بهینه ساز مصرفگاز

شفیع زاده: حل مشکلات در اداره گاز کمال شهر با تعامل پیش می رود

رئیس اداره گاز کمالشهر بیان کرد: شیوه فعالیت بنده و این اداره تعامل بوده و هست و بیشتر مسائل و مشکلات را پیش از اینکه زمینه شکل گیری آن به وجود بیاید رصد و برطرف می کنیم.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ استان البرز به دلیل ویژگی هایی که دارد در بخش های مختلف از جمله صنعت گاز پذیرای مدیران باتجربه است،  رضا شفیع زاده یکی از این مدیران است که در یک خانواده پر جمعیت چشم به جهان گشوده و در سن 15 سالگی 24 ماه تجربه حضور در دفاع مقدس و یگان تخریب لشکر 10 حضرت سیدالشهدا علیه السلام را داشته است. او بعد از پایان دفاع مقدس در جبهه علم و دانش حضور پیدا کرده و از دانشگاه نفت فارغ التحصیل شده و بعد از اتمام تحصیلات در صنعت نفت مشغول به کار شده و زمان احداث پالایشگاه بندرعباس حضور فعال و 11 ساله داشته و آن را از افتخارات کارنامه کاری خود عنوان می کند، شفیع زاده از سال 90 فعالیت خود را در شرکت گاز استان البرز در رده های مختلف آغاز کرده است. برای آشنایی بیشتر با او گفت و گو کردیم که در ادامه می آید.

سابقه فعالیت 30 ساله در صنعت گاز

رضا شفیع زاده اظهار کرد: از سال 1396 مسئولیت شرکت گاز کمال شهر به بنده واگذار شده و حدود 30 سال سابقه فعالیت در صنعت نفت دارم، بیشتر حضور من در بخش صنعت نفت و راه اندازی پالایشگاه بندرعباس بوده است، فعالیت در واحدهای ستادی، واردات و صادرات انواع فراورده های نفتی از دیگر فعالیت های کارنامه کاری بنده است.

وی با بیان اینکه در اداره گاز کمال شهر حدود 32 همکار مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: شیوه فعالیت بنده و این اداره تعامل بوده و هست و بیشتر مسائل و مشکلات را پیش از اینکه زمینه شکل گیری آن به وجود بیاید رصد و برطرف می کنیم.

رئیس اداره گاز کمالشهر در مورد نوع مشکلات همکاران بیان کرد: متاسفانه مشکلات همکاران زیاد بوده و نوع آن هم بیشتر معیشتی است، البته اذعان دارم که این نوع مشکلات خارج از اراده و توان مدیران استانی است؛ زیرا بین درآمد و هزینه ها تناسبی وجود ندارد.

شفیع زاده در مورد مدیریت مصرف گاز در کمال شهر خاطر نشان کرد: ما با جدیت پیگیر قضیه هستیم و وظایفی که به ما محول شده پیگیر می شویم در حال حاضر دو شهرک صنعتی که در کمال شهر وجود دارد با مکاتبات و ارتباطاتی که داشتیم آنان را مجاب کردیم که مصرف خود را کاهش دهند همینطور واحدهای صنعتی که در داخل شهر هستند و مصارف زیادی دارند همه همکاران را توجیه کردیم تا در این زمینه ورود کرده تا بتوانیم مصرف را به طور بهینه در کمال شهر مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در ارتباط با مسئولان شهر نیز اگر دیداری داشته باشیم مصرف بهینه گاز را انتقال داده و از آنان درخواست می کنیم تا در دیدارهای مردمی با مردم سخن گفته و موارد آموزشی را منتقل کنند تا شرایط مناسب بهینه مصرف گاز داشته باشیم.

رئیس اداره گاز کمال شهر درباره مشکلاتی که مردم این منطقه در رابطه با گاز با آن دست به گریبان هستند، اظهار کرد: در این مدتی که مسئولیت اداره گاز کمال شهر را عهده دار هستم، سعی شده تا اشتراک گاز را به سهولت مردم بدهیم، اعتقاد دارم اگر بتوانیم با روش های مختلف به مردم کمک کنیم و اشتراک پذیری را تسهیل ببخشیم، استفاده غیر مجاز کمتر می شود و سعی می کنیم بیشترین تعامل را برای اشتراک پذیری داشته باشیم.

جنس مشکلات کمالشهر نصب علمک و شبکه گذاری است

شفیع زاده بیان کرد: جنش مشکلات مردم کمال شهر در بخش نصب علمک و یا شبکه گذاری است، در این رابطه در حال تعامل با شهرداری هستیم و بر اساس مصوبات کمیته صیانت از حقوق بیت المال مجوز حفاری به اداره گاز کمال شهر صادر شده و بر این اساس متقاضی در نوبت برای دریافت علمک نداریم و تنها مشکل باقی مانده که امیدوارم برطرف شود بخش هایی است که شبکه ندارند.

وی در مورد معابری که شبکه ندارد بیان کرد: بلوار مشاهیر و در حوزه صنعت هم در شهرک بهارستان فاز سه آن در حال طراحی و ساخت بوده که برای شبکه گذاری آن برنامه ریزی شده است.

رئیس اداره گاز کمال شهر درباره نبود شبکه گاز در بخشی از این شهر و چرایی آن خاطر نشان کرد: وقتی شهرداری خیابان یا محله جدیدی را احداث می کند تا زمانی که هنوز آسفالت نشده و شرایط فعالیت اداره های خدمات رسان مثل اداره گاز وجود دارد این محله یا معبر آسفالت می شود وقتی این اتفاق رخ می دهد مجوز حفاری به اداره گاز داده نمی شود و مشکل به وجود می آید در حالیکه هنوز زیرساخت های شهرک کامل نشده است و این قضیه باید حل و فصل شود.

شفیع زاده درباره حل این مشکل اظهار کرد: در جلسه شورای شهر کمال شهر برای حل این مشکل پیشنهاد خود را مطرح کردم که وقتی خیابان اصلی شهرک را شبکه گذاری می کنیم همکاران ما در مهندسی شیرهای فرعی را کار گذاری کنند و مقداری هم وارد کوچه شوند تا اگر کوچه توسعه پیدا کرد ادامه خط را پیش بگیریم و خدمات رسانی انجام دهیم و احتیاجی به حفاری مجدد نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد بعدی این است که وقتی یک معبر جدید احداث می شود به جای اینکه آسفالت دست اول ریخته شود، بیایند و خرده آسفالت که از معبر دیگری جمع آوری شده استفاده کنند تا شبکه گذاری انجام شود و بعد از آن آسفالت جدید ریخته شود تا مشکل حفاری به وجود نیاید.

جلوگیری از انشعاب های غیر مجاز در تعامل با شهرداری

رئیس اداره گاز کمال شهر درباره انشعاب های غیر مجاز اظهار کرد: در سال های گذشته با توافق هایی که با شورای شهر کمال شهر انجام شده سعی کردیم تا با تعامل و دادن انشعاب قانونی از انشعاب های غیر مجاز جلوگیری کنیم، شهرداری را مجاب کرده بودیم تا حداکثر توانش را برای همکاری برای اشتراک پذیری و حفاری بگذارد که خوشبختانه در این مسیر موفق بودیم.

شفیع زاده درباره انشعاب های غیر مجاز در کمال شهر افزود: با شهرداری توافق بر این شد که همه ساختمان هایی که خلاف ساختمانی دارند و تعداد واحدهای ساخته شده با جوازشان یکسان نیست به همه واحدها کنتور گاز بدهیم در واقع اگر تخلف ساختمانی رخ می دهد مشکل شهرداری است که باید پیگیر باشد و اداره گاز کمال شهر سعی دارد با ارائه اشتراک از انشعاب غیر مجاز جلوگیری کند.

وی درباره انتظاراتی که از مدیران ستادی می رود بیان کرد: از مسوولان خواهش دارم که چند موضوع را در نظر گرفته شود، اقداماتی که باعث سلب رضایتمندی و دلسردی همکار می شود انجام ندهند، نخستین مولفه آن انتخاب مدیران کار نابلد است فردی را برای جایگاهی انتخاب کنند که صلاحیت آن جایگاه را داشته باشد.

رئیس اداره گاز کمال شهر برطرف کردن مشکلات معیشتی را از دیگر انتظارات مطروحه از مدیران بالادستی عنوان کرد و ادامه داد: مشکلات تورمی در کشور وجود دارد و حل مشکل معیشت صرفا با بالا بردن حقوق برطرف نمی شود و اگر راه حل های جایگزین در نظر گرفته شود کمک حال معیشتی برای کارکنان است، از این فرصت استفاده کرده و مراتب قدردانی خود را از مدیر عامل شرکت گاز استان البرز که با اتخاذ راهکارهایی به دنبال حل مشکلات کارکنان شرکت بوده اعلام می کنم.

شفیع زاده برای رصد مشکلات صنعتگران در کمال شهر اضافه کرد: در فصل بهار و تابستان به همراه چند نفر از همکاران با هماهنگی مدیریت شهرگ بهارستان از واحدهای مختلف تولیدی بازدید کرده و مشکلات آنان را احصا کرده و در هفته یک روز را برای بازدید از چندین واحد تولیدی در نظر گرفته و با نوع و جنس کار آنان آشنا می شدیم و ارزیابی های صورت گرفته را به مدیران شرکت گاز استان البرز منتقل می شود.

وی در پایان افزود: مدیران کاربلدی سکان دار شرکت گاز استان البرز هستند، اما به عنوان یک همکار خواهش دارم که قلب مان برای کشور بتپد تا فعالیت مثمر ثمری داشته باشیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا