گاز

رشد 5 درصدی مصرف گاز در بخش صنعت استان البرز

در 6 ماهه نخست صورت گرفت

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: بیش از هزار و 706 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در 6 ماهه نخست امسال در بخش صنایع استان البرز به مصرف رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال 1400 رشد پنج درصدی داشته است.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ سیدرضا غفاریان مدیر عامل این شرکت، با بیان این مطلب، که بیش از هزار و 706 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در 6 ماهه نخست امسال در بخش صنایع استان البرز به مصرف رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال 1400 رشد پنج درصدی داشته است، اظهار کرد: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری، سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده، گاز طبیعی به عنوان محور توسعه و تولید، در اشتغال آفرینی و رونق کسب و کارهای موجود بسیار موثر و نقش اساسی دارد.

غفاریان با بیان اینکه مصرف بیش از 2 هزار و 497 میلیون متر مکعب گاز در تمامی بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و … در استان مصرف شده  با تاکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های مایع نظیرگازوئیل، مازوت و فرآورده های میان تقطیر، بیان کرد: استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی هوای ناشی از سایر سوخت‌ها را بسیارکاهش داده و نقش مهمی در تولید و اشتغال در کشور دارد.

وی افزود: امروزه گاز به عنوان یکی از مهمترین و حیاتی ترین منابع انرژی در جهان مطرح شده است، به طوریکه کارشناسان، آینده انرژی جهان را متعلق به گاز طبیعی می دانند. این سوخت به دلیل مزایای متعدد زیست محیطی و همچنین کاهش ذخایر نفتی جهان در مقایسه با سایر حامل های انرژی به طور ملموسی مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیر عامل شرکت گاز استان البرز ارزش ذاتی و واقعی گاز طبیعی زمانی بیشتر آشکار می شود که بدانیم ایجاد حرارت، فقط بخش کوچکی از کاربردهای متنوع این ماده حیاتی است و ارزش و اهمیت اصلی آن در ایجاد ارزش افزوده فراوان و قابلیت تبدیل به هزاران نوع کالای با ارزش اقتصادی دیگر است.

غفاریان گفت: مصرف گاز طبیعی علاوه بر مزیت‌های زیست محیطی، منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری در صنایع نسبت به سوخت مایع است.وی بیان کرد: هم اکنون این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به بخش‌های صنعتی، نیروگاه‌هی، تجاری، عمومی و بخش خانگی به اهداف تعیین شده خود دست یابد.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1237

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا