برقگازنفت

چرا گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد؟

سخنگوی صنعت برق گفت: از آنجایی که سوخت اصلی نیروگاه‌های کشور سوخت گاز است، با افزایش مصرف این سوخت در بخش خانگی و تجاری، ناچار به استفاده از سوخت مایع هستیم که انتقال آن به نیروگاه‌ها نسبت به گاز بسیار سخت‌تر است.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: در صورتی که مشترکان مصرف برق و گاز خود را تنها 10 درصد کاهش دهند، مشکلی در تامین برق پایدار و تامین سوخت اصلی نیروگاه‌ها نخواهیم داشت و این 10 درصد با انجام راهکار‌های ساده‌ای مثل خاموش کردن لامپ‌های اضافه و تنظیم دمای محیط بین 18 تا 21 درجه محقق می‌شود.

وی با اعلام عدم تغییر تعرفه‌های برق در تابستان و زمستان گفت: صرفا الگوی مصرف برق در تابستان و زمستان متفاوت است؛ به طوری که برای مناطق عادی در تابستان به سبب استفاده از وسایل سرمایشی و افزایش مصرف برق، 300 کیلووات ساعت است و در دوره غیرگرم الگوی 200 کیلووات ساعت تعیین شده یعنی مشترکان خانگی که مصرف برق آنها کمتر از 200 کیلووات ساعت باشد تعرفه یارانه‌ای داشته و مصارف مازاد بر این میزان مصرف به صورت پلکانی افزایشی محاسبه می‌شود.

رجبی افزود: بر اساس آمار‌های موجود، حدود 80 درصد از هموطنان کمتر از 200 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند و آن‌هایی که بیشتر از این میزان مصرف دارند، در صورت کاهش مصرف، هزینه‌های قبض آن‌ها کاسته خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در حال حاضر بیشترین میزان مصرف برق در ساعات اوج (17 تا 21)، 43 هزار مگاوات است که به سبب استفاده نکردن از وسایل سرمایشی، از اوج مصرف در تابستان کمتر است.

وی ضمن مقایسه میزان مصرف برق در تابستان و زمستان، بر لزوم کاهش مصرف برق و گاز از سوی مشترکان خانگی و تجاری در زمستان تاکید کرد و گفت: از آنجایی که سوخت اصلی نیروگاه‌های کشور سوخت گاز است، با افزایش مصرف این سوخت در بخش خانگی و تجاری، ناچار به استفاده از سوخت مایع هستیم که انتقال آن به نیروگاه‌ها نسبت به گاز بسیار سخت‌تر است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا