گاز

یک شهر و ۱۲۰ روستای سخت‌گذر البرز از گاز بهره‌مند شدند

آیین گازرسانی به یک شهر و ۱۲۰ روستای سخت‌گذر استان البرز همزمان با دور دوم سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به این استان برگزار شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز روز جمعه (۱۷ آذرماه) در آیین گشایش طرح‌های گازرسانی استان البرز با بیان اینکه پیش از انقلاب ۵۱ هزار مشترک از نعمت گاز بهره‌مند بودند، گفت: به برکت انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، خون شهدا و ایثار و فداکاری جانبازان و آزادگان سرافراز اکنون ۲۷.۵ میلیون مشترک از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: امروز شاهد گازرسانی به شهر آسارا با ۴۵۲ خانوار و ۱۲۰ روستای سخت‌گذر با ۸۸۱۳ خانوار در نقاط مختلف استان البرز از جمله شهرستان‌های کرج، طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ هستیم که این امر گوشه‌ای از خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم فهیم و همیشه در صحنه این مناطق است.

به گفته معاون وزیر نفت، مجموع شبکه‌های گاز روستایی و شهری اجراشده پیش از انقلاب ۲ هزار کیلومتر بوده در حالی که این مقدار از ابتدای انقلاب تاکنون به ۴۴۳ هزار کیلومتر رسیده است.

چگنی با بیان اینکه حدود ۳۹ هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی، گاز را به اقصی نقاط کشور انتقال می دهند، تصریح کرد: این امر در کنار دیگر اقدام‌های زیرساختی و توسعه‌ای سبب شده تاکنون یک هزار و ۲۵۳ شهر و بیش از ۳۹ هزار و ۷۰۰ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شوند، ضمن اینکه در پیش از انقلاب ۳ روستا گازدار بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین با بیان اینکه خدمت به مردم به‌ویژه رسیدگی به مناطق محروم را وظیفه خود می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم، گفت: طی دوساله عملکرد دولت مردمی در حوزه گازرسانی، بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ صنعت،  ۴۳ شهر و بیش از ۵۴۰۰ روستا از گاز بهره‌مند شدند.

چگنی در پایان سخنان خود با بیان اینکه با قدرت کار زیرساختی و توسعه‌ای  گازرسانی را در اقصی نقاط کشور ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: وظیفه همه خادمان و دلسوزان نظام است خود را وقف انقلاب و خدمت‌رسانی به مردم کنند که امیدوارم خداوند متعال ما را در انجام وظائف محوله یاری کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا