دسته‌بندی نشدهکسب و کار

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی بر ایجاد دستاوردهایی با خروجی ارزش آفرین تاکید کرد

دکتر حمید امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در مراسم دید و بازدید سال نو (1402) که با حضور مدیران، اعضای هیات‌علمی و کارمندان در سالن شهید بیات موحد این پژوهشگاه برگزار شد، بر خروجی‌های ارزش آفرین که تبدیل به دستاورد می‌شوند، تاکید نمود.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر امیدوار در این مراسم با عرض تبریک به مناسبت سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان، از روسای پژوهشکده‌ها، اعضای هیات‌علمی و کارشناسان این پژوهشگاه خواست تا در راستای شعار سال” مهار تورم و رشد تولید” که مقام معظم رهبری بر آن تاکید نمودند، با آسیب شناسی و ارائه راه‌حل و نقطه نظرات خود در تولید دستاوردهایی با خروجی‌های ارزش آفرین، به اهداف مجموعه علم و فناوری کشور کمک نمایند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری در سال جدید با تولید تعداد مشخص دستاوردهای فناورانه، افزود: ارتباط با صنعت، بازار و شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان در حوزه تولید محصول با رویکرد تقاضامحور در قالب پروژه‌های پژوهشی، می‌تواند باعث افزایش راندمان مجموعه و استفاده بهینه از آنچه وجود دارد، بشود.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی همچنین به برخی از اقدامات و فعالیت‌های این پژوهشگاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در اواخر سال گذشته با حضور وزرای صمت و علوم، امضای پنج توافق‌نامه اشتراکی با عنوان کنسرسیوم‌های فناوری و نوآوری (باتری لیتیمی با شرکت کرمان موتور / طرح سیلیکون در 3 بخش میکروالکترونیک، تولید ویفر تا پنل‌های خورشیدی و معدن و تولید سیلیکون متالوژی و روش زیمنس/ تولید قطعات پیچیده و با فناوری بالا به روش پرینتر سه بعدی فلزی و پلیمری) با هدایت پژوهشگاه مواد و انرژی و همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را داشتیم که در سال جاری عملیاتی می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تخصصی ساخت و بازیافت کاتالیست در پژوهشگاه، راه‌اندازی پردیس تخصصی فناوری و نوآوری مواد و انرژی در پژوهشگاه و خریداری تجهیزات پژوهشگاه از اقدامات مهم سال گذشته بود که در سال جدید به همت همکاران اجرایی خواهد شد.

دکتر امیدوار در پایان گفت: در این ایام ماه مبارک رمضان دعا می‌کنیم امسال سال خوبی برای همه عزیزان باشد و ما در پژوهشگاه مواد و انرژی و نیز مجموعه علم و فناوری کشور در راستای اهداف کشور عزیزمان گام برداریم .

در پایان این مراسم همکاران با حضور بر مزار شهید گمنام پژوهشگاه، با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا به ویژه این شهید عزیز، ادای احترام کردند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا