کسب و کار

بومی‌سازی تولید پوشش‌های کامپوزیتی در پژوهشگاه مواد و انرژی

متخصصان شرکت گنجینه افزار صبا مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به کسب دانش فنی تولید پوشش های کامپوزیتی سرامیکی شدند.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر محمدرضا رحیمی پور رئیس هیات مدیره این شرکت و عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: این دستاورد حاصل ترکیب فناوری‌های نانو، لیزر و پلاسما است که به افزایش مقاومت انواع تجهیزات و قطعات در برابر حرارت، خوردگی و سایش کمک می‌کند.

وی افزود: خدمات پوشش دهی در افزایش کیفیت قطعات صنعتی نقش مهمی دارد. پوشش‌های سرامیکی مقاوم به حرارت تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد است. پوشش دهی سرامیکی بر روی قطعات مقاوم در برابر خوردگی و پوشش دهی سرامیکی سخت برای ایجاد پوشش‌های سخت و مقاوم به سایش با استفاده از بهره‌گیری فرایند آنالیز است .

مهندس حمیدرضا رحیمی پور مدیر عامل این شرکت نیز با اشاره به کاربردهای این محصول اظهار داشت: تولید پوشش‌های کامپوزیتی در صنایع پزشکی؛ تجهیزات پزشکی و همچنین در ظروف آشپزخانه و … کاربردهای زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه مواد اولیه مورد استفاده در این پوشش دهی در این شرکت تولید می‌شود به طوریکه توانسته است با یک دهم قیمت نمونه خارجی، صرفه جویی قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشد.

گفتنی است، این مرکز علاوه بر ارائه خدمات مشاوره، خطوط پوشش دهی، تولید مواد اولیه و حلقه زنجیره ارزش صنایع را راه‌اندازی کره است.

این گزارش از اخبار شبکه یک صدا و سیما ،۲تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶پخش شده است:

https://telewebion.com/episode/0xda7fa6d

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا