برق

افزایش ۸ هزار مگاواتی مصرف برق در نخستین جمعه شهریور

سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: میزان مصرف برق کشور در نخستین جمعه شهریور نسبت به‌روز مشابه سال قبل، هشت هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش داشت.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: بر اساس گزارش‌های مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران، روز گذشته (جمعه، سوم شهریور) میزان مصرف برق کشور به ۶۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات رسید که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که عدد ۵۴ هزار و ۸۰۰ مگاوات ثبت شده بود، افزایش هشت‌هزار و ۸۰۰ مگاواتی را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه میزان مصرف برق در روزهای تعطیل و جمعه کاهش می‌یابد، گفت: با توجه‌ به اینکه در ابتدای آخرین ماه تابستان هستیم، انتظار داشتیم میزان مصرف‌برق کاهش یابد؛ اما افزایش تدریجی دما که از انتهای هفته گذشته با آن مواجه شدیم موجب شد مصرف برق هنوز در اوج باشد.

سخنگوی صنعت برق با تشکر از همه هموطنان به دلیل مشارکت در طرح پرداخت پاداش مدیریت مصرف، ادامه‌داد: همه مشترکان همکاری خوبی با وزارت نیرو در اجرای طرح مدیریت مصرف داشتند، به‌نحوی‌که بیش از ۳۶ درصد مشترکان خانگی تاکنون مشمول دریافت پاداش شده‌اند.

رجبی مشهدی اضافه‌کرد: طرح پرداخت پاداش به مشترکان خانگی تا پایان شهریور ادامه دارد و به‌ویژه به مشترکان پُرمصرف توصیه می‌کنیم از آخرین فرصت برای کاهش مصرف و دریافت پاداش بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: هم‌وطنان در مناطقی که دما کاهش‌یافته، با خاموش‌کردن وسایل سرمایشی یا تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، می‌توانند مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند و از دریافت پاداش مدیریت مصرف بهره‌مند شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا