برقبهینه ساز مصرفخورشیدی

افق‌های روشن توسعه انرژی‌های پاک با ابلاغ مصوبه الزام ادارات به تامین بخشی از برق مصرفی از انرژی تجدیدپذیر

در سال های اخیر، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اولویت های اصلی وزارت نیرو بوده است. این سیاست ها علاوه بر تاثیرات مثبت بر مسائل زیست محیطی، جهت رفع ناترازی ها در تولید و تقاضای برق، از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ برنامه ریزی ها برای افزایش ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه های تجدید پذیرتوسط وزارت نیرو و الزام ادارات به تامین بخشی از برق مصرفی از انرژی های تجدیدپذیر، گوشه ای از عزم وزارتخانه متبوع در جهت کمک به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و تقلیل انتشار آلایندگی‌های هوا می باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اقتصادی بودن انرژی‌های تجدید پذیر گفت: تولید انرژی تجدیدپذیر نسبت به استفاده از سوخت‌های فسیلی برای صنایع و مصرف کنندگان ، یکی از مناسب ترین و اقتصادی ترین روش ها محسوب می شود.
حسین قدیمی اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و با هدف اجرای ماده ۸ مصوبات شورای عالی انرژی کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: در همین راستا، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری مکلفند سالانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم ۲۰ درصد مصرف سالانه را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند.
وی آمار ادارات مشمول ماده ۵ در استان را بیش از یک هزار واحد عنوان کرد و گفت: به منظور اجرایی شدن مصوبه فوق الذکر، رویه اجرایی تأمین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی مشترکان مشمول از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به الزام مشترکان مشمول به تامین ۵ درصد از برق مصرفی خود از طریق انرژی های تجدیدپذیر و پاک از ابتدای سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس مفاد این مصوبه، مشترکان اداری بایستی در طول ۴ سال، تا بیست درصد، سالانه ۵ واحد درصد، افزایش دهند و در صورت رعایت نشدن این موضوع، انرژی مازاد مصرفی بر اساس حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی در ماه قبل از صدور صورتحساب مشترکان مشمول، در قبض برق این مشترکان محاسبه خواهد شد.
قدیمی در ادامه اظهار کرد: در صورت رعایت نشدن این موضوع، انرژی مازاد مصرفی بر اساس حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی در قبض برق این مشترکان محاسبه خواهد شد.
قدیمی در پایان با اشاره به شروع ساعت کاری ادارات و سازمانها از ۶ صبح تا ۱۳ ظهر از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه سالجاری افزود: تمامی مشترکین اداری موظف هستند در ساعات اداری تا ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری نیز میزان مصرف را تا ۶۰ درصد مصرف برق را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش دهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا