برق

رشد ۱۴ برابری ظرفیت تولید برق بعد از انقلاب مایه مباهات است

آیت الله سید حسن عاملی گفت: رشد ۱۴ برابری ظرفیت تولید برق بعد از انقلاب مایه مباهات است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به رشد ۱۴ برابری ظرفیت تولید برق بعد از انقلاب، توانمندی متخصصان ایرانی در صنعت برق را باعث افتخار دانست.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل با اشاره به اوضاع جدید محیط زیست اظهار داشت: در گرمای شدیدی که در این روزها اتفاق افتاده است در برخی از کشورها شاهد آتش سوزی در جنگلها و همچنین قطعی برق بودیم و در حالی که افزایش دما و گرمای بی سابقه در این روزها باعث، ثبت رکورد ۷۲ هزار و هفتصد مگاوات مصرف شد با مدیریت خوب مشکلی در تامین برق پایدار مشترکان وجود نداشت.

وی با مقایسه صنعت برق قبل و بعد از انقلاب افزود : قبل از انقلاب ۷ هزار مگاوات برق تولید می شد که در حال حاضر تولید برق کشور به حدود ۹۱ هزار مگاوات رسیده است و رشد ۱۴ برابری ظرفیت تولید برق بعد از انقلاب را مایه مباهات دانست .

 آیت الله سید حسن عاملی اظهار داشت : با افتخار صنعت برق در جایگاهی است که پایداری شبکه در هر حالتی حفظ می شود و این جای شکر و مباهات دارد .

 خطیب نماز جمعه اردبیل بیان کرد : با تلاش متخصصان ایرانی در طی این سال‌ها موجب شده است تا کشوری که در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کوچک‌ترین اجزای مورد نیاز خود را نمی توانست تولید کند ، به جایی برسد که در زمینه ساخت ، طراحی ، تولید تجهیزات برقی وابستگی به هیچ کشوری نداشته و علاوه بر ساخت نیروگاهها ، بیشتر تجهیزات نیروگاهی نیز در داخل ساخته شود .

 آیت الله سید حسن عاملی گفت : ایران اکنون توانایی ساخت نیروگاه در کشورهای دیگر را دارد و صنعت برق ، یکی از دهها افتخارات جمهوری اسلامی ایران است .

وی افزود : در کلیه صنایع اعم از پتروشیمی ، نانو تکنولوژی، صنایع دفاع ، نفت ، کشتی سازی و غیره کشور ایران همراه با تحولات دنیا حرکت می کند و انقلاب اسلامی بهترین متخصصان در هر حوزه را پرورش داده است .

 خطیب نماز جمعه اردبیل اعلام کرد : آنچه که دشمنان تحمل ندارند دیدن ایران مقتدر است و با لطف و عنایت خداوند متعال کارهای بزرگی انجام خواهیم داد .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا