کسب و کار

نشریه انرژی تجدید‌پذیر و محیط زیست پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به کسب رتبه ‌کیفیت Q3 شد

نشریه (JREE) Journal of Renewable Energy and Enviornment پژوهشگاه مواد و انرژی که در سال 2014 شروع به کار کرد، موفق به کسب رتبه ‌کیفیت Q3 در ارزیابی اخیر اسکوپوس شد و این رتبه در Scimago (SJR) درج شده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ دکتر محمد پازوکی سردبیر نشریه انرژی تجدید‌پذیر و محیط زیست با اعلام این خبر، اظهار داشت: این نشریه در اولین ارزیابی‌ های دفتر نظارت و ارزیابی وزارت عتف در سال ۱۳۹۶، رتبه C را کسب نمود و با تلاش اعضای هیات تحریریه و کارشناسان نشریه طی سال‌ های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ در سه سال متوالی به رتبه الف ارتقاء پیدا کرد.

وی افزود: همچنین، این نشریه در ارزیابی‌ های پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) با موضوعیت انرژی، رتبه Q2 را به خود اختصاص داده است.

دکتر پازوکی خاطر نشان کرد: با تلاش همکاران، این نشریه در ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ در پایگاه اسکوپوس پذیرفته شد و در سال ۲۰۲۱ موفق به کسب Cite Score 0.3 (تعداد ارجاعات) شد که در سال ۲۰۲۲ این رقم به ۱.۳ رسیده است.

سردبیر این نشریه با اشاره به اینکه نشریات در اولین سال به دلیل نداشتن ارجاعات هیچ گونه رتبه‌ بندی ندارند، گفت: هم اکنون تعداد ارجاعات به حدی رسیده است که در رتبه‌ بندی اسکوپوس، رتبه Q3 را به خود اختصاص داده و در حال حاضر H-indexنشریه نیز ۶ می‌ باشد.

وی ابراز امیدواری کرد این نشریه بتواند در ارزیابی‌ های بعدی رتبه Q2 و ان شاءالله با تلاش بیشتر رتبه Q1 را در سال‌ های بعد به‌ دست آورد.

لینک درج رتبه نشریه در سایت بین‌ المللی Scimago:

https://www.scimagojr.com/journalsearch.php?q=21101049606&tip=sid&clean=0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا