کسب و کار

برگزاری دومین جلسه شورای راهبری پردیس تخصصی فناوری و نوآوری مواد و انرژی در پارک علم و فناوری البرز

دومین جلسه شورای راهبری پردیس تخصصی فناوری و نوآوری مواد و انرژی با حضور دکتر حمید امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی و مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز، معاونین فناوری پژوهشگاه و پارک، رئیس پردیس و مدیران مراکز رشد این دو مجموعه و جمعی از متخصصین حوزه فناوری و نوآوری، در راستای ایجاد پردیس فناوری در استان البرز در محل پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ در این نشست دکتر امیدوار ضمن اشاره به قوانین جهش تولید دانش‌بنیان و ابلاغ قوانین مربوط به واگذاری زمین به‌صورت بلند مدت به واحدهای فناور در پردیس‌ها و پارک‌های علم و فناوری توسط وزارت علوم و با توجه به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید، خواستار تسریع در روند ایجاد پردیس جهت حمایت از واحدهای فناور و ایجاد اشتغال و رشد تولید در استان شد.

مهندس عباسی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پارک علم و فناوری البرز و مجموعه‌های مستقر و نقشه پراکندگی ساختارهای فناوری در استان تاکید کرد: تعداد واحدهای فناور تحت حمایت و اشتغال ایجاد شده این پارک توسعه خوبی پیدا کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان البرز، گفت: امیدواریم  استان البرز از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به رتبه ۳ کشوری برسد.

در این نشست گزارش فعالیت‌های انجام شده و نیز طرح جامع پردیس توسط دکتر ایمانی مسئول راه‌اندازی پردیس در پژوهشگاه مواد و انرژی، تشریح شد.

همچنین پیگیری احکام اعضای شورای راهبری پردیس و اخذ مصوبات مورد نیاز از هیئت امنا، بودجه اختصاص داده شده به پردیس در ۵ سال اول، پیش‌بینی تامین منبع مالی جهت راه‌اندازی و تجهیز اولیه پردیس، جذب منابع (راهکار توسعه و‌ جذب منابع از محل اعتبارات و منابع عمومی و مردمی) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا