گاز

فرصت جدید پوتین به خریداران گاز غیردوست

رئیس جمهور روسیه به خریداران گاز طبیعی از کشور های غیر دوست اجازه داد بدهی خود را به ارز خارجی پرداخت کنند و الزام برای پرداخت به روبل را تا حدودی برداشت.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایسنا؛ بر اساس تغییراتی که روز جمعه اعلام شدند، باز پرداخت بدهی، زمینه را برای از سرگیری عرضه گاز از سوی روسیه به خریدارانی که به الزام فرمان ریاست جمهوری برای پرداخت پول خرید گاز به روبل عمل نکرده‌ اند، فراهم نمی‌ کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اواخر مارس گذشته در بحبوحه رویارویی کرملین با کشور های غربی بر سر حمله به اوکراین، با امضای فرمانی که ملزم کرد خریداران، پول واردات گاز روسیه از طریق خط لوله را به روبل پرداخت کنند، بازار گاز اروپا را شوکه کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت گازپروم روسیه، عرضه به مشتریان در لهستان، بلغارستان، فنلاند، هلند، دانمارک و همچنین عرضه به آلمان تحت قراردادی که با شرکت شل انرژی داشت را در پی امتناع شرکت‌ های خریدار از عمل به این فرمان، متوقف کرد. شرکت‌ های اروپایی دیگر، حساب‌ های ویژه به روبل و ارز خارجی نزد گازپروم بانک که مسئول انجام مبادلات مربوط به گاز طبیعی بود، افتتاح کردند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا