برقبهینه ساز مصرفکسب و کار

توسط وزارت نیرو؛ برنامه تامین برق صنایع در تابستان امسال اعلام شد

برنامه تأمین برق صنایع در ایام اوج بار شبکه بر اساس اطلاعیه مشترک بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت در خصوص تأمین برق صنایع در تابستان ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن برق مورد نیاز بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، بدون هیچ محدودیتی تأمین خواهد شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا ؛ برنامه تأمین برق صنایع کشور در تابستان سال جاری با هدف تولید حداکثری در سال رشد تولید و با درنظرگرفتن محدودیت‌های فنی صنایع و ملاحظات کنترل بازار محصولات در طی جلسه‌های متعدد کارشناسی بین وزارتخانه‌های صمت و نیرو و همچنین بهره‌گیری از تجربه سال گذشته به شرح ذیل تدوین و ابلاغ می‌شود.

گروه الف) برق مورد نیاز همه واحدهای صنعتی کوچک و واحدهای صنفی- صنعتی به‌ویژه کارگاه‌های تولیدی کوچک که بیش از ۹۰ درصد کل واحدهای صنعتی و تولیدی کشور (حدود ۵۸۰ هزار واحد صنعتی) را شامل می‌شود، بدون هیچ محدودیتی تأمین خواهد شد.

گروه ب) برق موردنیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی با دیماند بیش از ۵۰۰ کیلووات نیز از ۲۰ خرداد تا ۱۷ شهریور در شش و نیم روز هفته به طور کامل تأمین خواهد شد و صرفاً نصف روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند کرد.

امکان جبران محدودیت این نصف روز و تولید حداکثری برای این واحدها در سایر ایام هفته (شش روز و نیم) با جابه‌جایی ساعات کاری حتی به‌صورت شبانه‌روزی باتوجه‌به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، فراهم شده است.

گروه ج) برق موردنیاز صنایع بزرگ (حدود ۳۰۰ واحد صنعتی) مطابق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی وزارت نیرو و وزارت صمت در دوره تعیین شده تأمین می‌شود.

مشارکت این واحدها از طریق جابه‌جایی بخشی از بار مصرفی آنها از ساعت اوج به ساعت غیر اوج و نیز مدیریت زمان بهره‌برداری از تجهیزات وابسته به انرژی در برنامه‌های مدیریت مصرف بوده و در سایر زمان‌های دوره تابستان، انرژی موردنیاز این واحدها به طور حداکثری تأمین می‌شود.

انرژی موردنیاز صنایع مهم مانند سیمان نیز متناسب با نیاز تولید آنها در این دوره و در طول شبانه‌روز تأمین می‌شود.

برنامه تفصیلی تأمین برق صنایع مشمول گروه‌های ب و ج در جداول مشخص توسط دو وزارتخانه نیرو و صمت ابلاغ شد.

امید است با اجرای منظم و سراسری این برنامه که حاصل مطالعات گسترده و به‌کارگیری روش‌های علمی و تجربیات خبرگان صنعت برق و بخش صنعت کشور است، بتوانیم انرژی موردنیاز صنایع را بیش از سال گذشته تأمین کنیم.

بدیهی است که تأمین برق صنایع در صورت بروز مشکلات فنی، حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی از این قاعده مستثنی خواهد بود.

در پایان از همه صنعتگران درخواست شده است که همچون گذشته با مشارکت و همکاری خود در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف و جابه‌جایی آن به ساعات کم باری و موکول‌کردن تعمیرات سالانه خود به این دوره، ضمن تولید حداکثری محصولات، صنعت برق کشور را در تأمین برق پایدار موردنیاز همه بخش‌های کشور یاری کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا