بهینه ساز مصرفگاز

افزایش مصرف گاز با تشدید برودت هوا و شروع یک دوره سرمای پایدار و سراسری در کشور

با ورود یک سامانه بارشی جدید و تشدید برودت هوا و شروع یک دوره سرمای پایدار در کشور، پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از مرز 670 میلیون مترمکعب در روز فراتر رود.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ محمدرضا جولایی، مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار داشت: شدت برودت هوا و کاهش دما که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، از امروز دوشنبه 19 دی ماه آغاز و منجر به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری خواهد شد، کشور دوره جدیدی از کاهش دما و سرمای شدید را تجربه خواهدکرد که با تداوم این وضعیت، در هفته جاری میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از ۶۷۰ میلیون مترمکعب در روز فراتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: در ابتدای هفته جاری بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیش از 74 درصد از گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده که این میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری، باعث محدودیت بیشتر یا قطعی گاز صنایع و نیروگاه‌ها می‌شود.

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان، خاطرنشان کرد: از هموطنان عزیز درخواست داریم تا با رعایت نکات ساده مانند، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل و …، کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی را رقم بزنند تا امکان حفظ جریان پایدار گاز برای تمامی نقاط کشور فراهم باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا