برق

۳۹ واحد جدید نیروگاه حرارتی در دولت سیزدهم به شبکه برق کشور متصل شد

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۳۹ واحد جدید نیروگاه حرارتی به ظرفیت پنج هزار و ۳۹۸ مگاوات در راستای کمک به کاهش ناترازی، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری وارد مدار شده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ محمد رمضانی درباره عملکرد دولت سیزدهم در احداث واحدهای جدید نیروگاهی، گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون هفت هزار و ۳۹۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده که این اقدام از طریق سنکرون ۳۹ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت پنج هزار و ۳۹۸ مگاوات و همچنین رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت دو هزار مگاوات محقق شده است.

وی ادامه داد: واحدهای سنکرون شده جدید شامل بخش گاز نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی هنگام، ایران ال ان جی(سه واحد)، قشم پاسارگارد، آریان زنجان (دو واحد)، مهتاب کویر (دو واحد)، شهید باکری (دو واحد)، تربت‌حیدریه، فولاد بوتیا، دوکوهه و واحدهای گازی کوچک میانرود، زاهدان (سه واحد)، صبای دهلران (چهار واحد)، پتروشیمی کردستان (سه واحد) و پتروشیمی کرمانشاه بوده است.

رمضانی افزود: همچنین در این مدت واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی جهرم، هریس، ارومیه، چابهار، بعثت پارس‌جنوبی (دو واحد)، غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، ارومیه و سبلان(دو واحد) نیز به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۷۴ هزار و ۳۹۸ مگاوات رسیده است، گفت: ۶۲۱ واحد تولید برق حرارتی در ۱۳۴ نیروگاه کشور وظیفه تولید برق پایدار برای مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند که بیش از ۶۸ درصد از این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا