برقبهینه ساز مصرف

ضرورت صرفه جویی در مصرف برق

میزان مصرف برق در کشور از مرز ۶۰ هزار مگاوات گذشت.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: روز گذشته در سطح کشور ۶۰ هزار مگاوات مصرف برق ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۱ هزار مگاوات بود بیش از ۹ هزار مگاوات افزایش ثبت شده است.

محمودی افزود: مصرف برق روز گذشته در استان مرکزی هم به ۹۶۰ مگاوات رسید و این درحالی است که دمای هوای دیروز سه درجه نسبت به روز مشابه پارسال کمتر بود.
او با توجه به گرم شدن هوا و استفاده از سامانه های سرمایشی گفت: سال گذشته با همراهی و هماهنگی مردم از پیک بار تابستان و زمستان باتوجه به کمبود گازی به سلامت عبور کردیم و امسال هم با همراهی مردم، هم در بخش خانگی و هم بخش تجاری بتوانیم شاهد کاهش مصرف برق در روز‌های آتی باشیم.
محمودی افزود: ۷۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، ۳۰ درصد میزان برق مصرفی آنها رصد شده و کمتر از ۱۰ درصد هم بیش از دو  برابر الگو، برق مصرف می‌کنند.
معاون بهره برداری دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم با بیان اینکه صرفه جویی، مصرف نکردن نسیت و بلکه درست مصرف کردن است گفت: برای عبور از پیک بار امسال هم نیاز است اقدامات برای صرفه جویی در مصرف برق انجام شود.
مرادی افزود: مردم در صورت استفاده از کولر آبی آن را روی دور کُند تنظیم  کنند.

استفاده از نور طبیعی در روز، ایجاد سایبان برای کولر‌های آبی، تنظیم درجه رفاه در صورت استفاده از کولر گازی و خاموش کردن برق‌های اضافی ساده‌ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.
در استان مرکزی ۸۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از این تعداد ۶۵۰ هزار مشترک در بخش خانگی است و بخش قابل توجهی از برق مصرفی استان در این حوزه صرف می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا