برق

محرابیان: دولت سیزدهم برای رفع ناترازی تولید، انتقال و توزیع برق در کشور برنامه دارد

وزیر نیرو گفت: اگرچه کشور در حوزه ناترازی تولید، انتقال و توزیع انرژی برق دارای مشکلات عدیده‌ای است اما با یک برنامه‌ریزی منسجم بخشی از این مشکلات را طی ۱۶ ماه گذشته برطرف و برای مابقی نیز برنامه‌هایی در دست اقدام دارد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ علی‌اکبر محرابیان روز جمعه در آیین افتتاح طرح‌های برق استان بوشهر اظهار کرد: تابستان امسال در حالی در کشور سپری شد که به نسبت سنوات گذشته، شاهد کمترین میزان ناترازی برق و خاموشی‌ها بودیم.

وی افزود: این مدیریت بهینه برای تامین پایدار آب و برق در تابستان ۱۴۰۱ در دو بخش ملی و استانی رضایت‌بخشی مردم را به دنبال داشته است.

وزیر نیرو تصریح کرد: یکی از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم در استان بوشهر، اجرای دقیق و سریع پروژه‌های به جا مانده از دولت قبل بوده که نتیجه آن رفع محرومیت‌ها بوده است.

محرابیان ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها، خط انتقال و همچنین برق‌رسانی به پروژه خط آب‌ شیرین‌کن سیراف جم است که مربوط به سال ۱۳۸۶ بوده است اما در طی هشت ماه گذشته و بافعالیت جهادی تخصصی در ارتفاع ۸۰۰ متری کوه‌های بین شهرهای سیراف به جم در مسیر ۴۲ کیلومتری انجام شده است.

وزیر کشور در معیت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در قالب دور دوم سفرهای دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرده است که در آغاز برنامه‌های روز دوم این سفر طی مراسمی از ۱۵طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف به جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین پروژه‌های انتقال برق به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا