کسب و کار

بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک پژوهشگاه مواد و انرژی با شرکت گل گهر سیرجان و دانشگاه صنعتی سیرجان

در پی بازدید رئیس تحقیق و توسعه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر از مجموعه معدنی و صنعتی گل گهر و اعضای هیات‌علمی دانشگاه صنعتی سیرجان از پژوهشگاه مواد و انرژی و گفتگو با دکتر حمید امیدوار رئیس پژوهشگاه، معاونین، روسای پژوهشکده‌ها و دیگر مدیران و اعضای هیات‌علمی این پژوهشگاه، موضوعات قابل همکاری مطرح و بررسی شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر امیدوار در این بازدید با تاکید بر نقش صنعت در تولید محصول فناورانه با کمک پژوهشگران، شناسایی نیاز جامعه و تعریف پروژه‌های پژوهشی بزرگ را ضروری دانست.

وی ضمن استقبال از همکاری با دانشگاه صنعتی و شرکت گل گهر سیرجان، پیشنهاد انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در این خصوص و همچنین تاسیس یک مرکز نوآوری مشترک را مطرح نمود.

در ادامه دکتر شاکر حاجتی معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی به تشریح قراردادهای فناورانه و پژوهشی این پژوهشگاه در صنعت فولاد پرداخت.

همچنین معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی، روسای پژوهشکده‌ها، مدیران ارتباط با صنعت، تجاری‌سازی، مرکز رشد، آزمایشگاه مرکزی و اعضای هیات‌علمی این پژوهشگاه به معرفی فعالیت و زمینه‌های همکاری در موضوعات مرتبط با بخش‌های خود پرداختند.

دکتر رضا بهاالدینی رئیس تحقیق و توسعه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، دکتر میثم آتش‌ افروز معاون توسعه و پشتیبانی و دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک و دکتر مهدی آخوندی زاده استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی سیرجان نیز پس از بازدید از آزمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف این پژوهشگاه، زمینه‌های همکاری مشترک را به‌ویژه در موضوعاتی نظیر خوردگی فولاد، مدیریت مصرف انرژی و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و ذخیره‌سازهای انرژی مناسب دیده و آمادگی خود را برای ایجاد همکاری‌های مشترک دو و سه جانبه اعلام نمودند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا