برق

پاکستان در خاموشی فرو رفت

پاکستان در ساعات اولیه روز دوشنبه با قطعی سراسری برق به دلیل بروز یک اختلال بزرگ در شبکه ملی این کشور روبرو شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایسنا؛ وزارت انرژی فدرال‌‌‌پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد طبق اطلاعات اولیه، حدود ساعت ۷ و ۳۴ دقیقه صبح روز دوشنبه به وقت ملی، شبکه ملی برق با اختلال بزرگ جریان برق روبرو شد. تلاش ها برای احیای سیستم در جریان است.

برق در همه شهرهای بزرگ پاکستان از جمله کراچی، اسلام آباد، لاهور و پیشاور قطع شد .

بر اساس گزارش رویترز، خرم دستگیر، وزیر برق‌‌‌پاکستان به شبکه تلویزیونی ژئو گفت: در بخش جنوبی کشور بین شهرهای جمشورو و دادو، هنگامی که سیستم‌ها در صبح دوشنبه روشن شدند، تغییر فرکانس گزارش شد. ولتاژ دچار نوسان شده و سیستم‌ها، یکی پس از دیگری خاموش شدند. با این حال وی افزود: این یک بحران بزرگ نیست و بعضی از شبکه‌ها به وضع عادی برگشته‌اند.

گفتنی است پاکستان با نام رسمی جمهوری اسلامی‌پاکستان (به زبان اردو: اسلامی جمهوریۂ پاکستان)، کشوری در جنوب آسیا واقع در غرب شبه‌ قاره هند است. این کشور از جنوب به دریای عمان، از غرب با ایران، از شمال با افغانستان، از شرق با هندوستان و از شمال شرق با چین هم‌ مرز است. مساحت پاکستان ۸۸۱٬۹۱۳ کیلومترمربع است و این کشور با ۲۴۲٬۹۲۳٬۸۴۵ نفر جمعیت، پنجمین کشور پرجمعیت جهان است. پایتخت آن، شهر اسلام‌آباد و بزرگ‌ ترین شهر آن، کراچی نام دارد. زبان رسمی پاکستان، اردو و انگلیسی است. دین رسمی جمهوری فدرال پاکستان، اسلام است و در میان کشورهای اسلامی، دومین کشور از نظر تعداد مسلمانان محسوب می‌ شود. ۹۷ درصد مردم‌پاکستان خود را پیرو دین اسلام می‌ دانند که از این تعداد ۷۵٪ سنی و ۲۵٪ شیعه هستند همچنین در حدود ۳ درصد از جمعیت این کشور پیرو سایر ادیان هستند. بزرگ‌ ترین اقلیت‌ های دینی این کشور مسیحیان و هندوها می‌ باشند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا