گاز

پروژه های شهرستانی شرکت گاز البرز، اثرگذاری ملی دارند

در روزهایی که استان البرز با رکود پروژه مواجه است، شرکت گاز استان البرز توانسته است به تنهایی بار استان را به دوش بکشد و پروژه هایی را که موقعیت شهرستانی داشته اما تاثیر گذاری ملی دارد به بهره برداری برساند.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ سیدرضا غفاریان مدیر عامل این شرکت بر اساس استراتژی که تدوین کرده توانسته علاوه بر گازرسانی به مشترکان شهری و روستایی، گازرسانی به صنایع را هم در دستور کار خود قرار دهد و اگر توسعه ای در حال جریان است به صورت همه جانبه این رخداد در حال وقوع است به طوری که در سال گذشته تعداد 150 مشترک به تعداد مصرف کنندگان صنعتی و کشاورزی افزوده شده است.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ شاهد بهره بردای پروژه ای به نام کوی یاران و خوشه 142 با حضور استاندار البرز، فرماندار ساوجبلاغ و مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بود که در این بخش صنایع عمده و صنایع خرد به شکل گلخانه در حال فعالیت هستند.

اطاعت از فرامین رهبری سرلوحه شرکت گاز استان البرز

سیدرضا غفاریان مدیر عامل شرکت گاز استان البرز در مراسم  بهره برداری از پروژه گازرسانی به کوی یاران و خوشه 142 ساوجبلاغ گفت: تمرکز شرکت گاز استان البرز در سال گذشته گازرسانی به روستاها بوده و در این راستا درسال 1401 توانسته به 56 روستا گازرسانی کرده و 50 روستای دیگر نیز در دست اجراست با اینحال از گازرسانی به صنایع غفلت نکردیم.

وی ادامه داد: در زمستان سال گذشته با توجه به ناترازی که پیش آمد برخی از صنایع که جزء مشترکان شرکت گاز استان البرز بودند مجبور شدند تا از سوخت جایگزین استفاده کنند، مضاف بر این، برای اینکه هزینه تولید برای واحدهای صنعتی کاهش پیدا کند مجبور به گازرسانی به صنایع هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به نکات فوق از حدود 6 ماه پیش با ارزیابی که از میزان سوخت 26 واحد صنعتی که در کوی یاران و خوشه 142 ساوجبلاغ مستقر هستند به این نتیجه رسیدیم که در گازرسانی به این قسمت سرعت بیشتری ببخشیم.

غفاریان ادامه داد: میزان مصرف سوخت مایع واحدهای صنعتی در خوشه 142 حدود 358 هزار و 859 لیتر و در خوشه 144 یا کوی یاران 553 هزار و 268 لیتر بوده است که با گازرسانی به این قسمت، این مقدار سوخت مایع صرفه جویی اقتصادی به دنبال دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز اذعان کرد: با توجه به فرامین رهبری و انتخاب شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» شرکت گاز استان البرز به مانند همیشه در مسیر اطاعت از منویات رهبری قدم برداشته و با گازرسانی به صنایع تلاش دارد تا هزینه های تولید را کاهش دهد.

وقتی که مسئولان ارشد استان ذوق زده می شوند

پروژه گازرسانی به کوی یاران و خوشه 142 ساوجبلاغ میان پروژه های گازرسانی شرکت گاز استان البرز جایگاه ویژه ای ندارد، اما این پروژه برای شهرستان ساوجبلاغ اهمیت ویژه ای دارد به طوری که البرزی فرماندار ساوجبلاغ در سخنانی به هنگام بهره برداری از این پروژه بیان کرد: در حال افتتاح یکی از پروژه های دولت سیزدهم هستیم که از لحاظ مکانی در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد اما تاثیر آن ملی و کشوری است.

وی اعلام کرد: میزان مصرف سوخت مایع واحدهای صنعتی مستقر در خوشه 142 و کوی یاران را 4 تا 5 میلیون لیتر عنوان کرد که با گازرسانی به این صنایع در مصرف سوخت شان صرفه جویی می شود.

با تلاش، تدوین استراتژی و هدف گذاری که در 15 ماه گذشته در شرکت گاز استان البرز انجام شده، با تحقق اهداف، مسئولانی که زمانی منتقد شرکت گاز استان البرز بودند، اکنون که وعده ها را تحقق یافته می بینند، به عظمت کاری که صورت گرفته ایمان می آورند و زبان به تحسین می گشایند.

سیدرضا غفاریان مدیر عامل شرکت گاز استان البرز در این رابطه در بیانی اظهارکرد: در نخستین روزهای حضور در شرکت گاز استان البرز وقتی از موعد سبز شدن استان پرسش می کردند پاسخ من را که وعده سبز شدن استان را در بهار یا تابستان 1402 می دادم با حیرت همراه با استهزاء مخاطبان مواجه می شدم اما با برنامه ریزی و روحیه جهادی خواستیم و آنچه را که می خواستیم محقق شد.

در همین رابطه مجتبی عبداللهی استاندار البرز در روز بهره برداری از پروژه کوی یاران و خوشه 142 ساوجبلاغ اظهار کرد: با درایتی که در شرکت گاز استان البرز وجود داشته و دارد بیش از هزار و 240 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های گازرسانی به نقاط روستایی استان البرز تامین شد که در نوع خود بی سابقه است.

وی ادامه داد: 50 درصد از نقاطی که دراستان البرز گازدار نبودند در یک سال گذشته ازاین نعمت الهی بهره مند شدند، قابل ذکر است که این نقاط روستاهایی بودند که در مناطق صعب العبور و کوهستانی طالقان و محور کرج به چالوس قرار داشتند.

استاندار البرز در ادامه سخنان خود ابراز کرد: اقدامات مدیرعامل شرکت گازاستان البرز در تحقق اهداف و قولی که برای سبز شدن استان داده بود قابل قدردانی است و من از تلاش های صورت گرفته قدردانی می کنم.

آنچه که در این گزارش مهم است و باید به آن پرداخته شود، این است که در 15 ماه گذشته شرکت گاز استان البرز با اجرای پروژه هایی که داشته فراز و فرودهای زیادی پشت سر گذاشته اما به دلیل تزریق استقامت و روحیه جهادی، داشتن برنامه و هدف، تدوین استراتژی در قالب گام های کوتاه مدت و بلند مدت، صرف مدیریت جهادی به کاربردن و استفاده از اندوخته هایی تجربی که در سایر استان ها استفاده شده همه دست به دست هم داده و موجب شد تا استان البرز به زودی به جمع استان های سبز کشور بپیوندد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا