گاز

آموزش خوش‌نویسی به فرزندان کارکنان شرکت گاز استان البرز

واحد آموزش منابع انسانی شرکت گاز استان البرز برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان و کارکنان این شرکت اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی متفاوت از جمله خوش نویسی و هوش مصنوعی کرده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ بر اساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران، واحد آموزش منابع انسانی شرکت گاز استان البرز برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان و کارکنان این شرکت اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی متفاوت از جمله خوش نویسی و هوش مصنوعی کرده است؛ در واقع این شرکت با داشتن بیش از هزار کارمند علاوه بر پوشش و خدمات دهی به مردم در قبال کارکنان خود و فرزندان شان در بخش های مختلف احساس تکلیف  کرده و برای اوقات فراغت آنان در بخش های مختلف از جمله آموزش فرزندان کارکنان برنامه هایی اتخاذ کرده که برگزاری کلاس آموزش خوشنویسی از جمله این کلاس هاست که آموزش آن توسط سعید حسن پور از همکاران این شرکت که از جانبازان دفاع مقدس بوده انجام می شود، با او در مورد نحوه اموزش گفت و گو کردیم که در ادامه می آید.

 لطفا بفرمایید چند سال آموزش خوش نویسی می دهید؟

بنده از سال ۱۳۶۳ و سن ۱۵ سالگی بصورت مبتدی و از سال ۶۷ به صورت حرفه ای و ثبت نام در انجمن خوشنویسان کرج زیر نظر استاد خلج دوره ها را گذراندم، درسال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ مجروح شدم ، در دوران نقاهت با یاری خداوند متعال توانستم در زمینه هنر خوشنویسی تمریناتی در منزل انجام بدهم ، به طوری که روزانه ۱۶ ساعت خط با قلم نی تمرین میکردم، لذا به پیشنهاد و کمک شاعر اهل بیت مرحوم مهدی تعجبی به یکی از اساتید مجرب معرفی شدم که برایم آغاز فرا گیری این هنر بود.

چند سال است که خطاط هستید؟

به این ترتیب می‌توان گفت که حدود ۳۶ سال هست که خطاط هستم.

چگونه همکاری آموزشی خود را با شرکت آغاز کردید؟

سال ۱۴۰۲ با دستور مدیر محترم منابع انسانی نخستین دوره آموزشی که تا بحال در این شرکت انجام نمی شد با حدود ۱۰ شاگرد که اکثرا فرزند همکاران بودند آغاز شد.

اگر جدیتی میان هنرجویان نباشد چگونه به آنها آموزش و تذکر می دهید؟

با توجه به رده سنی هنر جویان و با توجه به روحیات و علائق هر هنرجو که با توجه به شرایط خاص و علاقه خود می‌تواند در کلاسی متفاوت شرکت کند ، بدین ترتیب نحوه ی آموزش باید به گونه ای باشدکه آنان از این آموزش در کنار دیگر فعالیت های خود خسته نشوند؛ بنابراین به اندازه توان و استعداد هر هنرجو به آنان تمرین داده می شود.

چه توصیه ای برای آنانی که خط خوشی ندارند، دارید؟

توصیه بنده برای کسانی که علاقمند به زیبا نویسی دارند این است که حد اقل یک دوره آموزش ۳ ماهه یعنی ۱۲ جلسه با خودکار را سپری کنند و در ادامه با خرید کتب آموزش خط تحریری بر روند بهبود زیبا نویسی خود کمک نمایند، برای خوش خطی ضمن فراگیری آموزش، به انجام تمرین حد اقل روزی ۲۰ دقیقه با مداد نیاز است.

پیشنهادی برای مدیران ارشد شرکت گاز استان البرز دارید؟

با توجه به محدودیت ساعات کاری شرکت، دستوری اتخاذ نمایند تا همکاران از فرصت بوجود آمده، به صورت هفتگی (یک جلسه در هفته) آموزش با خودکار را فرا گیرند.

سخن آخر: خداوند متعال را شاکرم که این موهبت را به بنده عطا کرده تا بتوانم در خدمت علاقمندان به این هنر باشم، از برادر بزرگوارم جناب آقای ابراهیمی و دیگر مسئولین که این بستر را فراهم آوردند تا این کلاس برگزار گردد کمال تشکر و قدردانی را مینمایم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا