برق

سومین واحد نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان به بهره‌برداری رسید

معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: سومین واحد ۴۲ مگاواتی نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان به شبکه سراسری برق کشور متصل و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از ایرنا ؛ محمد رمضانی افزود: واحدهای اول و دوم این نیروگاه شهریورماه امسال وارد مدار شده است.

وی ادامه داد: شرکت برق حرارتی به‌منظور بهبود تراز منفی تولید برق استان سیستان و بلوچستان، جلوگیری از افت ولتاژ شبکه موجود، اشتغال‌زایی و استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی، پروژه احداث نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان به ظرفیت ۱۲۶ مگاوات را در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی به اشاره به اینکه این نیروگاه دارای سه واحد ۴۲ مگاواتی است، خاطرنشان کرد: تراز تولید و مصرف برق در استان سیستان و بلوچستان منفی است و میزان مصرف انرژی در پیک تابستان بیشتر از برق تولیدی توسط نیروگاه‌های استان است. بدین منظور افتتاح این نیروگاه کمک مهمی به تأمین برق پایدار شبکه سراسری کشور و پاسخگویی به نیاز مصرف برق این منطقه خواهد کرد.

رمضانی گفت: نیروگاه‌های مقیاس متوسط نقش مهمی در افزایش تولید توان الکتریکی و کاهش افت ولتاژ در مناطق دورافتاده و نقاط ژرف شبکه خواهند داشت.

وی افزود: امیدواریم پروژه ساخت نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان نقطه عطفی در بومی‌‎سازی این نوع توربین‌ها بوده و به‌زودی در اقصی‌نقاط ژرف شبکه برق کشور نیز این اقدام سازنده ادامه یابد.

نیروگاه‌مقیاس متوسط زاهدان در کیلومتر سه جاده چشمه زیارت و در مجاورت نیروگاه گازی زاهدان واقع شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا