برقبهینه ساز مصرف

بیش از 33درصد از مشترکان خانگی استان اردبیل مشمول پاداش صرفه‌جویی در برق شدند

در ماه های خرداد و تیر، ۳۳.۸ درصد از مشترکان بخش خانگی در شهرستان های استان اردبیل مشمول پاداش صرفه جویی در برق شدند.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ مهندس محمدحسین دیده بان اظهار داشت: سرانه مصرف برق مشترکان صرفه‌جوی شهرستانهای استان اردبیل با ۵ مگاوات ساعت کاهش در دو ماهه خرداد و تیرماه ۵.۶۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این مشترکان در مجموع بیش از ۶۰ میلیارد ریال پاداش دریافت کردند.
دیده بان افزود: در دوماه گذشته بالغ بر ۴۵۲ هزار و ۱۵۰ قبض برای مشترکان خانگی استان اردبیل صادر شده که از این تعداد ۱۴۹ هزار و ۵۵۷ مشترک مشمول دریافت پاداش شده‌اند، بنابر‌این انتظار داریم مشترکان تحت پوشش این شرکت در بخش خانگی مشارکت بیشتری در صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف برق داشته باشند.
وی تصریح کرد: بررســی میزان اوج مصرف برق در طی یکســال نشان می‌دهد که در دو ماهه تیر و مرداد با توجه به افزایش دمــای هوا، بیشترین میزان مصرف انرژی را شــاهد هستیم که بی‌تردید این اتفاق ناشــی از مصرف برق در وسایل سرمایشی است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به هزینه بالا و زمان بری و زحمت فراوان تولید برق در نیروگاه ها اشاره کرده و گفت: ۳۶ درصد از مشترکان مربوط به بخش خانگی می باشند که درصورت اعمال ۱۰ درصد صرفه جویی در این بخش می توانیم بدون هیچگونه مشکلی از پیک بار تابستان با موفقیت عبور کنیم.
دیده بان، از همه مردم استان اردبیل درخواست کرد: با توجه به افزایش دما و پیک بار مصرف، بامدیریت مصرف برق و استفاده صحیح و بهنگام از برق و توجه به ساعات پیک بار، شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل را در تامین این انرژی حیاتی یاری کنند تا همه شهروندان و هم استانی های عزیز در سطح استان و کشور از برقی پایدار بهره مند شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا