نفت

از سرگیری فعالیت پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا با مشارکت ایران

 با گذشت حدود یکسال از توقف عملیات پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا و انجام پروژه‌های تعمیرات و توسعه اساسی این پالایشگاه با مشارکت و همکاری ایران، شرکت نفت دولتی ونزوئلا فعالیت این مجموعه نفتی را از سر می‌گیرد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری رویترز از راه‌اندازی دوباره عملیات پالایشگاه ال پالیتو (El Palito) مستقر در ایالت کارابوبو (Carabobo) توسط شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) خبر داد.

طبق این گزارش، فعال سازی مجدد تولید این شرکت می‌تواند مشکلات سوخت در جایگاه‌های مختلف در سراسر این کشور را کاهش دهد.

ال پالیتو ظرفیت پالایش ۱۴۶ هزار بشکه نفت در روز را دارد. این فعال‌سازی مجدد واحد کراکینگ کاتالیزوری (از مهمترین واحدها و فرآیندهای تبدیل کاتالیستی در جهان محسوب می‌شود که مواد سنگین و کم ارزش نفتی را به مواد سبک‌تر و با ارزش‌تر تبدیل می‌کند)، موجب تولید حدود ۲۰ هزار بشکه در روز می‌شود.

ویلیام رودریگز معاون مجلس ملی ونزوئلا به خبرگزاری رویترز گفت که امیدوار است تا روز دوشنبه (۱۲ ژوئن/ ۲۲ خرداد) واحد کراکینگ کاتالیزوری به طور کامل عملیاتی شود.

به نوشته رویترز، ال پالیتو به عنوان کوچکترین پالایشگاه ونزوئلا، پس از یک قرارداد ۱۰۰ میلیون یورویی که با شرکت ملی پالایش و پخش نفت ایران (NIORDC) امضا شد، در حال انجام پروژه‌های تعمیرات و توسعه اساسی است.

طبق این گزارش، ایران به دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا، سوخت و رقیق‌کننده‌ها برای تبدیل نفت خام فوق‌سنگین خود به انواع صادراتی ارائه کرده است و از سال ۲۰۲۰ قطعاتی را برای تعمیر مدار پالایش ونزوئلا تامین می‌کند.

طبق تارنمای شرکت ملی پالایش و پخش نفت ایران، قرارداد بازسازی و راه‌اندازی پالایشگاه ال پالیتو در ونزوئلا در سفر وزیر نفت به این کشور منعقد شد. بر اساس این قرارداد، منابع مالی این پروژه توسط شرکت نیکو تامین خواهد شد و خوراک نفت خام این پالایشگاه با مشارکت شرکت ملی نفت ایران از طریق شرکت نیکو تامین می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا