آبکسب و کار

در پژوهشگاه مواد و انرژی منتشر شد؛ کتاب “توسعه پایدار در آموزش‌عالی”

کتاب توسعه پایدار در آموزش‌عالی، در راستاي تعاملات مديريت سبز پژوهشگاه مواد و انرژی و دفتر طرح‌هاي عمراني وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ این کتاب که تالیف جمشید اسماعیلی، مصطفی منفرد، الهام حسنی علوی و فائقه رهنما می‌باشد، به همت کمیته انتشارات پژوهشگاه مواد و انرژی چاپ و منتشر شده است.

مصرف بالای انرژی، آب و منابع، تشدید روند انتشار گازهای آلاینده و از بین رفتن منابع طبیعی از هزینه‌های سنگین محیط‌زیستی است که با اتخاذ سیاست‌های درست در حوزه برنامه‌ریزی و حفظ محیط‌زیست قابل مدیریت است. ازاین‌رو دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های لازم در امر آموزش و فرهنگ‌سازی برای جامعه، مناسب‌ترین جایگاه برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع آب و انرژی و حفظ محیط‌زیست به شمار می‌روند.

در این راستا، با توجه به نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راهبری نظام آموزش‌عالی با تشکیل شوراهای راهبری مدیریت سبز در ستاد وزارت عتف و همچنین دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، اقدامات مؤثری در حوزه‌های مرتبط با مدیریت سبز شامل بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، مدیریت آب و پساب، مدیریت منابع و پسماند و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری با همکاری سازمان برنامه‌ و بودجه کشور صورت گرفته است.

کتاب حاضر، “توسعه پایدار در آموزش عالی” با هدف تبادل تجربیات حوزه مدیریت سبز، به چکیده‌ای از اقدامات و دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بستر توسعه پایدار از آغاز تاکنون پرداخته است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا