گاز

مهندس غفاریان: حضور من میان مردم برای اطاعت امر رهبری برای جهاد تبیین است

مهندس غفاریان، مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: به گواه ساکنان روستاهای محور کرج به چالوس و روستاهای طالقان بنده نه برای تشریح پروژه های شرکت گاز استان البرز بلکه برای اجرای ماموریت محوله توسط مقام معظم رهبری یعنی جهاد تبیین میان مردم حضور پیدا می کنم.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از جام جم البرز؛ سیدرضا غفاریان در گفت و گو با خبرنگار جام جم در البرز اظهار کرد: به عنوان یک ایرانی در بدو ورودم به البرز از وضعیت انرژی در بخش گاز متاسف شدم، استانی که در 30 دقیقه ای پایتخت قرار دارد، اما هنوز خیلی از روستاها و مردمان این استان از نعمت گاز محروم ماندند با توجه به اینکه این استان تازه تشکیل شده و جزء شهرستان های استان تهران بوده ممکن است به این دلایل دیرتر از سایر استان ها زیر پوشش انرژی گاز قرار گرفته است.

وی درباره انتخاب شعار شرکت گاز استان البرز با عنوان «سالی به یادماندنی در گازرسانی جهادی به روستاها» بیان کرد: تعداد روستاهای هدف گازرسانی در این استان 300 روستا است از ابتدای گازرسانی به روستاها که از نخستین سال های دهه 80 شروع شده و تا تا پایان دولت دوازدهم ادامه داشته 172 روستا گازدار شده است که قابل قبول نیست.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز خاطرنشان کرد: این 170 روستا که انرژی گاز دریافت کرده اند در محیط صاف قرار داشته،روستاهایی که هنوز گاز دار نشده در طالقان و بخش آسارا قرار دارد که طالقان از نظر جغرافیایی صعب العبور و محور کرج به چالوس از پرترددترین محورهای کشور است.

غفاریان با تاکید بر دلیل انتخاب شعار سال 1401 در شرکت گاز استان البرز ادامه داد: تلاش کردیم با انتخاب یک شعار جامع سیاست های مقام معظم رهبری برای خدمت به مردم را محقق کنیم، از این رو بنده به عنوان مدیر عامل این شرکت سعی کردم تا نخست خود در انجام وظایفم جهادی عمل کنم.

وی اضافه کرد: در پروژه گازرسانی و اجرای عملیات ممکن است چندین سال زمان ببرد -به گفته مسوولان ارشد استان پیش بینی کرده بودند تا سال 1405 گازرسانی استان البرز تمام شود- به همین دلیل برنامه ریزی کردیم تا در مدت 18 ماه همه پروژه های ما به پایان برسد و 90 تا 95 درصد این پروژه ها در سال 1401 اجرایی شود.

این مسوول خاطر نشان کرد: در نخستین جلسه کاری در سال 1401 میان همکاران با انتخاب این شعار عهدی بسته شد تا بتوانیم به صورت جهادی فعالیت داشته باشیم و تا این لحظه حدود 70 تا 80 درصد از کارها پیش رفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز درباره محرومیت های مضاعف استان البرز بیان کرد: این استان به دلیل مهاجر پذیر بودن که این روند ادامه دار است از محرومیت های مضاعف رنج می برد، این پست مدیریتی که به من پیشنهاد شد با شرط قبول کردم و آن شرط این بود که مسوولان وزارت نفت و شرکت ملی گاز از نظر اعتبار و بودجه حمایت فرا 100 درصدی داشته باشند تا از این نظر محرومیت البرز را به صفر برسانیم که الحمدالله تا این لحظه تمام قول و قرارها محقق شده است.

غفاریان با بیان اینکه زمان وعده داده شده برای اتمام گازرسانی به روستاهای استان البرز شهریور 1402 است،  گفت: با سرعتی که در اتمام پروژه ها در پیش گرفته شده زودتر از تاریخ اعلامی پروژه ها را به پایان می رسانیم.

وی جهاد تبیین در شرکت گاز استان البرز را وظیفه خود عنوان کرد و ادامه داد: باید قبول کنیم که پذیرفتن مسئولیت با انتقاد منتقدین همراه است و بنده نیز با این علم این سمت را پذیرفتم، اما به گواه خود ساکنان روستاهای محور کرج به چالوس و روستاهای طالقان بنده نه برای تشریح پروژه های شرکت گاز استان البرز بلکه برای اجرای ماموریت محوله توسط مقام معظم رهبری یعنی جهاد تبیین میان مردم حضور پیدا می کنم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: مدیریت مهندسی و اجرای طرح های در صنعت گاز در تخصص بنده است و خودم با اشرافی که در این صنعت دارم برای تسریع در انجام پروژه ها بر سر پروژه ها حضور پیدا می کنم وگرنه مدیر عامل در صنعت گاز تعریف دیگری دارد.

غفاریان گفت: وقتی صفت جهادی را در شعار قرار می دهیم نشستن مدیر عامل یا کارشناس شرکت گاز استان البرز در دفتر و پشت میزش معنایی ندارد و به عبارتی کارکنان این شرکت باید خود را در جبهه خدمت رسانی به مردم به عنوان یک رزمنده تصور کنند و تمام تلاش خود را برای رفع عقب ماندگی ها به کار گیرند، ما در میدان جنگ هستیم در میدان جنگ با رفع تبعض ها و محرومیت ها.

وی درباره پیگیری هایی که از پروژه ها دارد، اظهار کرد: هر روز در ابتدای شروع کار مشخصات تمام پروژه ها به اطلاع بنده می رسد علاوه بر این ببا حضور در محل پروژه راستی آزمایی می کنم اگر پیشرفتی مشاهده نشود دلیل آن را جویا می شوم، وظیفه خود می دانم که برای اتمام یک کار پنج ساله در مدت 18 ماه به این صورت فعالیت کنم به عبارتی باید لحظه به لحظه از پیشرفت پروژه مطلع شوم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: با این عزم توانستیم در مدت یک سال به 28 روستا در طالقان گازرسانی کنیم به عبارتی به طور کلی از زمان آغاز گازرسانی تا سال 1400 حدود 170 روستا و در مدت 18 ماه 130 روستای باقی مانده استان که وضعیت کوهستانی دارد از خدمت گاز بهره مند می شود.

غفاریان در مورد جذب اعتبارات برای گازرسانی به روستاهای استان البرز اعلام کرد: حاکمیت نظام را باید یک دست نگریست، قطعا خدمت به مانند دوی امدادی است و حتی بنده اعتقاد دارم آن روستا نشینی که در دورترین روستای این استان زندگی می کند با انعکاس نقص و کاستی که روستای او در انرژی گاز داشته به نمایده خودش در مجلس برای جذب اعتبار اقدام کرده است که توانستیم از محل بودجه ملی حدود 1200 میلیارد تومان بودجه جذب کنیم که مجددا متمم آن را به وزارت نفت ارسال کردیم.

وی افزود: در بدو ورودم به البرز حدود 910 هزار مشترک وجود داشت و تقریبا سالیانه میان 40 تا 50 هزار مشترک جدید به مشترکان شرکت گاز استان البرز افزوده می شود و در حال حاضر 945 هزار مشترک وجود دارد، در حال حاضر هم که گاز به روستاهای جاده کرج به چالوس رسیده از ساکنان درخواست دارم برای اشتراک پذیری اقدام کنند.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1609

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا