کسب و کار

بازار انرژی در آینده فعال خواهد بود

یک استاد دانشگاه ضمن اشاره به ضرورت تحلیل بسامان آینده کسب‌وکار از سوی بخش خصوصی، گفت: با توجه به مسائل روز دنیا، بخش خصوصی باید به دنبال بازاریابی در حوزه انرژی باشد؛ زیرا بازار انرژی در آینده فعال خواهد بود.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، علیرضا یوسفی، در شانزدهمین کنفرانس سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی که با شعار «بخش خصوصی؛ پیشران رشد اقتصادی و توسعه پایدار» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، اظهار کرد: در کشور ۹۲۶ هزار واحد صنفی وجود دارد که دچار چالش‌هایی فراوان هستند.

وی چالش‌های بخش خصوصی کشور را ارتباط ضعیف بین‌المللی، فقدان بهره‌مندی از نیروهای متخصص، رهبری خانوادگی، نشناختن بازارهای بین‌المللی، نبود رقابت سالم، بهره نگرفتن از مشاوران اقتصادی، نداشتن تحلیل از آینده کسب و کار بازار و درگیری بیش از حد در امور جزئی ذکر کرد و گفت: ۴۰ درصد بخش خصوصی ما به صورت خانوادگی اداره می‌شود و فقط یک درصد از این بخش از مشاور استفاده می‌کنند.

این مدرس دانشگاه ضمن اشاره به مشکلات بخش خصوصی با دولت‌ها گفت: در کمیسیون‌های دولتی، بخش خصوصی راهی ندارد.

وی به ضرورت پرورش نیروی متخصص اشاره کرد و گفت: دولت‌ها و بخش خصوصی بر روی موضوع نیروی متخصص کار نکرده‌اند.

یوسفی ضمن اشاره به ضرورت تحلیل بسامان آینده کسب‌وکار از سوی بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به مسائل روز دنیا، بخش خصوصی باید به بازاریابی رو کند چون بازار انرژی در آینده فعال خواهد بود.

این استاد دانشگاه گفت: با توجه به جنگ رژیم صهیونسیتی و حماس و همچنین احتمال پایان جنگ روسیه و اوکراین و ایجاد هاب های اقتصادی قوی در منطقه، اتخاذ راهبردهای بلندمدت اقتصادی از سوی بخش خصوصی ضرورت دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا