بهینه ساز مصرفکسب و کار

پنج توافق‌نامه اشتراکی زیست بوم فناوری در حوزه مواد پیشرفته با هدایت و رهبری پژوهشگاه مواد و انرژی امضا شد

در همایش بنگاه،فناوری و رشد اقتصادی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و جمعی از مدیران این مجموعه‌ها در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، پنج توافق‌نامه اشتراکی زیست بوم فناوری در حوزه مواد پیشرفته با هدایت و رهبری پژوهشگاه مواد و انرژی به امضا رسید.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژي ایران؛ این توافق‌نامه‌ها با عنوان کنسرسیوم‌های فناوری‌و نوآوری با هدایت پژوهشگاه مواد و انرژی و با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، با توجه به مسئولیت دکتر حمید امیدوار رئیس پژوهشگاه به‌عنوان پیشران مواد پیشرفته در اداره کل‌فناوری وزارت صنایع، منعقد و اجرایی می‌شود:

– طرح سیلیکون در حوزه میکروالکترونیک با همکاری شرکت پارس سامان ایرانیان.

– طرح سیلیکون در حوزه تولید ویفر تا پنل‌های خورشیدی با همکاری شرکت مانا انرژی.

– طرح سیلیکون در حوزه معدن و تولید سیلیکون متالوژی و روش زیمنس با همکاری شرکت آراز.

– طرح باتری لیتیمی با همکاری دانشگاه امیرکبیر و شرکت کرمان باتری ارگ به نمایندگی از کرمان موتور.

– طرح ملی تولید قطعات پیچیده و با فناوری بالا به روش پرینتر سه بعدی فلزی و پلیمری با همکاری شرکت آیدیزاین، شرکت نورا و پژوهشکده مواد و انرژی دانشگاه صنعتی اصفهان.

در همایش بنگاه؛فناوری و رشد اقتصادی که با هدف هم افزایی فرابخشی و ملی و ایجاد ارتباط اثربخش میان بنگاه‌ها، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان برگزار شد، توافق‌نامه همکاری میان سه مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و معاونت علمی،‌ فناوری‌و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امضا شد.

نخستین توافق‌نامه میان وزارت صمت با معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری امضا شد که براساس آن، دو مجموعه تعهد دادند که ۴ هزار میلیارد تومان در زمینه مشارکت‌های توسعه‌فناوری، اقدام به تامین منابع کنند.

همچنین در توافق‌نامه دیگری که به امضای طرفین رسید، مقرر شد مشارکت و پشتیبانی از شراکت‌های فنا‌وری‌و حمایت پژوهشی از شراکت‌های فناوری با حمایت کامل وزارت علوم در حوزه‌های پژوهش و آموزش و در توسعه کنسرسیوم‌های فناوری و نوآوری صورت گیرد؛ فرصت مطالعاتی، یکی از ابزار‌های حمایتی وزارت علوم در این توافق‌نامه است.

در این همایش، توافق‌نامه‌های دیگری هم میان مجموعه‌های وزارت صمت، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و معاونت علمی، فناوری‌و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.

در پایان این همایش از برترین‌های توسعه فناوری در بنگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ تقدیر شد؛ در این زمینه، شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های همدان، یزد، گلستان، کرمانشاه و اصفهان به عنوان برترین‌های توسعه‌فناوری در بنگاه‌ها معرفی و تجلیل شدند .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا