گاز

غفاریان مطرح کرد؛ جایگاه ارزشمند مطالعه در اسلام با تاکید بر قرائت و تدبر در آیات قرآن

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: مطالعه به اندازه ای در دین اسلام ارزشمند بوده به طوری که بر قرائت قرآن و تدبر در آیات آن تاکید شده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ در پیام صادره از سید رضا غفاریان مدیر عامل این شرکت به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی آمده است؛ مطالعه و کتاب از دیرباز میان ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته به طوریکه کتابخانه دانشگاه جندی شاپور در جهان باستان زبانزد عام و خاص بوده است.

در ادامه پیام وی آمده است: ملتی با این پیشینه اسلام را به عنوان دین پذیرفت که تمام چارچوب ها و باید ها و نبایدهایش در یک کتاب به نام قرآن خلاصه شده که با این تعریف جایگاه کتاب و کتابخوانی مرتبتی مضاعف پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز با اشاره بر تاکیدی که در دین اسلام بر اهمیت مطالعه شده اضافه کرد: این عمل به اندازه ای ارزشمند است که بر خواندن قرآن و تفکر در آیات آن سفارش شده است.

غفاریان با اشاره به مناسبت نامگذاری هفته کتاب و کتاب خوانی ادامه داد: روز 24 آبان روزي است كه عالم فرزانه و مفسر بزرگ علامه طباطبايي صاحب کتاب تفسیر عظیم المیزان ديار فاني را به سوي سراي باقي ترك كرد؛ عالمي كه هميشه از ابديت سخن مي‌گفت و با فناي در خداي خويش و آنچه خدايي بود، باقي شد و چه خوش ذوق بودند افرادی که این روز را به نام کتاب و کتاب خوانی نامگذاری کرده اند، باشد که با تدبر در آیات قرآنی قدرت خداوند را به نظاره بنشینیم.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1531

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا