گاز

سرپرست شرکت گاز کرمانشاه: گازرسانی به ۱۸۷ روستای استان کرمانشاه در دست اجرا است

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه گازرسانی به ۱۸۷ روستای استان با اعتبار ۶۶٠ میلیارد تومان اکنون در دست اجرا است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام روستاهای بالای ۲٠ خانوار استان کرمانشاه گازدار شوند.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از ایرنا؛ «ناصر حسینی» در دیدار با فرماندهان قرارگاه نجف اشرف و سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تبریک هفته بسیج افزود: هم اینک هزار و ۸۷۵ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند که این تعداد بیش از ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود.

وی تصریح کرد: به منظور رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به مناطق شهری، گازرسانی به تمام روستاهای مرزی در اولویت کاری این شرکت قرار گرفته است.

سرپرست شرکت گاز استان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۹۶ درصد از جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردارند یادآور شد: هم اکنون ۳۰ شهر برخوردار از گاز در استان کرمانشاه وجود دارد و کار گازرسانی به شهرهای «ریجاب» و «ازگله» نیز در دست اقدام است.

حسینی همچنین گفت: علاوه بر این در زمان حاضر ۲ هزار و ۹۶٠ واحد تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه نیز از گاز بهرمند هستند.

وی با بیان اینکه شرکت گاز آماده گازرسانی به یگان ها و پاسگاه های مرزی استان است افزود: این شرکت آمادگی دارد از توان خود برای آماده کردن زیرساخت های گازرسانی به یگان ها و پاسگاه های مرزی استان کرمانشاه استفاده کند.

حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت سوخت پاک گاز که بسیار راحت به مردم عرضه می شود، تأکید کرد: مردم باید قدردان خدمات نظام باشند چرا که در هیچ کجای دنیا سوخت به این ارزانی و وفور در درسترس مردم نیست.

وی ادامه داد: همانگونه که نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی امنیت را برای مردم به ارمغان می آورند، ما در شرکت گاز نیز با سختی ها و مشقات فراوان با گازرسانی در مناطق سخت گذر و کوهستانی گاز را به درب منزل شهروندان شهری و روستایی آورده و آسایش و رفاه مردم عزیزمان را فراهم کرده ایم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به سردشدن هوا و اهمیت رعایت «دمای رفاه» به ویژه در ادارات و منازل مسکونی گفت: دمای رفاه ۱۸ درجه سانتی گراد است و ادارات باید بکوشند نسبت به رعایت آن اهتمام ورزند تا بتوان فصل سرما را بدون چالش سپری کرد.

وی گفت: انتظار می رود با توجه به افزایش مصرف گاز، واحدهای تابعه سپاه نیز با صدور دستورات لازم نسبت به پایش دمای واحدهای خود قدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۶/۱ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1597

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا