرات پالایشگاه عنوان و مسئولیت پذیری و تلاش بی وقفه همکاران در همه بخش­ها را به عنوان عاملی بسیار مهم در این راستا بیان کرد.

سعیدیان با تاکید بر آمار بالای آیتم­های تعميرات اساسي امسال و اقدامات بسیار مهم اصلاحی و پیشگیرانه انجام شده در واحدهای مختلف، مهمترین فعالیت­های انجام شده در بازه تعمیرات اساسی سال 1401 را انجام بازرسی و تعمیرات بر روی مشعل­های پالایشگاه، انجام تعمیرات اساسی تجهیزات متعدد واحد تثبیت میعانات گازی،تعویض مولکولارسیوواحد 104 ردیف­های دوم و سوم و چهارم گازی، بازرسی و تعمیر مبدل‌ها، نقشه برداری از شیرها، بازرسی خطوط لوله و رنگ­آمیزی آنها، تعویض و تغییر محل کوپن­های خوردگی، انجام اصلاحیه مهندسی در فرآیندها و همچنین انجام برخی از آیتم­های مهم ابزار دقیق و برق در مناطق مختلف پالایشگاه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: با برنامه­ريزي دقيق، مناسب و با بهره­گيري از تجارب همكاران، زمان تعميرات اساسي 2 روز كاهش يافت و اين موضوع در افتخارات شركت مجتمع گاز پارس جنوبي ثبت شد.

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوازدهم با موفقیت پایان یافت

مدیر پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه دوازدهم مجتمع پارس جنوبی از 17مرداد ماه طبق برنامه ریزی آغاز و در تاریخ ۱۵شهریور در بازه زمانی ۲۸ روز با موفقیت پایان یافت.

مهدی گرامی شیرازی، در این‌باره عنوان کرد: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه دوازدهم با استفاده از توان و اقدامات نوآورانه و بهره‌مندی از قطعات و تجهیزات سازندگان داخلی طبق برنامه زمان­بندی شده با مشارکت جمعی تمام تیم­های عملیاتی با موفقیت به اتمام رسید.

گرامی شیرازی در ادامه بیان کرد: در عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوازدهم مجموعا یک هزار و 411  آیتم تعمیراتی مطابق با برنامه در جهت نوسازی و بازرسی دوره ای با هدف صیانت از تولید پایدار و ایمن نمودن تجهیزات اصلی، به مدت ۲۸ روز به انجام رسید.

مدیر پالایشگاه دوازدهم مجتمع تصریح نمود: از اقدامات مثبت انجام شده قبل و حین اجرای تعمیرات اساسی می‌توان به: جلسات مدیریتی هفتگی از ۳ماه قبل از شروع تعمیرات اساسی ، آموزش نیروهای اورهال به میزان 12 هزار نفر ساعت ، ایجاد گزارش‌های آنلاین و به هنگام از روند اجرای برنامه در واحد برنامه‌ریزی تعمیرات و کمترین انحراف از برنامه (کمتراز %5) اشاره کرد.

گرامی شیرازی گفت : رسیدن به نتیجه مطلوب، تولید زودهنگام و تزریق به موقع گاز به خط سراسری بدون هیچ‌گونه حادثه ناتوان‌کننده در این عملیات، مرهون تلاش، همدلی و مشارکت گروهی تیم­های بهره‌برداری، تعمیرات، ایمنی، بازرسی و همکاری تمامی واحدها بوده که می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت در اهداف و برنامه­های پالایشگاه قلمداد شود.

پايان تعميرات اساسي در پالايشگاه گاز ايلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از پایان موفقیت آمیز چهاردهمین تعمیرات اساسی در این پالایشگاه خبر داد.

روح ا.. نوریان، افزود: چهاردهمين تعميرات اساسي سال جاری مطابق برنامه از پيش تعيين شده از 15 تيرماه و با بيش از 63 هزار نفرساعت كار عملياتي آغاز و در 9 مرداد ماه سال جاري در مدت 26 روز با موفقيت و بدون حادثه به پايان رسيد.

وی اظهار داشت: در تعميرات اساسي امسال بيش از 3 هزار تجهيز در بخش‌هاي مختلف مكانيك، برق و ابزاردقيق از سوی كارشناسان و پيمانكاران داخلي مورد بازرسي، تعمير، تست و كاليبراسيون قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: در بخش تجهيزات ثابت حدود 60 تجهيز شامل انواع ظروف، برج‌ها ، مبدل‌ها ، كوره‌ها ، مخازن ، فيلترها و مشعل‌ها مورد بازرسي، تعمير، تست و كاليبراسيون قرار گرفتند.

نوریان خاطرنشان کرد: تجهيزات دوار بيش از 100 تجهيز از جمله انواع پمپ‌ها، كمپرسورها، فن‌ها و دمنده‌هاي هوايي و تجهيز ات برقي بيش از 350 تجهيز شامل انواع تابلوها، رله‌ها، الكتروموتورها نیز مورد بازرسي، تعمير، تست و كاليبراسيون قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تجهيزات ابزار دقيق حدود 2 هزار تجهيز شامل انواع سوئيچ‌ها، ترانسميترها و نشان‌دهنده‌ها و شيرآلات بيش از 250 شير از جمله شيرهاي دستي، كنترلي و اطمينان نیز مورد بازرسي، تعمير ، تست و كاليبراسيون قرار گرفته است.

نوریان افزود: حدود 300 تجهيز متفرقه شامل انواع استرينرها، نشانگرهاي سطح، بريدل‌ها، شيرآلات زير 2 اينچ و … نیز مورد بازرسي، تعمير، تست و كاليبراسيون قرار گرفتند.

وی گفت: تخليه و شارژ مكانيزه 250 تن مدياي بسترها شامل تعداد 3 بستر كاتاليستي واحدهاي بازيافت گوگرد و 3 بستر نمزدايي واحد اتان‌گيري، تعويض تيوب باندل كولرهاي هوايي گاز اسيدي واحدهاي شيرين­سازي، باز كردن و تعمير برنرهاي زباله‌سوز واحدهاي بازيافت گوگرد، نوسازي باطري UPSهاي سيستم‌هاي كنترل، سوييچينگ واحدهاي فرآيندي و اجراي پروژه­هاي امنيت سايبري شبكه صنعتي از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقداماتی بوده که برای نخستین‌بار انجام شده است.

نوریان اظهار داشت: تعويض تيپ فلر، نوسازي خطوط خروجي كمپرسورهاي هوا از كربن استيل به استنلس استيل، تعويض نازل­هاي معيوب فيلترهاي گاز ترش ورودي واحدهاي شيرين سازي گاز، نصب اسكرابر مسير تزريق TEG به زباله‌سوز واحد بازيافت گوگرد، انجام اتصالات پايپينگ مشترك بين فاز 1 و 2  پالايشگاه و تعويض تيوب باندل ريبويلر واحد شيرين‌سازي گاز از دیگر فعاليت­هاي مهم انجام شده در تعميرات اساسي امسال بوده است.

پایان تعميرات اساسي در بزرگترین پالایشگاه گاز شیرین کشور

مديرعامل شرکت پالايش گاز پارسيان گفت: تعميرات اساسي پارسيان2 که از حوزه­هاي گازي هما، وراوي و شانول خوراک دريافت مي­کند، از دهم شهريور ماه به مدت 20 روز برنامه‌ريزي شده بود، با تلاش و همت همه همکاران به پايان رسيد و پس از آن تعمیرات اساسی پارسیان یک که از حوزه گازي تابناک خوراک دريافت مي­کند، از تاریخ 9 مهرماه آغاز و تا پایان روز 30 مهرماه مطابق برنامه زمان‌بندی شده محقق و کلیه واحدها به صورت نرمال در سرویس قرار گرفتند.

علمدار بابايي، در ادامه ابراز داشت: با توجه به فصل سرد پيش رو و ضرورت آمادگي جهت توليد حداکثري گاز و خدمت رساني به کشور اسلامي و هموطنان عزيزمان، پروژه تعميرات اساسي امسال با هماهنگي واحدهاي مرتبط و پيش بيني تأمين اقلام و خدمات مورد نياز، در دو مرحله طبق برنامه­ريزي اعلامي از ستاد شرکت ملي گاز ايران آغاز شد و اين عمليات با انجام 33 مورد کار اصلاحي، شارژ و تخلیه 13دستگاه برج نم­زدایی و بازرسی از 15دستگاه برج نم­زدایی دیگر، تمیزکاری، شستشو و تعمیرات 35 دستگاه انواع تجهيزات تحت فشار و اتمسفریک، تمیزکاری و سندبلاست 4 دستگاه سیلابه گیر، تعویض المنت­های 19دستگاه فیلتر، تمیزکاری و چسب کاری و تعمیرات مورد نیاز جهت 2 دستگاه مخزن، بازدید، سرویس و بازرسی 8 دستگاه کوره، تست 8 دستگاه مبدل حرارتی، تعویض باندل 2 دستگاه کولر هوایی، شستشوی 1 دستگاه کلدباکس، تمیزکاری، شستشو و تعمیرات 1 دستگاه مخزن ذخیره مایعات، تعمیر تیپ فلر، تعمیرات اساسی 11دستگاه کمپرسور و پمپ­ها، تعمیرات 250 دستگاه شیر آلات KV و انواع ولوهای کنترلی و دستی در سایزهای مختلف، همچنین اجرای پروژه تعمیرات اساسی و نوسازي سیلابه گیر واحد 400، خطوط رابط و بسياري از اقدامات ديگر تحت نظارت بازرسي فني و مهندسي فرآيند به پايان رسيد.

مديرعامل شرکت پالايش گاز پارسيان، با تأکید بر ضرورت توجه به مسائل ایمنی و الزامات HSE در عملیات تعمیرات اساسی گفت: خوشبختانه همه کارکنان و کارگران با توجه کافي به مسائل ایمنی بدون هيچ حادثه‌اي و در شرايط ايمن وظايف خود را انجام دادند و اميدواريم در زمستان آتی با قابلیت اطمینان و اثر بخشی حداکثری از بابت تولید گاز و سایر شاخص­ها، شیرینی کار طاقت فرسای تعمیرات اساسی با گرما بخشیدن به خانه­هاي هموطنان و رونق صنايع به دل همه ما بنشیند.

با تکیه بر توان داخل؛ تعمیرات اساسی پالایشگاه سرخون و قشم پایان یافت

سرپرست شرکت پالایش گاز سرخون و قشم از تکمیل تعمیرات اساسی واحد ۶۰۰ پالایشگاه از سوی کارشناسان و متخصصان این شرکت خبر داد.

پارسا پروین، در این باره گفت: با توجه به اهمیت و ارزش این واحد در کیفیت گاز خروجی به دلیل اینکه گلایکول وظیفه جذب آب همراه گاز و جلوگیری از تشکیل هیدرات را برعهده دارد، کارشناسان و متخصصان توانمند با به‌کارگیری نیروهای بومی عزم خود را جزم کردند تا با برنامه‌ریزی دقیق، نسبت به تکمیل به‌موقع تعمیرات اساسی طبق برنامه‌ زمان‌بندی و در چرخه قرار گرفتن دوباره این واحد در صنعت پاک، گامی مطمئن در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بردارند و مانند گذشته برگی زرین در کارنامه خود ثبت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت‌های تعمیراتی بدون هیچ حادثه‌ای و با رعایت همه اصول ایمنی و بر اساس استانداردهای تدوین‌شده و زودتر از موعد مقرر انجام شده است، افزود: با حضور ۵۰ نفر از کارشناسان و کارکنان واحدهای مختلف و پس از حدود ۹۰ ساعت کار شبانه‌روزی، این واحد به‌طور کامل عملیاتی شد و این نشان از دستیابی به دانش فنی داخلی در این حوزه، استفاده حداکثری از نیروهای بومی و متخصصان منطقه و حرکتی پویا و مستمر به سمت خودکفایی است.

سرپرست شرکت پالایش گاز سرخون و قشم تصریح کرد: در تعمیرات اساسی واحد ۶۰۰ پالایشگاه گاز سرخون ۲۷ قطعه داخلی مورد استفاده قرار گرفت و به‌دنبال آن با همت و درایت متخصصان توانمند این شرکت توانستیم در زمینه خودکفایی و برای ساخت قطعات پالایشگاهی همچنین با همکاری شرکت‌های داخلی مشکلات مربوط به تأمین قطعات را برطرف کنیم و گام‌هایی بسزا در صنعت نفت و گاز برداریم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم: تولید گاز در فصل سرما مطابق با تعهدات محوله و به طور کامل انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم با بیان این‌که در دوره تعمیرات اساسی، تعداد 4 ردیف از ردیف‌های شیرین‌سازی به اضافه دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی در سال جاری تعمیرات اساسی شدند، از آمادگی کامل این شرکت برای اجرای تعهدات محوله به منظور تولید گاز در فصل سرد سال مطابق با آن‌چه در شرکت ملی گاز ایران برنامه‌ریزی شده، خبر داد.

سید محمدمهدی هاشمی، با بیان این مطلب، در رابطه با وضعیت این پالایشگاه برای ورود به ماه‌های سرد سال، گفت: تعمیرات اساسی یا به عبارتی اورهال صورت گرفته در پالایشگاه با موفقیت در زمان مقرر انجام شده، در این دوره، 4 ردیف از ردیف‌های شیرین‌سازی به اضافه دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی در سال جاری تعمیرات اساسی شدند و آمادگی این را داریم که ان‌شاءا… در فصل سرد سال به تعهدات تولیدمان مطابق با آن‌چه که در شرکت ملی گاز ایران برنامه‌ریزی شده است، دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت پالایش گاز در مجموع، تولید 9 درصد از گاز کشور را بر عهده دارد، در خصوص تعهد تولید گاز از سوی این شرکت، گفت: تعهد در نظر گرفته شده برای پالایشگاه گاز فجرجم در زمستان، روزانه بین 70 تا 75 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل دومین شرکت پالایش گاز کشور از منظر تولید گاز، در ادامه افزود: این شرکت در بحث تولید LPG و میعانات گاز مطابق با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، پیش رفته است.

هاشمی در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای فرآیند حل مشکلات پالایشگاه، گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از دانش متخصصان بومی و داخلی در این شرکت مسبوق به سابقه است. با این حال در سال جاری، توجه و تلاش مجموعه مدیران برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد زمینه فعالیت برای آن‌ها، دوچندان شده است.

وی ادامه داد: ازجمله اقدامات صورت‌گرفته در این عرصه می‌توان به استقرار پارک علم و فناوری در پالایشگاه و تولید 135 محصول مورد نیاز پالایشگاه در این بخش، ازجمله مهم‌ترین گام‌هایی است که در این عرصه برداشته شده است.

هاشمی در پایان، ضمن تقدیر از تلاش مدیران و مجموعه همکاران در بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز ایران و به ویژه پالایشگاه‌های گازی، گفت: امیدواریم با همت مجموعه همکاران پرتلاش در شرکت پالایش گاز فجرجم، تعهدات محوله را به منظور خدمت‌رسانی به مردم به نحو احسن به انجام برسانیم.

پايان تعميرات اساسي واحد پالايش گاز200درشركت پالايش گازبيدبلند

مديرعامل شركت پالايش گاز بيدبلند از پايان تعميرات اساسي واحدهاي پالايش گاز200درموعد مقرر خبرداد.

علی محمد پوررضا، با اعلام اين خبراظهارداشت:در سايه توفيقات الهي عمليات تعميرات اساسي و بازرسي فني واحدهاي پالايش گاز200 طبق برنامه زمانبندي MSP براي آماده سازي و استمرار توليد گاز درموعد مقرر به پايان رسيد.

وی در خصوص سياست هاي اقتصاد مقاومتي و تامين قطعات يدكي ساخت داخل اظهار داشت: اكثر قطعات يدكي  بخش­هاي مختلف از جمله مكانيك، برق و ابزار دقيق از سازندگان داخلي تامين شده است كه اين سياست به منظورحمايت از توليد داخل تا قطع وابستگي و خودكفايي كامل ادامه خواهد داشت.

پوررضا در ادامه تصریح کرد: فعاليت‌ تعميرات اساسی با استفاده حداكثري از نيروهاي بومي و متخصصان منطقه بدون هيچ گونه حادثه و با رعايت كليه اصول ايمني و بر اساس استانداردهاي تدوين شده و در موعد مقرر انجام پذيرفت.

وي با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در بازه زماني تعميرات اساسي در جهت حفاظت از محيط زيست عنوان داشت: تعميرات اساسي مشعل اسيدي وكوره H1 با هدف اطمينان از عملكرد مناسب آنها در حفاظت از محيط زيست انجام شد همچنين تعدادي از پيشنهادات اصلاحي همكاران كه در روند افزايش توليد گاز موثر بوده به اجرا در آمد.

وی در پايان عنوان داشت: با پايان تعميرات اساسي واحدهاي پالايش گاز، اين شركت آمادگي كامل خود را جهت دريافت خوراك اعلام مي­دارد  و اميدواريم به ياري پروردگار امسال نيز همچون سال­هاي گذشته در تامين انرژي پاك وآسايش هموطنان موفق باشيم .

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1548

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا