گاز

در گفتگو با محسنی مطرح شد؛ واحد روابط عمومی؛ جام جهان نمای شرکت گاز استان البرز

مسئول واحد روابط عمومی شرکت گاز استان البرز این واحد را جام جهان نمای این شرکت عنوان کرد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ 27 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز روابط عمومی نامگذاری شده است؛ آنانی که به بخش روابط عمومی آشنا هستند می دانند که اگر این بخش از هر سازمانی نباشد، اقدامات و عملکرد آن شرکت و یا سازمان به نحو شایسته منعکس نمی شود، در این سال ها  به ویژه بعد ورود شبکه های اجتماعی در بسترهای متفاوت نهادهای مختلف به کارایی روابط عمومی پی بردند و هر کدام تلاش کردند تا این بخش را بومی سازی کرده و با توجه به رسالت سازمانی خود نیروی روابط عمومی کارآمد تربیت کند، در وزارت نفت و شرکت های تابعه مانند شرکت ملی گاز و شرکت های گاز استانی هم تلاش شد تا نیروی متخصص در روابط عمومی به کار گرفته شود.

در شرکت گاز استان البرز نیز با ورود سیدرضا غفاریان به عنوان مدیر عامل به دلیل حجم پروژه های عمرانی و گازرسانی به روستاهای جاده چالوس و طالقان تلاش شد تا این بخش از شرکت گاز استان البرز به صورت حرفه ای اداره و مدیریت شود.

در  مدتی که غفاریان مدیر عامل شرکت گاز استان البرز شده ما به ازای پروژه های عمرانی که در این شرکت در حال انجام بوده همه بخش ها از جمله روابط عمومی نیز تلاش کرده تا با اهتمام فراوان بتواند دوش به دوش این مدیر جهادی فعالیت کند و اقدامات این شرکت را پشتیبانی کند.

علی اصغر محسنی؛ مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان البرز ضمن تبریک این روز بیان کرد: روابط عمومی واحدی در سازمان هاست که بر اساس تعریف انجمن متخصصان روابط عمومی عبارت است از مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و ذینفعان که به تضمین منافع مشترک و اعتماد متقابل می انجامد و موجب افزایش اعتبار و رضایت طرفین می شود.

وی ادامه داد: روابط عمومی با ایفای کارکردهای اطلاع رسانی، ایجاد و حفظ ارتباط دوسویه  میان سازمان و مشترکان و جلب اعتماد آنان تلاش می کند در شرکت گاز استان البرز نیز سعی می شود این رویه به بهترین وجه ممکن صورت پذیرد.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان البرز خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات واحد روابط عمومی در شرکت گاز استان البرز کمک به شرکت برای همگام و نزدیک شدن نگرش مخاطبان با سازمان است.

محسنی که اعتقاد دارد در عصر ارتباطات و و نفوذی که شبکه های اجتماعی در خصوصی ترین لحظات زندگی افراد جامعه  نفوذ پیدا کرده؛ نقش روابط عمومی ها بسیار حساس و برجسته شده است.

وی ادامه می دهد: با این بینش و جهان بینی تلاش کرده ایم تا روابط عمومی شرکت گاز استان البرز را به ویژگی های چابکی و حرفه ای بودن نزدیک سازیم تا بتوانیم اقدامات شرکت را به اطلاع شهروندان برسانیم.

این مسئول با تأکید بر ویژگی و روحیه فعال مدیر عامل شرکت گاز استان البرز اضافه کرد: با در نظر گرفتن این روحیه تمام کارکنان این واحد در هر ساعت از شبانه روز به حالت آماده باش بوده و هر وقت که مدیر عامل در میدان بوده نیروهای روابط عمومی نیز در قسمت های مختلف در حال پشتیبانی بوده اند و اگر بر خلاف این رفتار شده به بدترین شکل ممکن با آنان برخورد شده است؛ زیرا وقتی شخص نخست سازمان در خط مقدم است هیچ بهانه ای پذیرفته نیست؛ به عنوان مثال در سیل سال گذشته که در طالقان رخ داد، شخص مدیر عامل به همراه استاندار البرز در طالقان حضور داشت و کارکنان واحد روابط عمومی روز جمعه میز خدمت را در در مصلای کرج در نماز جمعه به همراه سایر مدیران صف برپا کردند.

محسنی ادامه داد: انعکاس عملکرد شرکت به طور شفاف بر اساس قوانین و مصوبه مجلس به دولت و ابلاغ آن وزارتخانه ها مسئولیت دیگری به مسئولیت های واحد روابط عمومی افزوده است به طوریکه در این روزها ارزیابی عملکرد شرکت بیشترین وقت و حجم کار را در این واحد به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی علاوه بر ارتباط بیرونی با مشترکان و مخاطبان، از جنبه درون سازمانی نیز فعال و با کارکنان شرکت نیز به طرق مختلف در ارتباط بوده به طوریکه هر اتفاقی از سایر واحدها بروز پیدا کند به نحوی این واحد با آن درگیر می شود، به عنوان مثال وقتی مشاور مدیر عامل در امور بانوان برنامه ای را برای همکاران خانم تدارک می بیند از صفر تا 100 برگزاری آن بر عهده این واحد است.

مسئول واحد روابط عمومی شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: در این واحد فعالیت های متفاوتی با حضور همکاران پی گیری می شود که به ترتیب عبارتند از بررسی شکایات، پیگیری موضوع های فرهنگی، بخش چند رسانه ای، تشریفات و تولید محتوای خبری و ارتباط با رسانه که همه این ها ابعاد تشکیل دهنده واحد بوده و به صورت همزمان سیستم را به پیش می برد.

محسنی گفت: با توجه به اینکه در سال 1401 مدیر عامل محترم شرکت گاز استان البرز سال را با عنوان «سالی به یادماندنی در گازرسانی جهادی به روستاها» نامگذاری کرده بودند با این هدف تمام تلاش خود را کردیم تا در ماموریت هایی که عنوان آن در بالا ذکر شد به نمره قبولی نزدیک شویم.

وی ادامه داد: در این راستا اگر تولید محتوای تصویر و صدا، تولید محتوای خبری، طراحی و نصب بنر، برگزاری جشن و یا مراسمی به مناسبت بهره برداری از پروژه صورت گرفته همه توسط تخصص کارکنان این واحد بوده و اگر در جایی برون سپاری شده به دلیل تنگناهای قانونی بوده و اگر قانون اجازه می داد کارکنان واحد توانایی انجام برون سپاری ها را هم داشتند.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: آموزش و به روزرسانی دانش و اطلاعات کارکنان نکته ای است که تلاش داریم در این واحد از آن غفلت نشود و با یاری مدیریت آموزش شرکت گاز استان البرز و مدیریت روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران کارکنان در کارگاه های دوره ای که در سطح استان و ملی برگزار می شود حضور پیدا کرده و اطلاعات خود را افزایش داده و یا با سایر همکاران در مجموعه وزارت نفت و شرکت های زیر مجموعه آن به اشتراک می گذارند.

محسنی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های و رهنمودهای سازنده سیدرضا غفاریان به عنوان مدیرعامل اذعان کرد: در 18 ماه گذشته که در کنار مدیر عامل محترم بودم قطعا کاستی هایی بوده که با تلاش جمعی و همفکری با همکارانم در این واحد تلاش کردیم کاستی ها را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا