کسب و کار

مرکز تخصصی ساخت و بازیافت کاتالیست راه‌اندازی می‌شود

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی از راه‌اندازی مرکز تخصصی مشترک ساخت و بازیافت کاتالیست با شرکت‌ پتروشیمی کارون از شرکت های دانش‌بنیان فعال در حوزه پتروشیمی خبر داد و گفت: این همکاری در راستای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموعه پژوهشگاه مواد و انرژی است.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر حمید امیدوار با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه‌، افزود: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، ما درصدد هستیم تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پژوهشگاه را به عدد ۹۰ برسانیم و بر این اساس ۳۰ درصد از این ظرفیت را به حوزه پتروشیمی کارون اختصاص خواهیم داد.
دکتر امیدوار، یکی دیگر از اهداف همکاری  با این شرکت بزرگ پتروشیمی را فعالیت در حوزه تحقیق و توسعه و ایجاد پایلوت‌های محصول‌محور عنوان کرد و یادآور شد: این محصولات، محصولاتی با کاربرد در حوزه پتروشیمی هستند، ضمن آنکه بر اساس این تفاهم‌نامه منعقدشده، مرکز تخصصی ساخت و بازیافت کاتالیست  به طور مشترک میان پژوهشگاه مواد و  شرکت دانش‌بنیان پتروشیمی کارون در پژوهشگاه ایجاد خواهد شد.
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: مرکز تخصصی ساخت و بازیافت کاتالیست از ابتدای سال ۱۴۰۲ در قالب یک قرارداد دو جانبه در پردیس علم و فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی احداث می‌شود تا نیازهای کاتالیست‌های عمده کشور از طریق این مرکز مرتفع شود.
دکتر امیدوار خاطر نشان کرد: با توجه به تمرکز پژوهشگاه در زمینه قطعات سرامیکی، تلاش داریم تا نیازهای صنایع در حوزه سرامیک را در قالب این مرکز مشترک مرتفع کنیم.
وی افزود: از آنجا که این پژوهشگاه به عنوان مرکز(دبیرخانه INN  مستقر در پژوهشگاه)  شبکه نانوفناوری جهان اسلام است، از ظرفیت کشورهای اسلامی نیز در حوزه مواد و نانو فناوری مرتبط با صنایع پتروشیمی بهره می‌گیریم.

گفتنی است، بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری که بین پژوهشگاه مواد و انرژی و شرکت پتروشیمی کارون منعقد شد، همکاری‌های پژوهشی، فناورانه و صنعتی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیاز طرفین و انجام امور مشاوره یا اعمال نظارت بر طرح‌های در دست کار طرفین مورد توجه قرار گرفت.
استفاده از امکانات تحقیقاتی، آزمایشگاهی، کارگاهی و کتابخانه، برگزاری همایش‌های علمی و تحقیقاتی مشترک در سطح ملی و بین‌المللی، همکاری در به دست آوردن سهم بیشتر از بازارهای جدید، بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان و انجام مطالعات و پروژه‌های کلان پژوهشی و صنعتی در سطح ملی و بین‌المللی از زمینه‌های همکاری طرفین به شمار می‌رود.
پایش، عارضه‌یابی، نظارت، بازرسی و مشاوره در زمینه مدیریت مصرف انرژی و ارائه نقشه راه،  مشارکت علمی در ایجاد مرکز تخصصی “ساخت و بازیافت کاتالیست و بررسی عملکرد” با محوریت پژوهشگاه مواد و انرژی و همکاری علمی و پژوهشی در زمینه بازیافت فلزات گران‌بها از دیگر زمینه‌های همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی و این شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه پتروشیمی است.
پژوهشگاه مواد و انرژی متعهد می شود تا نسبت به همکاری در ساخت قطعات و پوشش‌های سرامیکی پیشرفته اقدام کند.
بر اساس محورهای این تفاهم‌نامه، پژوهشگاه مواد و انرژی همچنین، موضوعات پروژه‌های دکتری و کارشناسی ارشد که با زمینه کاری این شرکت دانش‌بنیان حوزه پتروشیمی تناسب داشته باشند را جهت حمایت و یا همکاری مشترک به شرکت معرفی کرده و در صورت توافق، پروژه‌ها به صورت مشترک اجرایی خواهند شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا