برقبهینه ساز مصرف

برق ادارات پرمصرف قطع خواهد شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با عنوان اینکه اخطارهای قبلی به برخی ادارات پرمصرف استان کارساز نبوده گفت: علیرغم اخطارهای قبلی و عدم توجه به این هشدارها در تعدادی از سازمانها، ادارات پرمصرف‌برق در استان شناسایی شده وبرق آنها در پایان تیرماه قطع خواهد شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ حسین قدیمی با اشاره به مصوبه هیأت دولت و ابلاغیه استانداری افزود: جهت صرفه‌جویی مصرف‌برق در ساعات پیک بار فصل گرم و تابستان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت کاری ادارات از ۶ تا ۱۳ تعیین شده است.
وی با اعلام اینکه ادارات دارای مولد برق جهت تامین برق خود در ساعات اداری باید از مولدهای تامین برق استفاده نمایند گفت: کلیه ادارات استان باید مصرف‌برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری به نسبت به مصرف همان روز، کاهش دهند.
قدیمی از نصب کنتورهای هوشمند در کلیه ادارات استان به جهت رصد لحظه ای میزان مصرف‌برق خبر داد و افزود: پایش برق مصرفی ادارات با کنتورهای هوشمند، نظارت بر میزان مصرف را بهبود بخشیده و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف‌برق، بار اول تذکر داده شده و اگر تکرار شود این ادارات با قطعی برق مواجه خواهند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل درخصوص تامین برق ادارات از طریق انرژی های تجدید پذیر گفت: با هدف اجرای مصوبات شورای عالی انرژی کشور، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری مکلفند سالانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم بیست درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند.
این مقام مسئول در ادامه از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری که متعهدانه، همکاری ارزنده‌ای در اجرای مصوبات هیئت دولت داشته‌اند قدردانی کرد و گفت: معدود اداراتی که همچنان زیرساخت‌های مناسب برای کاهش مصرف‌برق را فراهم نکرده‌اند درخواست داریم تا با جدیت، در کاهش مصرف‌برق سازمان های خود اهتمام داشته باشند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا