نفت

کارگران بزرگترین پالایشگاه اروپایی بریتیش پترولیوم اعتصاب کردند

اتحادیه‌ های هلندی اعتصاب در پالایشگاه نفت شرکت بریتیش پترولیوم (BP) در روتردام را آغاز کردند و کارکنان تنها نواقصی را حل می‌ کنند که تولید سوخت‌ها را هفته گذشته کاملا مختل کرده بود.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از انرژي امروز؛ نماینده اتحادیه سی‌ ان‌ وی واک‌ منسن به بلومبرگ گفت: کارمندان بریتیش پترولیوم پس از نقصی که حل شد، در راه اندازی مجدد تولید واحدها همکاری نخواهند کرد. بریتیش پترولیوم اوایل هفته جاری اعلام کرده بود قصد دارد این پالایشگاه را مجددا راه اندازی کند.

پالایشگاه روتردام بریتیش پترولیوم، یکی از بزرگترین پالایشگاه‌ های نفت در اروپا بوده و در قلب قطب تجارت نفت اصلی این منطقه واقع شده است. این پالایشگاه هفته گذشته با اختلال در بخشی روبرو شده بود که برای فعالیت تاسیسات ضروری بود. پس از موج اعتصابات کارکنان پالایشگاه‌ های فرانسه که باعث کمبود شدید در بازار دیزل شد، اختلالات پالایشگاهی به دقت رصد می‌ شود. عرضه روسیه هم مایه نگرانی مانده است.

کارکنان بریتیش پترولیوم ابتدای هفته گذشته اعتصابی را آغاز کرده بودند که در آن تنها کارهای ضروری انجام می‌ شد اما پس از این حادثه، اعتصاب آنها متوقف شد. اتحادیه‌ ها پیش از این، مهلت ۲۳ نوامبر را برای حل اختلاف با بریتیش پترولیوم بر سر دستمزد، تعیین کرده بودند.

بخشی از این پالایشگاه که بزرگترین پالایشگاه نفت بریتیش پترولیوم در اروپا است، از سپتامبر در دست تعمیرات بوده و راه اندازی مجدد حداقل یکی از واحدهای آن طبق برنامه پیش نرفته است.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1410

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا