کسب و کار

بانک قرض الحسنه مهرایران پیشتاز در توسعه بانکداری سبز و حفظ محیط‌زیست

به مناسبت هفته دولت و نامگذاری سال 1402 بنام ” سال مهار تورم و رشد تولید ” از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت و گویی ترتیب داده ایم با  امیر فرجی آذر سرپرست مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اردبیل که حاصل آن را در پی می خوانید:

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از مرزنیوز؛ آقای مهندس لطفا ابتدا مختصری از عملکرد ” بانک قرض الحسنه مهرایران ” در استان اردبیل ، از ابتدای سال 1402 را بیان نمائید:

با سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) وبا درود به مقام معظم رهبری و ارواح طیبه حضرت امام (ره) و شهدای گرانقدر بویژه شهیدان رجایی و باهنر ، هفته دولت را خدمت شما و همشهریان محترم تبریک و تهنیت عرض می کنم وبر خود لازم می دانم از همراهی مردم شریف استان در تحقق رسالت اجتماعی و ترویج سنت قرض الحسنه توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران و خدمت رسانی به آحاد جامعه بویژه اقشار ضعیف جامعه، در سنوات گذشته کمال تقدیر را به عمل آورم.

از ابتدای سال 1402 نیز همانند سنوات گذشته، “بانک قرض الحسنه مهرایران” به پشتوانه صاحبان سهام و مشتریان ارجمند ، همدلی و همبستگی را سرلوحه خود قرارداد و نیز در سایه اعتماد ارزشمند مشتریان و هم استانی ها،  سالی پر فروغ را شروع نموده بطوریکه این بانک مجمع عمومی خود را بدون بند حسابرسی و با موفقیت برگزار وعملکرد بانک مورد تایید تمامی سهامداران قرار گرفت ؛ ما نیز با اتکال به خداوند متعال و حمایت همشهریان محترم گام های بلندی در راه خدمت به مردم فهیم استان برداشته ایم که در ادامه به آنها خواهم پرداخت. در استان اردبیل که با تعداد 12 شعبه در سطح شهرستانها و مرکز استان فعالیت داریم، بیش از 31  درصد رشد منابع را در سال 1402  شاهد هستیم که حداقل 2 برابر از درصد رشد منابع سیستم بانکی استان بیشتر است وتوانسته ایم بیش از 53 درصد اهداف ابلاغی بانک در خصوص جذب منابع را محقق نماییم و به اهداف تعیین شده در شاخص وصول مطالبات و اعطای تسهیلات دست یابیم. به اطلاع برسانم در سایه اعتماد مردم و اعتقادشان به قرض الحسنه و برکات آن، تقریباً تمامی اقساط تسهیلات اعطایی وصول شد یعنی حداقل 5/99 درصد مطالبات به موقع وصول و دوباره به چرخه درآمده که درصد وصول تحقق یافته  از استانداردهای بین المللی  بانکداری نیز بالاتر است. شعب ما در استان اردبیل ابتدای سال 1402 توانسته اند به بیش از 43800 نفر، بالغ بر  26260 میلیارد ريال تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان و نیازمندان اعطا نمایند. این تسهیلات برای رفع نیازهای مختلف از جمله تامین نیازهای ضروری زندگی، معیشتی، ازدواج جوانان، هزینه های درمان، هزینه های تحصیلی متقاضیان و فرزندان آنها، تعمیرات و تکمیل مسکن وهمچنین برای طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت و کمیته امدادامام(ه)، سازمان بهزیستی وحمایت ازاشتغال مجددزندانیان غیرعمد آزادشده ، پرداخت شده است. همچنین، از ابتدای سال 1402 تاکنون  تسهیلات پرداختی به ازدواج جوانان به بیش از 650 نفر با رقمی بالغ بر 1300 میلیارد ريال و تسهیلات فرزندآوری به بیش از 290 نفر به مبلغ 152 میلیارد ريال رسیده است.

آقای فرجی آذر، بانک قرض الحسنه مهرایران برای تحقق شعار سال، چه برنامه ریزی هایی انجام داده است؟

بانک قرض الحسنه مهر ایران ، همگام با سایر بخش های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و بر اساس سیاست های ابلاغی مدیر عامل محترم بانک ” جناب آقای دکتر شمسی نژاد”  در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، جهت خدمت رسانی به مردم شریف استان، برنامه هایی را مدون و ابلاغ نموده است که از جمله این موارد عبارتند از:

  • افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از بخش تولید
  • افزایش سقف تسهیلات کالا کارت جهت حمایت از تولید /خرید/ فروش کالا و خدمات ایرانی.
  • راه اندازی طرح سفر کارت جهت حمایت از توسعه صنعت گردشگری.
  • بکارگیری سامانه ضمان برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن مبتنی بر اعتبار سنجی و خوش حسابی افراد.
  • بکارگیری سامانه اخذ امتیاز حساب مشتریان جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه در بستر همراه بانک و سایت بانک
  • افزایش سطح دسترسی آسان عموم مردم به خدمات افتتاح حساب و تقاضای تسهیلات در بستر اینترنت و تلفن همراه بدون حضور در شعب .
  • بکارگیری سامانه صیاد در بستر همراه بانک و سایت بانک جهت اجرای قانون جدید چک
  • بکارگیری سامانه امور مشتریان بانک با راه اندازی کال سنتر 4322-021
  • بکارگیری سامانه میعاد با هدف حذف کاغذ در اعطای تسهیلات در راستای توسعه بانکداری سبز و حفظ محیط زیست

آقای مهندس، بانک قرض الحسنه مهرایران در سال 1402 ، جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در استان اردبیل چه اقداماتی انجام داده است؟

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان اصلی‌ترین متولی قرض‌الحسنه در کشور، در کنار فعالیت‌های مالی، وظیفه‌ای اجتماعی نیز برای خود قائل است. فعالیت‌های گسترده این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی که برخی از آن‌ها، مانند صرف وجه التزام برای کارهای عام‌المنفعه، برای نخستین بار در کشور توسط این بانک اجرا شده، گواهی بر این موضوع است. اکنون نیز این بانک سعی کرده پیشگام حمایت از ترویج علم و فناوری در جامعه باشد و به همین علت طرح نذر علمی را کلید زده است. هر یک از افراد جامعه می‌توانند، تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان که سقف وام قرض‌الحسنه در سال ۱۴۰۲ است، وام بگیرند. این وام به حساب بنیاد مصطفی (ص) منتقل می‌شود و فرد اقساط آن را به بانک می‌پردازد. برای دریافت این وام نیازی به ایجاد معدل حساب نیست و اقساط آن از ۶ تا ۴۸ ماه است. کارمزد وام یاد شده نیز صفر درصد است. گفتنی است برای دریافت این وام نیازی به ارائه ضامن نیز وجود ندارد.

ضمن تبریک به دولت محترم بویژه حافظان سلامت کشور در کنترل موفق بیماری کرونا و آرزوی سلامتی برای همه هموطنان عزیزم از درگاه خداوند متعال ، لازم می دانم در این فرصت  یاد و خاطره همکاران بانک مهر ایران  را که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دنیا رفتند گرامی بدارم و یادآوری نمایم که امسال نیز با عنایت مدیر عامل محترم و اعضای هیئت مدیره بانک ، تعداد120 دستگاه ضد عفونی کننده UV به ارزش تقریبی 6 میلیارد و 500 میلیون  ريال به مراکز بیمارستانی / بهداشتی / درمانی وزارت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اهدا کردیم. در تداوم وظیفه اجتماعی بانک ، در هفته بهزیستی امسال میزبان 200 نفر از کودکان بی سرپرست و ایتام در مراسم نهار در یکی از تالار های شهر اردبیل بودیم. در حوزه حمایت از ازدواج جوانان، فرزندآوری و حمایت از اشتغالزایی نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت نیز به مسئولیت اجتماعی بانک عمل کردیم و از ابتدای سال به پرداخت وام های قرض الحسنه در حوزه های مختلف اجتماعی به شرح ذیل نموده ایم:

1300 فقره وام حمایت از خرید کالای ایرانی به ارزش 717 میلیارد ريال،

655 فقره وام ازدواج به ارزش 152 میلیارد ريال،

292 فقره وام فرزند آوری به ارزش 152 میلیارد ريال،

237 فقره وام اشتغالزایی کمیته امداد به ارزش 177 میلیارد ريال،

66 فقره وام اشتغالزایی بهزیستی به ارزش 63 میلیارد ريال،

497 فقره وام اشتغالزایی استانداری (جزء 2 بند ب تبصره 16)  به ارزش 536 میلیارد ريال،

643 فقره وام بیماران خاص معسر (جزء 2 بند ج تبصره 16) به ارزش 106 میلیارد ريال،

139 فقره وام اشتغال بنیاد برکت و صندوق نوآوری و شکوفایی (جزء 4 بند ب تبصره 18 ) به ارزش 150 میلیارد ريال.

آقای فرجی آذر  در حوزه بانکداری هوشمند و الکترونیک،  امکانات بانک را به مخاطبان ما معرفی نمایید.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه پرداخت وام‌های خرد قرض‌الحسنه نسبت به بانک‌های تجاری، چابک‌تر عمل می‌کند. به‌واسطه همین تخصصی بودن می‌تواند به‌سادگی در راستای دانش‌بنیانی شدن و هوشمند‌سازی قدم بردارد. سه سال است که هوشمند‌سازی در این بانک آغاز شده و خدمات ما را غیرحضوری کرده است. موفق شده‌ایم هزینه‌های نگهداری اسناد و بایگانی را از طریق ارتباط مستقیم با ثبت ‌احوال و سایر نهاد‌های مرتبط کاهش دهیم . بانک قرض الحسنه مهر ایران در سطح کشور تا امروز با خدمت‌دهی به بیش از 15 میلیون خانوار در راستای هدف بانک و با برنامه‌ریزی دقیق حرکت نماید. نگرش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای ارائه تسهیلات، در پیش ‌گرفتن بانکداری دیجیتال بوده که با جدیت و استفاده از بستر‌های فراهم شده به دنبال آن هستیم. تا جایی که امروز به‌سادگی در بستر اینترنت و اپلیکیشن‌های بانک امکان دسترسی به خدمات بانک همچون افتتاح حساب و تقاضای تسهیلات و… وجود دارد؛ تا حدی‌ که می‌توان گفت تقریباً دیگر نیازی به حضور در شعبه بانک وجود ندارد. ما از اولین بانک‌هایی بودیم که خدمت احراز هویت آنلاین سجام را ارائه دادیم و اولین بانکی بودیم که از طریق ثبت‌ احوال احراز هویت را به‌صورت غیرحضوری انجام دادیم؛ به‌طوری که همه روند‌های کاغذی در این بانک برچیده شد و با نگرش دانش‌بنیان شدن و با هدف تسهیل و تسریع ارائه خدمات و کاهش هزینه‌ها، واحدهایی در بانک تشکیل شده است. در واقع به جای برون‌سپاری، از سرمایه اجتماعی و منابع انسانی خود بانک استفاده می‌شود تا بیش از پیش ظرفیت‌های بانکداری نوین و دیجیتالی فعال شود. با تیم جدید مدیریت ارشد بانک به مدیر عاملی جناب دکتر شمسی نژاد ، این روند با جدیت دنبال می‌شود و معاونت فناوری اطلاعات بانک با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌سوی دیجیتالی و هوشمند شدن در حرکت است.
یکی از قدم‌های برداشته شده در این راستا ارائه کارت هدیه آنلاین است که موجب شده امروز دیگر نیازی به صدور کارت‌های هدیه سنتی مثل قبل وجود نداشته باشد و مشتریان این امکان را دارند که هدایای خود به اعضای خانواده و دوستانشان را به این شکل بدهند. شایان ‌ذکر است که با افزایش این خدمات، از هزینه‌های جاری کاسته خواهد شد و ما در نظر داریم با این روند نرخ کارمزد را تا صفر پایین بیاوریم و با تنوع و گسترش خدمات و استقبال خدمت‌گیرندگان هزینه‌ها را از محل خدمات جبران کنیم تا در نهایت به نقطه‌ای برسیم که تسهیلات خود را بدون دریافت کارمزد به مشتریان پرداخت کنیم.

در استان اردبیل نیز از ابتدای سال جاری  برای  15000 نفرافتتاح حساب آنلاین و برای 12000 نفر تشکیل پرونده آنلاین انجام داده ایم و برای 12000 نفر خدمات همراه بانک برقرار کرده ایم.

پيشنهاد شما به مديران شرکتها و سازمان‌ها چيست براي اينكه حساب‌هاي مختلف خود را به بانك مهر ايران منتقل كنند؟
با توجه به فراهم شدن امکان پرداخت وام قرض الحسنه به اشخاص حقوقی تا سقف 750 میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر هفت  سال و همچنین  افزایش سقف وام قرض الحسنه اشخاص حقیقی به 300 میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر 5 سال ، وجود بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از پیش در شرایط فعلی می تواند برای شرکتها و واحدهای تولیدی مغتنم و مثمرثمر باشد ؛ چرا که خدمات، طرح‌های تسهیلاتی و سیاست‌های اعتباری این بانک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بهبود شاخص‌های اجتماعی طراحی شده است. بانک قرض الحسنه مهر ایران خاستگاه مردمی دارد و بدون شک تقویت آن منجر به تقویت مردم خواهد شد؛ پس چه خوب است که مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی آستین‌های همت را بالا بزنند و به این بانک برای جذب منابع بیشتر قرض‌الحسنه کمک کنند. بدون تردید قدرتمند شدن بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک‌هایی از این دست می‌تواند منجر به افزایش قدرت بخش عظیمی از جامعه با استفاده از خدمات و طرح های تسهیلاتی حوزه قرض‌الحسنه شود. یکی از سرمایه‌های اصلي شرکت‌ها و سازمان‌ها نيروي انساني آن‌هاست. اگر مدير يک شرکت به اين سرمايه توجهي نكند، در درازمدت بازنده است. يكي از كارهايي كه همه مديران بايد انجام دهند اين است كه از كاركنان خود حمايت كنند، به‌ويژه در شرايط نامطلوب اقتصادي. از سوي ديگر اين مديران نبايد و نمي‌توانند به كاركنان خود كمك بلاعوض ارائه كنند، بلكه بايد كاركنان را در زندگي شخصي خود توانمند كنند و اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه بهترين راه است که با تمرکز حسابهای خود در بانک مهر ایران می توانند از این امتیاز بانک برای دستیابی کارکنانشان به تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.

لطفا درباره طرح های بانک، میزان استقبال آن در استان و نقش آن در جامعه بفرمایید.

درکناراعطای تسهیلات عادی قرض الحسنه برای مشتریان، طرح های جدید و متنوع نیز جهت تامین نیازهای مختلف متقاضیان درسالجاری طراحی وبه اجرا گذاشته شده است که هریک ازآنها به نوبه خود نیازهای بخشی از مشتریان را تامین می کند و اگر چه طبق آمار ها ، شاید اعداد و ارقام این طرح ها بصورت جداگانه آنچنان بالا نباشد ولی در مجموع با این طرح ها حق انتخاب مشتری در اخذ تسهیلات  مد نظر قرار می گیرد ؛ که مختصرا” وبشرح ذیل توضیح می دهم:

جشنواره مهر پوز:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تقویت و افزایش توان مالی دارندگانِ فعالِ دستگاه‌های پوز فروشگاهی خود، اقدام به برگزاری جشنواره “مهرِ پوز” بصورت محدود و با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه متنوع و ویژه با امکان بازپرداخت به‌ دلخواه مشتری بصورت اقساطی یا یکجاپرداخت (راسی) نموده است. جشنواره مهر پوز بانک قرض الحسنه مهر ایران یک فرصت طلایی برای دارندگان دستگاه پوز و می توانید در جشنواره مهر پوز بانک قرض الحسنه مهر ایران 50% وام بیشتر دریافت کنید.

هدف جشنواره :

  • تقویت توان مالی دارندگان فعال پوزهای فروشگاهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
  • پرداخت وام قرض‌الحسنه ویژه از محل معدل حساب دستگاه‌های پوز
  • امکان دریافت وام قرض‌الحسنه جهت خرید کالا و خدمات موردنیاز از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک برای دارندگان دستگاه‌های پوز
  • امکان افزایش فروش اقساطی محصولات، برای دارندگان دستگاه‌های پوز بانک در قالب انعقاد قرارداد”پذیرندگی طرح کالاکارت”

مخاطبین جشنواره:

  • تمامی دارندگان دستگاه‌های پوز فروشگاهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
  • تمامی متقاضیان دریافت دستگاه‌های پوز فروشگاهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مزیت جشنواره:

  • دریافت وام قرض‌الحسنه ویژه،بیشتر از حالت عادی براساس معدل حساب مشتری و ضوابط داخلی بانک
  • وام تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴% مانده بدهی سالیانه و بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه
  • بازپرداخت به دلخواه مشتری بصورت اقساطی (ماهیانه) یا یکجاپرداخت (راسی)
  • امکان دریافت دسته‌چک صیادی با افتتاح حساب جاری نزد بانک

الزامات طرح:

  • افتتاح حساب (قرض‌الحسنه پس‌انداز یا جاری) نزد یکی از شعب بانک (بصورت حضوری یا آنلاین)
  • ارائه مستندات شغلی و تکمیل فرم درخواست دستگاه پوز فروشگاهی

بازه معدل گیری:

  • دوره طلایی: ۲ ماه
  • دوره عادی: ۳ الی ۱۲ ماه

طرح مهریار:

تخصیص اعتبار قرض الحسنه با کارمزد 4 % به پرسنل آن سازمان در ازای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان ( حقوق، اضافه کاری، بهره وری، پاداش های مناسبتی، بن کارت و … ) از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران به میزان 4 درصد مجموع واریزی ماهیانه کارکنان با دوره بازپرداخت 22 ماهه یا 5 درصد با دوره بازپرداخت 18 ماهه تا سقف 300 میلیون تومان برای هر کارمند

مثال: سازمانی که در هرماه 100 میلیارد ریال به عنوان حقوق و مزایا به حساب کارکنان خود نزد شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت می نماید، می تواند در هر ماه کارکنان خود را جهت اخذ وام معادل 4 میلیارد ريال با اقساط 22 ماهه یا 5 میلیارد ریال با اقساط 18 ماهه به بانک معرفی نماید .

طرح اعتبار در حساب جاری:

تمامی اشخاص حقیقی، اعم از کسبه و صاحبان صنوف مختلف پزشکان، وکلا، اساتید دانشگاه در حوزه علم و فرهنگ، مهندسین، معلمین، مدرسین موسیقی، دانشجویان، ورزشکاران، اهالی حرفه و فن و هنر و … می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه جاری حقیقی و استفاده از خدمات و مزایای آن(در قالب اخذ دسته چک/کارت نقدی شتابی بدون دسته چک/ دسته چک و کارت بصورت توأمان) نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران و تمرکز وجوه در اختیار خود اعم از درآمد، حقوق،مستمری،پاداش و پرداخت و انتقال وجوه مخارج روزمره و … از طریق امکانات این بانک، علاوه بر برخورداری از کلیه خدمات بانکی نظیر(خرید اینترنتی(اجناس- شارژ)از پایانه های فروش-برداشت وجه-واریز وجه از طریق دستگاهATM ، انتقال وجه پایا، ساتنا و سایر خدمات نوین بانکی از قبیل اینترنت بانک،موبایل بانک و …) بصورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی در تمامی ایام سال و به هر مقدار، همزمان براساس میزان مانده حساب پایان روز خود، امتیاز میانگین حساب کسب نموده و پس از گذشت حداقل سه ماه یا بیشتر از زمان افتتاح حساب خود، می توانند متناسب با امتیاز میانگین حاصله، از تسهیلات قرض الحسنه این بانک بهره مند شوند. شایان ذکر است حداکثر تسهیلات این بانک برای هر فرد،  2 میلیارد ریال می باشد و در صورتی که امتیاز متقاضی، بیش از سقف فردی یادشده باشد، ایشان می تواند مازاد امتیاز مکتسبه خود را به بستگان درجه یک خود یا همسر، انتقال دهد.

طرح تسهیلات امتیازی:

همانگونه که می دانید منابع قرض الحسنه بانک ها که از محل گردش حساب های اشخاص(اعم از حقیقی/ حقوقی) تأمین می گردد، محدود و درخواست های اشخاص برای دریافت تسهیلات از بانک ها نامحدود است.در این رابطه منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز محدود و متقاضیان اخذ تسهیلات قرض الحسنه از این بانک نسبت به سایر بانک ها بیشتر می باشند، لذا به منظوراستفاده بهینه از منابع و پاسخگویی مناسب به متقاضیان بویژه افراد نیازمند و اقشارآسیب پذیر، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، بموجب امتیاز و اولویت صاحبان حساب نزد این بانک فراهم گردیده است. از این رو دارندگان حساب های قرض الحسنه (جاری یا پس انداز) می توانند با رعایت ضوابط و مقررات جاری بانک و به انتخاب خودشان از تسهیلات قرض الحسنه این بانک بهره مند گردند. در این راستا بانک قرض الحسنه مهر ایران مبادرت به تنظیم ضرایب امتیازی با توجه به مدت انتظار هریک از مشتریان بمنظور اولویت بندی در اعطای تسهیلات نموده است که با توجه به امتیاز مشتری بموجب میانگین حاصله در حساب، مبلغ تسهیلات قابل استفاده و میزان اقساط ماهانه، در قسمت راهنمای مشتریان قابل مشاهده می باشد .

طرح اندوخته بانوان:

در این طرح هر یک از بانوان حائز شرایط افتتاح حساب، می توانند با واریز مبلغ مستمر ماهیانه، نسبت به افزایش اندوخته خود اقدام نموده و از تسهیلات طرح اندوخته بانوان مهر ایران به شرح ذیل بهره مند گردند:

1.      متقاضیان با انجام ۴ واریز مستمر ماهیانه هریک به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و همزمان با چهارمین واریزی (در ماه چهارم)، از تسهیلات مرحله اول، به مبلغ ۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند می گردند. (مبلغ ۱.۶۰۰ هزار تومانی مشتری به صندوق اجتماعی بانک منتقل می گردد)

2.      پس از دریافت تسهیلات مرحله اول و بمنظور امکان بهره مندی از تسهیلات مراحل بعدی به مبلغ ۱۸ میلیون تومان ، از ابتدای ماه پنجم، متقاضیان می بایست نسبت به ادامه واریز مستمر ماهیانه همراه با قسط تسهیلات مرحله اول، به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان مبادرت ورزند.

3.      بعد از ۲۴ ماه و تسویه تسهیلات مرحله اول، از تسهیلات مراحل بعدی به ترتیب به مبلغ ۱۸ میلیون تومان / 28 میلیون تومان/ 50میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ و36 ماهه بهره مند گردند.
تبصره: متقاضیان در هر مرحله، در صورت عدم نیاز به وام مرحله بعد، پس از تسویه وام دریافتی یا گذشت یک سوم از زمان بازپرداخت اقساط، می توانند مجموع مبالغ واریزی مستمر ماهیانه خود را برداشت نمایند.

طرح اندوخته اجتماعی:

بانک در راستای تامین رفاه حال مشتریان و بهره گیری از کمک های جمعی به منظور رفع احتیاجات ضروری اقشار آسیب پذیر جامعه اقدام به راه اندازی این طرح نموده و در دو حالت انفرادی و سازمانی اجرا می گردد. در حالت انفرادی ، هرشخص می تواند با واریز مبلغی به صورت مستمر ماهانه به مدت 4 ماه ، از تسهیلات قرض الحسنه به میزان 5/2 برابر اندوخته خود، با کارمزد 4 % و بازپرداخت 24 ماهه بهره مند شود.

همچنین در حالت سازمانی نیز، هر فرد می تواند به میزان 3 برابر اندوخته خود با شرایط فوق استفاده نماید؛ لازم به ذکر است اندوخته فرد تا پایان اقساط نزد بانک باقی می ماند. در این طرح به ازای هرماه انتظار بیشتر، 6 ماه به مدت بازپرداخت تسهیلات اضافه می شود و سقف مدت بازپرداخت 48 ماه می باشد.

طرح انتقال امتیاز حساب به نیازمندان:

ازخدمات خوب بانک قرض الحسنه مهرایران برای مشتریان درخدمت به همنوعان می باشد وبااین طرح مشتریان بانک میتوانند برای برخوردارنمودن سایر اقشار نیازمند به خصوص فرزندان و بستگان درجه یک ودیگر افراد ازتسهیلات قرض الحسنه، بخشی از امتیاز حساب خود را به آنها انتقال دهند تا این نیازمندان نیز بتوانند از وام قرض الحسنه برای حل مشکل خود بهره مند شوند.

طرح کارمزد کمتر از 4 درصد:

برخی از مشتریان هستند که ازتمامی امتیازتسهیلاتی حسابشان استفاده نمی کنند یا نیاز ندارند، بانک برای ایجاد انگیزه در این عزیزان وبهره مندی از برکات قرض الحسنه، متقابلاً کارمزد وام اعطایی را کمتز از4 درصد منظورمیکند وحتی تا صفر درصد یعنی بدون کارمزد کاهش می دهد.

طرح حمایتی و مشارکتی:

برخی از اشخاص به ویژه اشخاص حقوقی، شرکت ها، کارخانجات،کارگاه ها، ادارات، نهادها و موسسات و حتی اشخاص حقیقی که مجموعه ای از پرسنل در فعالیت اقتصادی خود دارند، منابعی در اختیار دارند که با عقد تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهرایران و تلفیق آنها با منابع بانک، شرایطی فراهم می آورند که کارکنان و افرادشان بدون انتظار و تا 600 میلیون ريال نیز جهت رفع نیاز از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.

کالا کارت و حمایت از کالای ایرانی:

همه تسهیلات اعطایی بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای حمایت از اشتغال های کوچک و تولید کالای ایرانی می باشد. اگر چه تسهیلات این بانک ارقام ﺧرد می باشد ولی با همین رقم ﺧرد که قرض الحسنه و کم بهره می باشد، با فراهم شدن امکان خرید کالاهای اساسی و ضروری، بسیاری از مشکلات خانواده ها که موجبات آرامش روحی و اجتماعی آنهاست، حل می گردد که این موضوع اسباب موفقیت خانواده ها را در فعالیت اقتصادی شان فراهم آورند و  با ایجاد اشتغال های کوچک، منابع مالی برای خانواده ها حاصل می گردد و تداوم فعالیت واحدهای تولیدی نیز فراهم می گردد که تمامی اینها در راستای فرمان مقام معظم رهبری می باشد.

در پایان چنانچه مطلبی از قلم افتاده است را بیان بفرمایید.

ازاینکه وقت گذاشتید برای شنیدن گزارشی از نحوه فعالیت و عملکرد بانک قرض الحسنه مهرایران بسیار متشکرم جا دارد در این فرصت از زحمات کارکنان بانک مهر ایران در اقصی نقاط استان و همچنین از حمایت مردم و مشتریان عزیز و مسئولین محترم درتحقق شایسته وظایف بانکی و اجتماعی بانک قرض الحسنه مهرایران نهایت تشکرخود را اعلام نمایم.

خبرنگار: فرشاد قنبری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا